WebShop software gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
WebShop software is er genoeg, ook voor het door ons gebruikte Joomla 1.5. Maar ik ben op zoek naar een webshop pakket, dat alle door de klant bestelde artikelen verzameld per leverancier. Als de klant bijvoorbeeld een harde schijf besteld en een tonercartridge, dat dan het systeem automatisch een bestelling doet (eventueel per excelsheet) bij leverancier A voor de harde schijf en bij leverancier B voor de toner cartridge. Het zelf uitzoeken levert op dit moment te veel fouten op.

Ik kan deze funktie in de bestaande gratis pakketten, zoals VirtueMart niet vinden. Of ik zie het niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Eventueel laten programmeren? Ikzelf draai nu prestashop, superpakket maar er missen wat functionaliteiten. Met wat kennis of eventueel laten doen kun je natuurlijk je eigen shop een hele andere draai geven.

Wat jij wilt vind ik natuurlijk zelf ook superhandig. Als je Prestashop had gehad hadden we misschien samen kunnen kijken naar een oplossing.

Wat ik wel terugzie is een overzicht van de bestelde artikelen per merk. Bij mijn statistieken.

[ Voor 12% gewijzigd door WidgetTWW op 06-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus je hebt heel specifieke eisen (aangezien het bestelproces per leverancier geheid anders is) en verwacht vervolgens dat er (gratis!!!) standaardsoftware is die dat voor je kan doen? Dit is gewoon iets waar je als ondernemer in moet investeren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Met NMe, veel groothandels hebben een eigen format waarin ze dat soort dingen willen ontvangen. Met wat geluk bestaan er (betaalde) plugins die een koppeling maken tussen jouw shop en hun, maar dan moet je als nog zien te verwerken welk artikel waarheen gestuurd moet worden. Hoe dan ook gaat er een stukje maatwerk bijkomen... en dat kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
Misschien ook een idee om te informeren bij de leveranciers waar je het meeste gebruik van maakt? Aangezien je daarop aan wilt sluiten is het wel van belang dat zij dat ondersteunen. Dat lijkt mij het eerste uitgangspunt. Je kan nu wel vanalles gaan uitzoeken, maar als je daarmee geen koppeling kan leggen met de leverancier kan je weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eerst eens gaan kijken hoe jouw huidige webshop uitvoer levert (welke velden, welke waarden etc). Deze uitvoer zou je eigenlijk daarna moeten parsen naar en module per leverancier. Deze module zal van voor leverancierX een order aanmaken in het formaat van leverancierX en voor leverancierY in formaatY natuurlijk.

Door de modules te splitsen, kan je sneller acteren als een leverancier per 1 juli zijn orderproces verandert of bepaalde gegevens in een ander veld wil zien terugkomen. Verder mis ik nog wat info over of je per produkt 1 of meerdere leveranciers hebt want dan kan je altijd nog een tussenmodule bouwen die eerst in de database/leverancierdatabase zoekt naar de laagste prijs en dan pas een bestelling ddoet.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 06-01-2011 18:05 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
@NMe, dat snap ik ook wel, maar je moet ergens beginnen te kijken. Stel er is een pakket wat bijna aan de eisen voldoet en er moet een kleine wijziging aan gedaan worden dan is dat ook goed. We hebben nu een pakket die dit namelijk wel kan, maar we kunnen niet zo goed meer met de leverancier door de bocht. Daarom zoek ik alvast alternatieven. Overigens levert het pakket gewoon excelsheets, die we door sturen naar de leveranciers.
We hebben voor onze producten vaste leveranciers en er hoeft dus niet direct met de leverancier gekoppeld te worden, deze excel-mail-procedure werkt verder prima.
Maatwerk kijken we ook wel naar, maar we zijn bang dat we weer tegen hetzelfde probleem aan lopen. We zijn overigens maar een heel klein ondernemertje.

Ik zal eens kijken naar PrestaSHop, ziet er belovend uit. Er zitten tussen jullie reacties overigens meer tips die ik eens uit moet werken op papier. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 10:52

KoudeAardbei

Moderator

Ben vandaag zelf begonnen met het opzetten van Magento.
Vooral qua modules is het super!

Echter wel traag in vergelijking met prestashop, maar wel stukken uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

KoudeAardbei schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:09:
Ben vandaag zelf begonnen met het opzetten van Magento.
Vooral qua modules is het super!

Echter wel traag in vergelijking met prestashop, maar wel stukken uitgebreider.
PrestaShop en Magento zijn voor verschillende markten; Magento kan je zo op verschillende servers achter een loadbalancer plaatsen met losse memcached en db server (om maar iets te noemen). PrestaShop is meer voor de kleinere shops.
Desalniettemin valt ook PrestaShop natuurlijk prima uit te breiden. :)

M.a.w., kies "the right tool for the job"; zit op een enterprise-achtig niveau: Magento. Kan je met minder af, en heb je de flexibiliteit van Magento niet zozeer nodig: PrestaShop.
(En dan heb je ook nog osCommerce, xt:Commerce, Zen Cart, et cetera; maar die codebase is zo oud, daar wil je niet eens aan beginnen..).

PrestaShop kan trouwens ook maatwerk aanbieden: http://www.prestashop.com/en/quote_request/

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 24-01-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Magento is een erg leuk pakket... aanpassingen kosten soms wel erg veel moeite, het pakket is vrij uitgebreidt en bv een thema aanpassen kan best wat moeite kosten.

Er komen wel steeds meer plugins beschikbaar, zowel betaald als onbetaald waarmee je soms een hoop narigheid kan voorkomen van het zelf maken.

Ben nu zelf ook bezig met een nieuwe Magento shop, probeer daarbij ook gebruik te maken van alle SEO mogelijkheden die het pakket biedt, zijn er maar weinig die dat doen, en daar is best mee te scoren.

Magento is trouwens wel traag aan de 'achterkant', maar de voorkant is weer vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Magento is zeker wel leuk, en zeer uitgebreid.

Probleem is er standaard een paar dingen niet echt mooi werken; de indeling en opmaak van een verzendformulier bijvoorbeeld.
klein lettertype en eerst plaats met daarachter postcode ( Amsterdam 1010AA)
Dit is wel aan te passen, maar daar zijn dan weer extra plugins voor nodig.
Het komt regelmatig voor dat plugins niet meer werken na een update (van Magento), of niet goed samenwerken met andere plugins.

Verder is het voor Magento heel belangrijk om veel ramgeheugen beschikbaar te hebben.(min.256MB)
Magento is erg traag wanneer je het via een goedkoop hosting pakket laat draaien.

mijn magento shop met ledverlichting

[ Voor 6% gewijzigd door ad-user op 28-01-2011 01:17 ]

maar de zomer komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vind dat soort dingen nog best meevallen, hoop dingen zijn redelijk makkelijk te vinden en aan te passen, als je maar weet waar je moet zoeken... en daar ligt het probleem vaak.
Nadeel aan formulieren vind ik vooral provincie gedoe en dat het qua omschrijving net wat beter kan, maar das meer schuld van de nl vertalers.

Hoe het zit met aanpassingen en updates weet ik nog niet echt, nadeel is dat ik wat shops bijgehouden en heb en nu weer heb, die niet of amper geupdate werden. Situatie nu is gelukkig wat anders, als ik nu zeg dat ik een update wil dan moeten ze dat fixen :p

Probleem wat we met 1 shop hebben is dat de database die groothandel ons aanlevert totaal anders is dan de manier van werken van magento, veel uitgebreider.
Andere shop, met kleiner assortiment hebben we daarom anders gedaan, wordt allemaal handwerk, veel werk, maar naar mijn idee wel tof.

Weet niet of ze het hier leuk vinden om shops te spammen, heb nu iets met sanitair en kenner.
Pagina: 1