Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Er zit vast wel een deurtje in. Die kun je open zetten. Verder kun je weinig doen als de kast heel moet blijven. Je computer genereert warmte en die moet weg kunnen. Je kunt ook een extreem zuinige pc in elkaar zetten, zodat de warmte-afvoer door het, gokje, hout voldoende is.
Je zegt trouwens "redelijk heet". Dat is nogal vaag. Post de temps eens. Misschien is er niks aan de hand.
Je zegt trouwens "redelijk heet". Dat is nogal vaag. Post de temps eens. Misschien is er niks aan de hand.
Addicted to silent computing
Kijk anders of je aan de boven, onder of achterkant een uitsparing kan zagen en daar een fan in kan zetten. Of wellicht dat je ergens een paneel uit de kast kunt verwijderen en deze kunt vervangen met een zelfgemaakt paneel met een fan er in.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Ik zou aan de achterkant een uitsparing kunnen maken. Welke fan zou ik kunnen gebruiken en hoe voorzie ik die van stroom?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Je kunt gewoon een casefan tegen de achterkant van de kast aan zetten en precies dáár een uitsparing in je kast maken.
Post anders je temps eens? Want "heet" is een groot woord.
Post anders je temps eens? Want "heet" is een groot woord.
Iedere casefan, wellicht heb je er nog een paar liggen, is bruikbaar. Neem bij voorkeur een grote (12cm oid), dat koelt beter en produceert geen extra geluid.papegaai01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:19:
Ik zou aan de achterkant een uitsparing kunnen maken. Welke fan zou ik kunnen gebruiken en hoe voorzie ik die van stroom?
Stroom? Ofwel molexje vanuit je kast laten gaan, ofwel bijv een oude telefoonoplader oid pakken en spelen met koppelingetjes (mooiste is solderen). Let wel op de polariteit. Gelijkstroom van 5 tot 12v is goed: hoe hoger het voltage, hoe betere koeling en meer geluid. Bij te laag voltage kan het zijn dat je fan niet meer start, houd daar rekening mee. Als je een adaptertje hebt van meer dan 12v kan je dit met een weerstandje terugbrengen naar 12v. Heb je 12v en produceert het teveel herrie? Je kan er een fancontrollertje tussen zetten, bijv Zalman Fanmate.
Succes!
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Je zou ook, als je pc een standaard model is dat intake voor en outtake achter heeft zitten, indien je de mogelijkheid hebt aan de voorkant bovenin een fan te plaatsen, de airflow om kunnen draaien. Dwz dat de computer koele lucht uit de kast aanzuigt en warme lucht de kamer in blaast. Dit is verre van ideaal en nogal bewerkelijk afhankelijk van waar in je pc je de mogelijkheid hebt om fans te plaatsen, maar het is te doen. Ik ken zelfs iemand die gewoon z'n case ondersteboven heeft staan (drivebays ook omgekeerd geinstalleerd etc), om een goeie airflow van koud onder naar warm boven te krijgen...
Volgens mij gaat dat niet werkenSingular1ty schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:59:
Je zou ook, als je pc een standaard model is dat intake voor en outtake achter heeft zitten, indien je de mogelijkheid hebt aan de voorkant bovenin een fan te plaatsen, de airflow om kunnen draaien. Dwz dat de computer koele lucht uit de kast aanzuigt en warme lucht de kamer in blaast. Dit is verre van ideaal en nogal bewerkelijk afhankelijk van waar in je pc je de mogelijkheid hebt om fans te plaatsen, maar het is te doen. Ik ken zelfs iemand die gewoon z'n case ondersteboven heeft staan (drivebays ook omgekeerd geinstalleerd etc), om een goeie airflow van koud onder naar warm boven te krijgen...
hij heeft een Mediacenter kast, die zijn niet groot en mijn vermoeden is, dat je het kan oplossen met 1 fan.
Pagina: 1