Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DFS: onbereikbaar wanneer een server niet werkt.

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik heb twee servers
SVR01: 2003R2
SVR02: 2008R2

Op beide servers draait DFS via Active Directory. SVR02 is de primaire server en gebruikers maken vrijwel enkel verbinding met deze server. Dit is ingesteld en dat werkt perfect.

Wanneer ik SVR01 herstart dan werkt de DFS niet meer, dit terwijl SVR02 de actieve server is.

Zowel SVR01 en SVR02 zijn "Name Servers". Active Directory is geïnstalleerd op 4 andere servers.

Wat kan de oorzaak zijn dat DFS stopt met werken wanneer SVR01 niet bereikbaar is?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentox op 06-01-2011 13:27 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mentox schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:21:
Wanneer ik SVR01 herstart dan werkt de DFS niet meer, dit terwijl SVR02 de actieve server is.
Hijdoetutnie kunnen we niet zoveel mee.

Gebruik je DFS toolsets om te zien wat er gebeurt. Kijk in eventlogs.
Wees duidelijk en concreet in je melding wat er wel en niet werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 22:32
Heb de glazen bol even opgepoetst en deze kwam met het volgende antwoord: De data bevindt zich "fysiek" op server 1 en er is geen replicatie ingesteld.

DFS zonder replicatie is uitsluitend een structuur met referenties naar serverlokaties waar de data zich bevind, grofweg vergelijkbaar met DNS. Als een server om wat voor reden dan ook niet bereikbaar is probeert DFS wel je te vergeefs te verwijzen naar deze lokatie. DFS blijft werken zolang een DFS nameserver in de lucht is, maar dit zegt niets over onderliggende data.

Wil je een server met data rebooten en de data beschikbaar houden moet je de data repliceren naar meer dan een server.

[ Voor 5% gewijzigd door squaddie op 06-01-2011 21:21 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.