Oplichting bij verkoop op marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 2.966 views

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 11:00
Hi,

had mn telefoon gister op marktplaats gezet, 150 euro voor gevraagd, kreeg een bod van 300 euro, en de volgende berichten:
give me your last price and i will also like to know the present condition of the item
Ik vertel de conditie en zeg je bood €300 toch?

Daarna:
Thanks for your understanding am paying you € 300 euro for the item and € 30 euro for the shipment the total amount of € 330euro will be transfer.so the payment method should be via a pay pal because PayPal is the only secure online payment and the item will be send via register mail to my friend in Nigeria for the Gift present i will be waiting for the PayPal email for the transfer today Please if you don't have a PayPal account you can just set up a paypal account now because PayPal is the only secure online payment approved by marktplaats so visit www.PayPal.com
Ben er wel bijna zeker van dat ie probeert me op te lichten (nigeria duh) maar vraag me af hoe, als ik hem eerst laat betalen wat kan er mis gaan dan? Kan je je geld na een paar dagen terugtrekken via paypal of iets? Ik betaal meestal eigenlijk alleen via paypal. Wellicht is het iets met de woorden gift en present, dat je daar via paypal geen betaling voor mag ontvangen ofzo... I wonder...

Vond het wel interessant,

Grtz

[ Voor 5% gewijzigd door Snuurtje op 06-01-2011 13:21 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:39

Haan

dotnetter

Je bent pas nummer 13429234 die hier hetzelfde komt vragen :O
Als je graag opgelicht wil worden ga je gang, anders verder gewoon negeren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35

St@m

@ Your Service

Nee, dat kan allemaal niet..
Scam?
Marktplaats/Paypal scam? mail van payteam@financier.com
Engelse koper op Marktplaats. Scam of niet?

En zo vind je nog wel meer als je zoekt op scam hier.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Snuurtje
duh ofc niet, probeer het alleen te begrijpen hoe deze oplichtingsmethode werkt.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:51

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zou zeggen, bod afslaan en een andere koper zoeken. Dit soort dingen stinken, een beetje als de 'verse vis uit lutetia, ingevoerd met ossewagens'. Zeg maar.

Edit:

Als je de methode wilt begrijpen; misschien kunnen ze iets met je paypal account uithalen ofzo, dat ze t geld gewoon weer terugboeken naar zichzelf..

[ Voor 33% gewijzigd door Pixeltje op 06-01-2011 13:24 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Leuk dat iemand meer biedt dan gevraagd wordt, dit is eigenlijk tegen alle economische principes in ;). Maar waarschijnlijk trekken zij hun geld terug bij paypal zodra jij het vestuurd hebt.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 16:15
http://www.google.com/sea...ent+condition+of+the+item

wat denk je zelft? ;)
Gewoon niet op ingaan, bij paypal kan je tot 60 dagen na betaling (dacht ik) geld terug laten boeken met de reden dat je het item niet ontvangen hebt. Dus je wint er toch niks mee.

wat je wel kan doen is gaan scambaiten als je tijd teveel hebt (bijv. http://www.scambaits.net/...8df6fbf9ede73398fe13ac6f2) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door FitTiv op 06-01-2011 13:28 ]

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 12:10
|:( |:( |:(

(sorry hoor)

Het is nu 2011 en nog steeds komen regelmatig dit soort vragen voorbij, gebruik de zoekfunctie eens op tweakers, of gebruik google eens.
Maar jij bent blijkbaar een stuk slimmer, gewoon lekker verkopen, wachten op het geld en lekker winst maken... :9

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

Wat ze hier meestal doen is zeggen dat het overgemaakt is via Paypal en dan via de mail een valse Paypal-screen meesturen of zelfs een nep-Paypal-site waarop jij dus kan inloggen en je gegevens kan sturen naar die boeven.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

De TS heeft zijn vraagstelling misschien niet duidelijk genoeg geformuleerd. Hij weet dat het gaat op poging tot oplichting, maar hij vraagt zich af hoe zoiets nu eigenlijk kan? Want in het geval van paypal kan je toch niet zomaar iets bestellen, betalen en dan een dag of wat later je betaling intrekken? Ik neem aan dat paypal daar toch ook niet zomaar in meegaat?

Oftewel: de oplichters gebruiken nu een dienst van een bekende betaalorganisatie die bekend staat om haar veilige manier van handelen, en toch wordt je alsnog opgelicht en ben je je geld kwijt.

specs | 3360wP met SE3000

• Snuurtje
sorry hoor ;-) flikker dit meestal weg maar dit was nieuw voor me en was benieuwd.

Anyhoe heb zo geantwoord, zal nu snel afgelopen zijn...
I only accept payments trough western union, i think they are more secure then paypal. Please tell me if you accept this and I will give you the number.

Greetings
verwijder / sluit dit topic maar als het al zo vaak gevraagd is.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58

MsG

Forumzwerver

Het gaat niet eens zo ver dat ze ook maar iets betalen. Ze sturen een _ongelofelijk_ nep mailtje, die zelfs een blinde oma van 90 kan herkennen en dan verzend jij het item, die zogenaamd van Paypal afkomt (als je niet naar de afzender kijkt), waarna je nooit iets krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 06-01-2011 13:33 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

soms werken ze ook wel met ongedekte cheque's

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Je krijgt waarschijnlijk zoiets als dit: een quote uit een van die oudere scam topics:
MsG schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:35:
Hilaarisch :') krijg me toch een verschrikkelijk Frontpage-achtige html mail waarin de payment pas voltooid word als ik shipping e.d. bekend maak :').
edit: Toevallig, hij post net. :P

[ Voor 5% gewijzigd door SR8 op 06-01-2011 13:34 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Paypal is 1 van de meest onaangename betaalmethoden voor verkopers.
Als een koper gaat steigeren (cq geld terugboekt o.v.v. "niet ontvangen") ben je als verkoper bijna per definitie de Sjaak. Geld wordt dan net zo snel weer door Paypal bij jou afgeboekt. De koper krijgt vrijwel altijd 'gelijk' als die even gaat pushen, omdat Paypal als de dood is voor storneringen. Met creditcard via Paypal is dat zelfs helemaal simpel, de oplichter geeft gewoon zijn cc maatschappij opdracht om terug te boeken als Paypal toch onverhoopt jouw kant als verkoper kiest in het 'conflict'. En Paypal verhaalt dat gewoon netjes weer op jou als verkoper. Zie Google voor de vele horrorstories van verkopers die zo te grazen zijn genomen.

Zelfs Nigeriaans geld op je bankrekening - als het al zover komt - is niet save, want als met een ongedekte cheque overgeboekt is dan boekt je bank hier na een maand of wat het geld ook weer netjes van jouw rekening af.
Maar vooral doen hoor als je uit 1e hand wilt ondervinden hoe deze oplichterstruuks werken. Velen zijn je voorgegaan, en velen zullen je ongetwijfeld nog volgen. Dollartekens in de ogen zijn altijd een slechte raadgever.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 06-01-2011 13:38 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Kom kom, zo negatief hoeft het ook niet. Er komen elke dag nieuwe kopers en verkopers op de wereld en niet iedereen heeft de ( negatieve ) ervaringen gehad.

Je kunt zeker zijn dat het geld na een tijdje terug gestort wordt door Paypal. De rekening van de kopen heeft niet genoeg geld/ is een spook rekening/ etc., maar je bent wel je gsm kwijt.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-01 15:11
lolz en er zijn nog genoeg sukkels die dr in trappen soms spoofen ze ook ff mail van paypal die er erg goed op lijkt! en dan trappen mensen er nog harder in.

Verwijderd

Ik vind het sowieso wel mooi om te lezen dat Nigeriaanse prinsen e.d. voor een nieuwe telefoon op Marktplaats.nl. Marktplaats doet het dus erg goed qua internationale publiciteit :')

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je krijgt dan een valse mail van iemand die er uit ziet gelijk PayPal. Ga je kijken op je rekening staat het er niet op. Je mailt naar de persoon om dit mee te delen. Dan mailt hij je terug dat je het pas ziet als hij het heeft ontvangen. Gevolg: geen 330 euro, en u GSM is weg :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:14
is het ook mogelijk dat geld terug gestorneerd wordt zonder dat je saldo hebt? ik ben nog minderjarig dus ik kan niet rood staan... dus zodra je betaald krijgt met een ongedekte cheque, je bank leegmaken en paar maanden wachten?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb zelf geprobeerd te verkopen aan Nigriaanse scammer (wist het donders goed en ging hem maar in de zeik nemen). Kan wel grappig zijn als egt hele fake mailtjes komen van PayPal en van Interpol, maar je gaat het geld echt niet krijgen.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-01 15:48
Financiele instellingen en bv telefoonmaatschappijen trekken het gewoon van je rekening af waarna je gewoon rood staat. Ook al "kan" je dat helemaal niet.

PSN: Sluuz

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cheetah schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:33:
Paypal is 1 van de meest onaangename betaalmethoden voor verkopers.
Als een koper gaat steigeren (cq geld terugboekt o.v.v. "niet ontvangen") ben je als verkoper bijna per definitie de Sjaak. Geld wordt dan net zo snel weer door Paypal bij jou afgeboekt. De koper krijgt vrijwel altijd 'gelijk' als die even gaat pushen, omdat Paypal als de dood is voor storneringen. Met creditcard via Paypal is dat zelfs helemaal simpel, de oplichter geeft gewoon zijn cc maatschappij opdracht om terug te boeken als Paypal toch onverhoopt jouw kant als verkoper kiest in het 'conflict'. En Paypal verhaalt dat gewoon netjes weer op jou als verkoper. Zie Google voor de vele horrorstories van verkopers die zo te grazen zijn genomen.
Of je leest de regels, paypal bied de beste verkoopbescherming dan wel betaalmiddel dan ook.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Vroegah... voordat het internet bestond :P Waren ze al actief. Mijn oom verscheepte afgekeurde auto's naar Afrika (geen APK) en heeft ook eens voor een heel (heel, heel, heel) behoorlijk bedrag aan ongedekte cheques gekregen. Dat was ook Nigeria.

• MsG

MsG

Forumzwerver

saveljos schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:40:
is het ook mogelijk dat geld terug gestorneerd wordt zonder dat je saldo hebt? ik ben nog minderjarig dus ik kan niet rood staan... dus zodra je betaald krijgt met een ongedekte cheque, je bank leegmaken en paar maanden wachten?
Dan moet je al "mazzel" hebben dat ze de ongedekte check-truuk gebruiken ipv de veel laagdrempeligere nepmail-variant die je nu altijd ziet. En denk ik dat een bank dan wel verder kijkt dan je rekening. Als zij nog geld van je te goed hebben, wat ze niet van je rekening af kunnen halen krijg je denk ik vanzelf een proces aan je broek, of een deurwaarder of iets dergelijks. Je licht dan zelf de bank namelijk op.
SinergyX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Of je leest de regels, paypal bied de beste verkoopbescherming dan wel betaalmiddel dan ook.
Oneens, wat Cheetah zegt klopt wel. Ze kiezen heel makkelijk de koperkant. Zelf ook meegemaakt, als koper. Ik had iets daadwerkelijk niet gekregen. FLOEMP, geld terug. Niet eens moeten bewijzen oid (gaat ook lastig, maar dat terzijde) of een getouwtrek, nee ik had meteen m'n geld. Terwijl het best kwijtgeraakt had kunnen zijn bij de post zelf. Ik kies Paypal ook altijd alleen als koper en nooit als verkoper.

[ Voor 29% gewijzigd door MsG op 06-01-2011 13:54 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01 09:31

Salandur

Software Engineer

offtopic:
Op een bankrekening kan je altijd rood staan, doordat er een incasso gedaan wordt terwijl je onvoldoende saldo hebt of dat er iets wordt teruggeboekt. De rente die je dan betaald is flink hoger dan de rente die je betaald als je een roodstaan limiet hebt. Dus de bankrekening legen heeft niet zoveel zin en kost je uiteindelijk erg veel geld.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja stel in het theoretische geval dat je alleen daarvoor de rekening gebruikt en daarna niet meer gebruikt, en gewoon daarnaast bij een andere bank een rekening hebt. But they will get you :).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MsG schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:53:
Oneens, wat Cheetah zegt klopt wel. Ze kiezen heel makkelijk de koperkant. Zelf ook meegemaakt, als koper. Ik had iets daadwerkelijk niet gekregen. FLOEMP, geld terug. Niet eens moeten bewijzen oid (gaat ook lastig, maar dat terzijde) of een getouwtrek, nee ik had meteen m'n geld. Terwijl het best kwijtgeraakt had kunnen zijn bij de post zelf. Ik kies Paypal ook altijd alleen als koper en nooit als verkoper.
Ik denk dat ik in alle jaren met paypal zeker 50-60 zaken heb gehad, zowel koper als verkoperskant. Als verkoper moet je gewoon je zaakjes in orde hebben en weten wat wel en niet onder de verkoopregels van Paypal valt.

Maar simpel, welk betaalmiddel is dan 'beter' als verkoper?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-01 15:11
gewoon die gast een baksteen sturen :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01 14:00

Robtimus

me Robtimus no like you

FitTiv schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:24:
Gewoon niet op ingaan, bij paypal kan je tot 60 dagen na betaling (dacht ik) geld terug laten boeken met de reden dat je het item niet ontvangen hebt.
Binnen 45 dagen moet je een claim starten. Volgens mij maakt het daarna niet meer uit hoe lang die claim loopt, maar te laat gestart == vette pech voor de koper.
SinergyX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:47:
[...]

PayPal biedt alleen maar goede verkoopbescherming als je het verstuurt met een door PayPal goedgekeurde verzender met tracking. TNT met hun Track&Trace valt daar niet onder. Dus als jij alleen een T&T hebt van TNT dan is dat niet genoeg bewijs dat je het hebt verzonden en zal de koper vrijwel altijd gelijk krijgen. Dan moet jij de koper terugbetalen. Als de T&T dan aangeeft dat het pakket wel degelijk is aangekomen kun je bij TNT ook niks uithalen dus dan heeft de koper zowel zijn geld terug als het pakket. Lekker geregeld...

De kopersbescherming is trouwens af en toe wel beperkt, afhankelijk van waar het gekocht is en van wie. Ik heb eens iets gekocht van iemand met "slechts" 97% feedback op eBay. Van de $360 heb ik maar $200 teruggekregen toen het fout ging. Wegens de "slechte" feedback wilde PayPal maar tot $200 garanderen (stond overigens wel op de eBay pagina). Meer kun je alleen maar terugkrijgen als PayPal het van de verkoper terug kan krijgen, iets wat af en toe niet zo eenvoudig is.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat is het toch met tweakers die nigerianen willen oplichten, je bent geen haar beter. Maw. ga er gewoon niet op in.

[ Voor 14% gewijzigd door analog_ op 06-01-2011 14:08 ]

Verwijderd

Kun je niet origineel wezen? Stuur hem een enveloppe met wit poeder, of een pop met pinnetjes in (of waar die Nigerianen ook in geloven)...

• MsG

MsG

Forumzwerver

SinergyX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat ik in alle jaren met paypal zeker 50-60 zaken heb gehad, zowel koper als verkoperskant. Als verkoper moet je gewoon je zaakjes in orde hebben en weten wat wel en niet onder de verkoopregels van Paypal valt.

Reguliere bankoverschrijving, IBAN BIC. Geen gedonder met lastige kopers die het weer wegsluizen. Betaalmiddelen zijn er alleen uit behoefte van de koper, andersom niet imo.
analog_ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:07:
Wat is het toch met tweakers die nigerianen willen oplichten, je bent geen haar beter. Maw. ga er gewoon niet op in.
Het is gewoon een interessant hypothetisch vraagstuk. Net als dat de TS helemaal niet achterlijk was, maar gewoon wilde weten hóe ze je dan oplichten. Helemaal geen rare vragen imo.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 06-01-2011 14:22 ]

Verwijderd

analog_ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:07:
Wat is het toch met tweakers die nigerianen willen oplichten, je bent geen haar beter.
Volgens mij is het toch vaak het gevoel van 'zou er niet toch geld te halen zijn als ik die scammer zelf scam'. Het idee van gratis geld blijft aanspreken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Volgens mij is het toch vaak het gevoel van 'zou er niet toch geld te halen zijn als ik die scammer zelf scam'. Het idee van gratis geld blijft aanspreken.
p-p-p powerbook >:)

Het princiepe van de scam is natuurlijk dat de scammer nooit betaald of het geld terug laat halen. du sdat gaat nooit werken. Hooguit kun je hem duperen door hem hoge kosten te laten maken.
Maar ja, hoe weet je 100% zeker of het een scammer is :+

In dit geval is het weer "to good to be treu"

Iperf

Verwijderd

Stuur hem gewoon een set bakstenen, of een blok beton. Niet gefrankeerd uiteraard.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb mijn nigeriaanse oplichter even bezig gehouden met nepmails van tnt post waarin staat dat de laptop overweg is :9 . Had ff nix te doen.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

SinergyX schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:59:
- Een bankoverschrijving, van een regulier (Nederlands of IBAN) bankrekeningnummer.
- Een escrowservice, zoals bijvoorbeeld www.paydutch.nl (heel goede ervaringen mee, en kost in totaal maar 1 euro) Heeft me een keer 350 Euro bespaard toen ik met een verkoper overeen was gekomen 1/2 vooruit te betalen en het toch niet vertrouwde; toch maar via paydutch betaald, en die gast bleek dus inderdaad een oplichter -> was nooit verzonden, kon PayDutch geen verzendbewijs overleggen en reageerde vervolgens ook niet meer op hun reminders, dus $$$ terug op mijn rekening.

Ik zou als verkoper niet snel genegen zijn Paypal te gebruiken. Veels te makkelijk om mee te sjoemelen achteraf. En Paypal zelf is daarbij uiteraard nooit de gebeten hond als de koper de financiering intrekt (zei het via Paypal zelf, zei het via hun creditcardmaatschappij), daar zorgen ze wel voor met hun 5mln voorwaarden en kleine lettertjes; ergo: jij bent de gebeten hond als iemand zich niet aan zijn afspraken houdt.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:02
Sponz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:07:
Ik heb mijn nigeriaanse oplichter even bezig gehouden met nepmails van tnt post waarin staat dat de laptop overweg is :9 . Had ff nix te doen.
Sjeetje, ik denk echt dat ie vannacht bijzonder slecht zal slapen, spijt heeft en zal stoppen met deze praktijken!

Nickname does not reflect reality

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MsG schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:21:
Reguliere bankoverschrijving, IBAN BIC. Geen gedonder met lastige kopers die het weer wegsluizen. Betaalmiddelen zijn er alleen uit behoefte van de koper, andersom niet imo.
Ik heb weinig zin dagen te moeten wachten op een internationale betaling, het verschil is inderdaad het gebruik van Paypal voor binnenland en buitelandse handel. Buitenland werk ik bijna uitsluitend met paypal.
Cheetah schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:39:
- Een bankoverschrijving, van een regulier (Nederlands of IBAN) bankrekeningnummer.
- Een escrowservice, zoals bijvoorbeeld www.paydutch.nl (heel goede ervaringen mee, en kost in totaal maar 1 euro)
Ook hier gaat het puur om binnenlandse betalingen, waar ik amper zaken doe. Zover ik Paydutch ken, werkt dit enkel met Ideal en unieke code via mobiel dacht ik?

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2011 15:47 ]

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40
fish schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:45:
[...]

p-p-p powerbook >:)

Het princiepe van de scam is natuurlijk dat de scammer nooit betaald of het geld terug laat halen. du sdat gaat nooit werken. Hooguit kun je hem duperen door hem hoge kosten te laten maken.
Maar ja, hoe weet je 100% zeker of het een scammer is :+

In dit geval is het weer "to good to be treu"
Lol, ja, dat. Echt het lauwste verhaal wat ik ooit op het net gelezen heb: http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Geniaal!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cheetah schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:39:
[...]

- Een escrowservice, zoals bijvoorbeeld www.paydutch.nl (heel goede ervaringen mee, en kost in totaal maar 1 euro) Heeft me een keer 350 Euro bespaard toen ik met een verkoper overeen was gekomen 1/2 vooruit te betalen en het toch niet vertrouwde; toch maar via paydutch betaald, en die gast bleek dus inderdaad een oplichter -> was nooit verzonden, kon PayDutch geen verzendbewijs overleggen en reageerde vervolgens ook niet meer op hun reminders, dus $$$ terug op mijn rekening.

Ik zou als verkoper niet snel genegen zijn Paypal te gebruiken. Veels te makkelijk om mee te sjoemelen achteraf. En Paypal zelf is daarbij uiteraard nooit de gebeten hond als de koper de financiering intrekt (zei het via Paypal zelf, zei het via hun creditcardmaatschappij), daar zorgen ze wel voor met hun 5mln voorwaarden en kleine lettertjes; ergo: jij bent de gebeten hond als iemand zich niet aan zijn afspraken houdt.
Paydutch leek mij als verkoper ook maar niets. Ze hanteren voor de koper een relatief lange afkoelperiode, waarin je nog helemaal niet zeker weet of het een deal blijft, waarbij koper het product wel gewoon kan gebruiken. Uiteindelijk blijven dingen als defecten of schade door de koper nooit terug te bewijzen, ik hou het liefst het gewoon zelf in de hand zonder externe partijen.

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 19:51
Gewoon niet op in gaan.

Ik heb het zelf ook gehad toen ik een dikke laptop(waarde 1250 euro, 2,5 jaar oud) op markplaats had gezet, ik kreeg alleen maar mails in het engels en of ik het wou opsturen.

Hoogste wat ik er voor zou krijgen volgens een gebrekkig engels sprekend persoon was 7500 euro... Maar dan moest ik het natuurlijk wel opsturen...
't Lijkt mij sterk dat een laptop an 2,5 jaar oud 7500 euro op brengt. Zoveel heeft die niet eens gekost:P

-

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat een kleine zoektocht op Nigeria scam je een hoop mooie verhalen en argumenten gaat opleveren. Ik zie weinig waarde in het voortzetten van deze discussie. Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.