Missende frames

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe ik de titel het beste kan noemen, als iemand een duidelijkere beschrijving weet let me know!
Nou mijn probleem.. Bij eigenlijk alle spellen heb ik regelmatig dat het lijkt alsof die afentoe 1 of 2 framepjes overslaat, dus een hele korte hapering van 1seconden niet eens. Het heeft me nooit eigenlijk extreem gestoord ofzo maar toch wil ik eens wat reacties horen want netzogoed is het wel iets eenvoudigs waardoor het komt..

Mijn computertje:
Asus crosshair formula 2
Haupauge pci analoge tv kaart
Amd athlon phenom II x940 3ghz
8gb ram (4x2gb ddr800 kingston hyperx)
Asus engtx470 + xfx geforce gts250 1gb versie voor physx
Zalman 750watt voeding
80wd velociraptor 10.000rpm hardeschijf (windows) en 500gb western digital caviar green hardeschijf (games)
+ heel veel zalman koelertjes.. max temp van de gtx470 is @full load 67graden en cpu 55-60, harddisk 30-35 moederbord 45-50.
Windows 7 ultimate x64, volledig up to date, alle drivers + firmwares/bios up to date
Draaiende software rechts onder bij de klok:
- curse client (voor de addons van wow te beheren, maar voordat ik deze had was het probleem ook al aanwezig)
- Windows security essentials (pas sinds enkele dagen erop staan..)
- LogMeIn (ook pas sinds 1-2 maanden in gebruik)
- Dropbox (ook sinds paar maanden pas in gebruik)
- Deamon tools (altijd in gebruik sinds ik een computer heb, heb em wel eens vaker afgesloten zodat die rechtsonder weg is maar heeft geen effect)
- IR programmatje van de tv kaart zodat mijn zapper werkt (sinds gisteren pas weer geinstalleerd)
- en de standaard dinge: hardware veilig verwijderen,onderhoudscentrum,netwerk en volume regeling

Met hijackthis en msconfig zet ik regelmatig alles uit, behalve de programma's welke ik hierboven opnoemde en msn. Regelmatige formateer ik de pc en installeer ik deze volledig op nieuw, heb gewoon een standaard windows 7 versie dus geen aangepaste of getweakde of met extra software erin..

Verder welke games ik speel en dus ook het probleem regelmatig hebben:
- Battlefield bad company 2
- Call of duty black ops
- World of warcraft
- Mafia 2

Aangesloten hardware:
DVI Beeldscherm 23inch full hd
Epson all in one printer (sinds kort pas)
Internet met een cat6 sftp kabel op een gigabit router van linksys
Logitech g9x muis
Microsoft standaard toetsenbord (usb)
Regelmatig een 1tb externe western digital hardeschijf via usb (2.0)
2.1boxjes van creative op de gewone 3,5mm jack aansluiting
coax kabel voor tv
ir ontvanger voor afstandsbediening van de tv kaart
Logitech webcam usb (ook sinds kort)

Hardware in zoverre getest:
- memtest (bootable cd)
- hardeschijf test met bootable western digital diagnostic tools via hirens boot cd
- temperaturen gecheckt
- bios/drivers up to date
- alles in orde, verder ook geen foutmeldingen of crashes, pc draait 24/7 probleemloos..
- rebooten verhelpt het probleem ook niet, als de pc 5min aanstaat of 3weken het probleem blijft precies hetzelfde

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
het enige wat ik kan bedenken is serverside probleem of je internet verbinging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:10:
Ik weet niet hoe ik de titel het beste kan noemen, als iemand een duidelijkere beschrijving weet let me know!
Volgens mij is de term die je zoekt "micro stuttering"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm sorry dat ik het niet erbij vermeld heb maar ik denk niet dat het serverside is aangezien ik bij alle spellen alleen de singleplayer (offline) speel, behalve world of warcraft offcourse dat kan alleen online(en ik heb een 120mbit verbinding).. En micro stuttering heb ik nog nooit van gehoord, ik ga er eens meer informatie over opzoeken!

@mod: Kan de titel aangepast worden in: "Missende frames (micro stuttering)"

Edit: Ik heb eens gezocht naar micro stuttering, word het niet echt wijzer van maar het bevestigd wel mijn probleem! en heb nog een ander kenmerk/beschrijving gevonden van micro stuttering welke ik ook heb namelijk het volgende: De framerate is bijv 60fps (met fraps of een andere fps meter zoals bijv de ingebouwde bij world of warcraft) maar het speelt alsof het maar op 30frames ofzo draait, beetje stroef zeg maar.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:31:
De framerate is bijv 60fps (met fraps of een andere fps meter zoals bijv de ingebouwde bij world of warcraft) maar het speelt alsof het maar op 30frames ofzo draait, beetje stroef zeg maar.
Heb je soms de optie Vsync aanstaan? Die beperkt het aantal weergegeven frames tot het aantal Hz van je beeldscherm. De meeste LCD-monitoren hebben een verversingsgraad van 60 Hz.

Vsync kun je per spel uitzetten (zie instellingen spel), danwel "globaal" bij de settings van de driver van je grafische kaart (in het Nvidia-configuratiescherm staat dat onder "3D-instellingen beheren>Algemene instellingen>Verticale synchronisatie" en daar kiezen voor "Uit-forceren").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vsync heb ik bij de meeste spellen wel aanstaan inderdaad omdat ik anders screen tearing krijg. Maar ik ben een beetje blond, bedoel je dat ik vsync juist moet uitzetten? Dus dat het probleem komt door vsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
misschien de muis die zorgt voor hapering?

[ Voor 3% gewijzigd door saveljos op 06-01-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens vsync uitgezet, maar daar ligt het niet aan... en dan loopt hij juist nog slechter (bes veel screen tearing..) Maar wat ik me nog afvraag is wat is tripple buffering? dar staat vaak bij vsync erbij en deze optie kan alleen aan/uit gezet worden vaker als je vsync aanzet?

En de muis zorgt voor haperingen, bedoel je hardwarematig? Of door de software van de muis? In iedergeval heb ik geen software geinstalleerd voor de muis.. gewoon ingestoken en klaar, met de software heb ik geen goede ervaringen namelijk omdat ik dan welleens eens heb dat bij bepaalde spellen ik geen wapens kan wisselen met de scroll bijv. Misschien handig om erbij te vermelden is dat ik eerst de logitech g9 had... hiervan was de kabel kapot en heb ik van logitech een g9x gekregen... maar met beide muisjes heb ik dit probleem dus mij lijkt dat de muis is uitgesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
als je recht-klikt in wow en je beweegt je beeld. is dat dan niet vloeiend of ook wanneer je alleen op w drukt? ik ben overgestapt van een logitech wave muis naar saitec saiborg r.a.t.5 en het is wel iets vloeiender geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beide hetzelfde ongeveer, maar het gaat ook niet alleen specifiek om wow, dat wow niet goed loopt maakt niet zoveel want het is gewoon crappy gemaakt dat spel... ken niemand die in dalaran 80 frames haalt bijvoorbeeld altijd maar 25-30 ofzo om de een of andere vage reden maar oke.

Edit: kan het ook komen door een hardeschijf? (ook als de hardeschijf niet defect is! maar in combinatie van ofzo)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo nog iemand alive hiero ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Richt een hd in voor een tijdelijke nieuwe installatie van windows 7, of installeer het meteen opnieuw.

Kijk of dan je probleem voorr bij is. Ik denk dat het wel iets te maken heeft met je installatie.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al op mijn 500gb schijf waar mn games opstaan ook ff windows7 geinstalleerd en vanaf daar geboot maar geen verschil helaas :(
Vind het echt vreemd.. Ik had namelijk zo'n idee dat het kwam door die 10.000 schijf want sinds ik die heb dacht ik dat ik het probleem had... merja blijkbaar niet aangezien ik windows al op een andere schijf heb geinstalleerd en t gewoon hetzelfde is..
en ik lees veel dat bij multi gpu's microstuttering is.. ik heb wel multi gpu maar geen sli ofzo.. maar gewoon een 2e kaartje erbij voor physx wat world of warcraft niet ondersteunt en veel andere games welke ik speel en dan word de 2e kaart niet gebruikt lijkt me dus kan het probleem ook niet zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Wat ik nog niet opmaak uit je post is of je ook alle drivers bijwerkt en dan met name voor je videokaart, je sound, je netwerkkaart, je sata drivers en chipset drivers.

Daarnaast probeer WOW eens te spelen ZONDER de addons. Heb je dat probleem dan ook nog steeds?
Zo ja, dan weet je dat het voor wow niet aan je addons ligt.

Verder zou ik toch eens kijken of het stutteren niet veroorzaakt wordt door een programma wat zich zelf probeert bij te werken/updaten/scannen etc. Denk hierbij aan Antivirus, anti-spyware etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:10:
Windows 7 ultimate x64, volledig up to date, alle drivers + firmwares/bios up to date
Draaiende software rechts onder bij de klok:
- curse client (voor de addons van wow te beheren, maar voordat ik deze had was het probleem ook al aanwezig)
- Windows security essentials (pas sinds enkele dagen erop staan..)
- LogMeIn (ook pas sinds 1-2 maanden in gebruik)
- Dropbox (ook sinds paar maanden pas in gebruik)
- Deamon tools (altijd in gebruik sinds ik een computer heb, heb em wel eens vaker afgesloten zodat die rechtsonder weg is maar heeft geen effect)
- IR programmatje van de tv kaart zodat mijn zapper werkt (sinds gisteren pas weer geinstalleerd)
- en de standaard dinge: hardware veilig verwijderen,onderhoudscentrum,netwerk en volume regeling

Met hijackthis en msconfig zet ik regelmatig alles uit, behalve de programma's welke ik hierboven opnoemde en msn. Regelmatige formateer ik de pc en installeer ik deze volledig op nieuw, heb gewoon een standaard windows 7 versie dus geen aangepaste of getweakde of met extra software erin..
Zoals in mijn eerste post beschreven heb ik alles up to date en daar kan je ook zien welke programma's draaien en dat ik alle andere zooi uitzet met hijackthis en ik mijn pc regelmatig herinstall en in mijn laatste reactie heb ik erbij getypt dat ik de computer op mn 2e hardeschijf voor alle zekerheid opnieuw heb geinstalleerd.. Verder heb ik geen programma's actief op achtergrond zoals een viruscanner die aan het scannen of het updaten is of iets dergelijks.. Enige driver welke misschien niet up to date is.. is van de geluidskaart omdat ik niet welke ik precies heb... tenzei die in de chipset driver zit verwerkt van de nvidia nforce driver, deze heb ik namelijk ook nog geupdate voor alle zekerheid.. alle andere drivers heb ik wel ge update..

Iets stoms wat mij gisteren wel opviel is... ik heb in world of warcraft eens de instellingen op high gezet ipv ultra... dan loopt die wel vloeiend :O dat lijkt mij toch extreem dat mijn computer dat oude spel niet kan trekken op maximale settings... Nou waar ik zelf dus zat aan te denken is dat het misschien toch om de een of andere reden niet soepel loopt doordat ik die 2e videokaart erin heb voor physx.. en miss daardoor bepaalde settings overhoop zijn gegaan ofzo... Ik heb dus die 2e kaart uitgebouwd... alle nvidia software verwijderd (grafische stuurprogramma, physx, 3d vision..) Daarna reboot offcourse.. toen met driversweeper alle nvidia display items verwijderd welke die kon vinden.. en toen de nieuwste driver van nvidia opnieuw gedownload en bij geavanceerd tijdens het installeren schone installatie gepakt zodat hij de standaard instellingen pakt en alles.. heb alleen nog niet echt gegamed.. ja eventjes om te testen maar toen liep die goed maar dat is wel vaker dat die het eventjes goed doet. Merja als ik straks wat meer heb gegamed laat ik het resultaat weten.

Verder over de addons en dergelijke... ik heb wow al compleet opnieuw geinstalleerd zonder ook maar 1 addon of iets dergelijks maar dat verhelpt het probleem niet.. Ik heb sowieso maar 3 addons.. atlasloot enhanced, deadly boss mods en recount (ook alle 3 up to date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik weet niet of de TS nog op zoek is naar antwoorden, maar de zoekrichting is de NForce chipset en dan met name de raid-controller voor vinden van de video-stotter-oorzaak.
Hier is een draadje waar men aan het vogelen is met Vista drivers om de stotter eruit te krijgen: http://www.nforcershq.com...or-details-t74577-10.html.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als dat ook niet helpt:

Ik had vroeger hier ook last van in Prey, daarbij had het te maken met de multi-threading van de videokaart. Experimenteer hiermee in de geavanceerde instellingen van je videokaart om het gewenste resultaat te krijgen.
Pagina: 1