Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]print screen en snipping tool weigeren*

Pagina: 1
Acties:

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-11 21:26
Mensen,

Na lang Googlen, op andere fora zoeken en hier zoeken zonder enig werkend resultaat probeer ik het toch maar hier in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Op willekeurige momenten werkt Print Screen niet meer.
Als ik een print screen wil maken van mijn hele scherm en dit in paint of potoshop wil plakken, dan plak ik alleen maar zwart. Probeer ik met alt+print screen een print screen te maken van een venster dan wordt mijn scherm heel even zwart om vervolgens weer normaal beeld te geven, maar er is geen print screen gemaakt.

Probeer ik het met de Snipping Tool van Windows dan krijg ik de volgende melding:
"the snipping tool is not working on your computer right now"

Op google al meerdere mogelijke oplossing gevonden:
Outlook office diagnostic laten lopen, maar dat hielp niet
Bepaalde services herstarten, maar dat helpt ook niet
Bestanden binnen de windows/system32 map kopieeren naar andere locatie, maar dat werkt niet of is bedoeld voor 64bit versie van Vista.

Werkt print screen/de snipping tool niet meer, dan krijg ik hem ook niet meer aan de praat, behalve als ik reboot. Wat natuurlijk een oplossing is, maar ook heel irritant is.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik:
Windows Vista Service Pack 2, met laatste updates
UltraMon voor het delen van mijn scherm of twee beeldschermen
Norton 360

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door reshi op 06-01-2011 12:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

reshi schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:11:
Werkt print screen/de snipping tool niet meer, dan krijg ik hem ook niet meer aan de praat, behalve als ik reboot. Wat natuurlijk een oplossing is, maar ook heel irritant is.
Dat duidt meer op een geheugenlek van bijvoorbeeld een graphics driver in combinatie met je Ultramon.

Wat gebeurt er als je Ultramon een week deinstalleert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• reshi
Mensen bedankt voor jullie tips

In eventlog staat niets over de snipping tool
Ultramon een week deinstalleren kan, maar niet erg handig.. mss optie voor later.
Heb voor de zekerheid UltraMon en me GFX drivers geupdate naar laaste versie, iets wat ik natuurlijk eerder had moeten doen...

Ik kijk ff hoe het nu gaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt!

• reshi
Alles geupdate, nog geen 2 dagen zonder reboot en probleem is er nog steeds.
Ik vind het ook vreemd dat ik in de event viewer niets terug zie.

Ik moet toch kijken bij Windows Logs - Application ?