Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Image33
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2013
Hallo beste mensen,

Ik heb een HTC Desire (Android 2.2). En in mijn huis staat een Iomega IX2-200 NAS die DLNA ondersteund. Het lukt mij inmiddels om via UPnPlay en Rockplayer films te streamen over WIFI. Alleen de .srt ondertiteling werkt niet.

Is het mogelijk om films te streamen met .srt ondertiteling? Heb ik daar überhaupt DLNA voor nodig of is er een app die gewoon rechtstreeks de netwerkschijf op kan?
Zijn er mensen die video streamen (met ondertiteling) vanaf een NAS drive en hoe hebben jullie dat dan gefixed?

Hartelijke dank alvast, Wilmar Boer

• janus_freggel
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08-10 16:01
goede vraag, ik ben ook wel benieuwd of dit kan maar dan op mijn galaxy tab.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:51

mvdam

EV-Gekkie

Allereerst welkom op Tweakers.net ;),
Als tweede, we verwachten hier wel een kleine inzet van topicmakers, wat heb je zelf al opgezocht en geprobeerd om dit probleem op te lossen? Heb je bijvoorbeeld al even op google gezocht naar dlna .srt subtitles android?

Wat ik namelijk zo even snel kan vinden is dat het DLNA protocol srt ondertiteling niet ondersteunt, maar dat er wel een aantal players zijn (de popcorn hour bijvoorbeeld) die het wel ondersteunen.

En de laatste? versie van rockplayer ondersteunt .srt bestanden, maar uit de updatelist wordt me niet helemaal duidelijk of dat dan ook via DLNA is ;)

Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn - Op de zaak => Tesla Model 3 LR AWD

• Image33
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 31-05-2013
Ik heb al ongeveer alle players geprobeerd. Maar ik denk dat het euvel is dat DLNA simpelweg geen ondertiteling ondersteund. Ook probeer ik via ESFileexplorer de bestanden rechtstreeks op te starten (dus buiten DLNA om) maar dat lukt ook niet, want ESFileexplorer verwijst niet naar de goede player. Is er ook een player die gewoon vanuit een filebrowser rechtstreeks naar de netwerkmap met films kan?

• megasega
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 24-01-2015
Ondertiteling via dlna kan wel via de pc via de stream/server-programma 'Universal Media Server'.. Ze zeggen ook voor Android en Apple te ondersteunen, maar dat is me nog niet gelukt. Ik zoek zelf ook een media server voor Android die srt. bestanden ondersteund. Succes!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True