Dropbox alternatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Voor de studie ben ik met een medestudent bezig aan een project. Om bestanden centraal op te slaan gebruiken wij dropbox. Deze synchroniseert automatisch met de betreffende pc's, echter is niet te zien of iemand in bepaalde bestanden aan het werk is.

Om geen wijzigingen verloren te gaan wil ik een oplossing hebben dat centraal bestanden opslaat en zodra iemand een bestand heeft geopend het bestand alleen nog als alleen-lezen geopend kan worden (net als in Windows zelf). Ik dacht hierbij aan een FTP server, echter is een aanschaf van een dergelijke, betrouwbare server kostbaar en ben ik benieuwd of er ook gratis alternatieven zijn ala dropbox (alleen met bovenstaande functiemogelijkheid).

Heeft iemand een idee of iemand deze dienst aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Gaat het om tekst? Maak het dan gewoon in google apps, en doe de opmaak achteraf in Word ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Het gaat hier om indesign bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook version control gebruiken zoals git of SubVersioN. Je hebt niet de alleen-lezen feature maar je kan wel mergen en commit logs bijhouden. Zo heb je extra informatie en gaat er niks verloren. Anders denk ik dat Google Docs of een Wiki ook nog een goed alternatief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:13:
Je kan ook version control gebruiken zoals git of SubVersioN. Je hebt niet de alleen-lezen feature maar je kan wel mergen en commit logs bijhouden. Zo heb je extra informatie en gaat er niks verloren. Anders denk ik dat Google Docs of een Wiki ook nog een goed alternatief kunnen zijn.
Bedankt, maar er bestaan geen simpelere oplossingen zoals dropbox die bijvoorbeeld via ftp te bereiken zijn en de bestanden van daaruit ook te openen zijn? Want het moet geen omslachtig gedoe worden want dan is de efficiëntie van het systeem ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:51
Ik meende ergens gelezen te hebben dat dropbox nu ook geschiedenis bijhoud. Dus zodra iets overschreven is zou je terug kunnen gaan in de tijd en zie je het oudere bestand. Het is niet helemaal een oplossing voor het probleem maar bied wel mogelijkheden.
Kan ook zijn dat dit alleen is met de betaalde variant.

Edit:
Je kunt op hun site, als je door je bestanden bladert een knopje bovenaan zien staan met 'show deleted files' Dan kun je 30 dagen terug in de tijd kijken. Als je de betaalde variant neemt kun je helemaal tot aan het begin terug gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door walletje-w op 06-01-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Volgens mij lost FTP je probleem ook niet op, hoor...

Het locken van files is in dit soort applicaties lastig, ik heb dit ook voor mezelf uitgezocht. Zeker als je cross-platform werkt. Wij hebben destijds besloten gewoon via mail en MSN af te spreken wie er aan wat werkt. Lekker low-tech ;)

Misschien heeft "het" Dropbox alternatief Spider Oak (https://spideroak.com/) een beter lock functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
Sharepoint bied de mogelijheid om bestanden "uit te checken". Dan locked deze het bestand terwijl deze in bewerking is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

nvm

[ Voor 86% gewijzigd door _Apache_ op 06-01-2011 13:25 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Subversion heeft ook mogelijkheden tot het locken van bestanden en is redelijk vergelijkbaar met dropbox. Je hebt een directory waar je in werkt die je synchroniseert. Standaard zal subversion niets locken, maar je kunt het wel
Pagina: 1