KPN Zakelijk nummer is overgezet zonder medeweten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:28
Nou naar aanleiding van het tweakers bericht nieuws: Tele2 dient klacht in tegen KPN vanwege 'misleiding' hebben wij inderdaad de bewuste brief gehad en retour KPN gestuurd omdat wij geen 1, 2 of 3 jarig contract wilde. wij zjin namelijk aan het kijken of VOIP iets kan zijn voor ons.

Dus de antwoordkaart retour kpn met de melding dat wij GEEN jaarcontract wensen en ons huidige abonnement behouden zonder korting.

Nu krijgen wij gisteren (5 Januari) een brief van de KPN gedateerd op 4-1-2011 dat ze he jammer vinden dat wij geen klant meer zijn omdat wij met al onze vaste telefoonnummer zijn overgestapt naar een andere aanbieder. Welke dit is staat er niet bij en de overstapdatum zou 3 Januari zijn. Oftewel je krijgt een brief NA de overstap en je weet niet eens naar wie.

Na contact met de KPN via 0900-0244 blijkt dat we niet de enige zijn die hier vandaag over bellen maar ze moeten ons doorverbinden naar de juiste afdeling. Deze weten eerst niet eens naar wie we zouden zijn overgestapt. Na wat doorvragen en klagen blijkt er een andere afdeling te zijn welke dit wel kan uitzoeken. Na enige tijd wachten blijken wij te zijn overgestapt aar NLTM (oftewel de Nederlandse Telecommaatschappij) . Waarom en door wie dit is goedgekeurd weten ze niet. Maar ze gaan de overstap terugdraaien en er wordt direct een klacht aangemaakt waarop wij binnen 1 week telefonisch een reactie zullen ontvangen.

Dan maar eens bellen met de NLTM waarom zij dit doen en op welke grond. Na gebeld te hebben met het telefoonnummer op hun (in mijn ogen erg summiere) website 0522 - 463535 wordt mij verteld dat een reseller van hun ons heeft aangemeld als klant. Zij kunnen me niet helpen maar verbinden mij door met zakelijketelefonie..nl. Hier wordt mij verteld dat die brief 2x verstuurd is 1x door KPN 1 x door zakelijketelefonie.nl verstuurd is. Door de optie geen jaarcontract te kiezen zou ik automatisch gekozen hebben om over te gaan aangezien KPN alleen nog meer met jaarcontracten zou werken. Oftewel als je kiest om geen jaarcontract bij KPN te nemen zou KPN je afstoten naar een andere Serviceprovider. Mij klinkt dit erg onlogisch in de oren en riekt dit naar oplichting. Ze zouden ons weer terugzetten naar KPN maar hierdoor zouden we automatisch alsnog een jaarcontract krijgen volgens hun. Ze waren het wel met me eens dat de brief hierin niet erg duidelijk was maar omdat ik nu nog steeds geen contract had moest ik me maar niet druk maken en zou alles terug gedraaid worden.

Ik vraag me af of dit wel is toegestaan. Daarnaast vraag ik me af of er meer mensen hier last van hebben want dit komt blijkbaar vaker voor aangezien de KPN hier al meerdere klachten vanaf vandaag over heeft gekregen EN ze bji zakelijketelefonie hiervoor al mensen speciaal in dienst hebben.

Mocht het in een ander forum thuishoren aangezien dit in Mobile staat mijn excuses, maar ik zag nergens iets wat met vaste telefonie te maken heeft.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Lijkt me niet toegestaan nee, je kunt proberen de OPTA eens te bellen hierover, die zullen hier ook zeker niet blij mee zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:14
Raar verhaal. Ik heb de brief van KPN ook ontvangen, en ook gekozen voor maandcontract. Ik heb echter geen brief over een portering gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:28
Werd gisterenmiddag laat nog gebeld door zakelijketelefonie.nl of ik intresse had in hun diensten..... 8)7

Heb direct medegedeeld dat ze volgens mij verkeerd bezig waren aangezien ik smorgens al contact had gehad om het te annuleren.
als ik mijn email doorgaf dan kreeg ik van die opzegging wel een bevestiging. Dat was het gehele gesprek en inderdaad:
LS,

Onlangs heeft u te kennen gegeven niet meer van het aanbod van ZakelijkeTelefonie.nl BV gebruik te willen maken. Wij betreuren dit enorm, en menen u hiermee een goed aanbod te hebben gedaan. Uw order is al verwerkt en daarom kunnen wij u ook niet “klant maken bij een andere operator”, we verzoeken u vriendelijk zo snel mogelijk een antwoordkaart naar KPN te sturen met de abonnementsvorm die u wenst. Mocht u in de tussentijd wél belminuten via ZakelijkeTelefonie maken zullen wij deze normaal aan u factureren.

De opzegtermijn bij ZakelijkeTelefonie bedraagt 3 maanden. ZakelijkeTelefonie biedt u een goed alternatief voor de prijsverandering bij KPN. Mocht u niets doen richting de operator van uw keuze, blijft u klant van ZakelijkeTelefonie.nl. U blijft gewoon bellen via de lijnen van het netwerk van KPN.

Bijgaand treft u een faxnummer van KPN aan waar u uw antwoordkaart naartoe kan zenden of ga naar de site van KPN http://www.kpn.com/zakeli...nten/belzakelijk-info.htm

Mocht u toch bij ZakelijkeTelefonie.nl klant willen blijven, graag, mail ons !

Met vriendelijke groet,

ZakelijkeTelefonie.nl
Vind het nog steeds een erg rare gang van zaken en getuige de klantenservice van KPN zijn wij niet de enige.
Wegens tijdgebrek helaas nog niet toegekomen om de opta te bellen of zij hier meer over weten.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

franssie

Save the albatross

je kan de opta ook mailen dacht ik, cc-tje BNR (hoe heet die juridische rubriek ook alweer)? Kunnen zij er ook een leuk item van maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, een oude topic omhoog kicken om gal te spuwen is niet toegestaan, daar zijn andere (niet Tweakers) kanalen voor.

[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 29-01-2015 16:28 ]

Pagina: 1