Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kostprijs harddisk ruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:46
Hallo,

Kon geen juist forum vinden, dus maar even hier.

Ik zit met een soort van sales vraag. We willen onze diensten standariseren. We moeten inzichtelijk krijgen wat onze diensten nou kosten aan soort van inkoop.
Ik ben geen sales iemand (niemand van ons hier) en klanten worden gewoon via natte-vinger-methode gefactureerd.

Zijn er soort van rekenmodellen waarme ik kan uitrekenen wat mij 1Gb ruimte kost bijvoorbeeld?

Alvast bedankt.

Gerwin

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Aantal GB / prijs = prijs per GB ?

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 06-01-2011 09:40 ]

• GdeKeijzer
JBS schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:39:
Aantal GB / prijs = prijs per GB ?
Uiteraard. Dat kost de harddisk. Wellicht wat de vraag niet compleet. Ik heb een server die ik gekocht heb, die hangt in een datacenter voor bedrag X, ik heb dataverkeer in datacenter. en Servers worden in 3 jaar afgeschreven.

Dan gaat bovenstaande prijs helaas niet op gok ik... :)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:01
Probeer is iets meer over je bedrijf uit te leggen? Ik denk dat je rekening moet houden met aanschafprijs hdd, kosten server (per maand ofzo), onderhoud, backup, wat zijn je extra diensten etc

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Denk dat je de kosten voor backup en onderhoud ook mee zult moeten nemen

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
In die 1GB ruimte zit:
De afschrijving op de aanschaf van de server
Onderhoudskosten en personeelskosten
Energiekosten
Kosten van de locatie waar de server staat.

Deel die kosten over het aantal GB dat je hebt, en je hebt je kosten per GB opslag.

Tel hier een percentage bij op voor je overhead en je winstmarge, en je hebt je verkoopprijs.

Je dataverkeer heeft vrij weinig te maken met je opslag, dus hiervoor zou ik een aparte rekening maken.

[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 06-01-2011 09:45 ]

TheS4ndm4n#1919

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

DutchBoy2000 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:42:
[...]

Uiteraard. Dat kost de harddisk. Wellicht wat de vraag niet compleet. Ik heb een server die ik gekocht heb, die hangt in een datacenter voor bedrag X, ik heb dataverkeer in datacenter. en Servers worden in 3 jaar afgeschreven.

Je geeft hier zelf het rekensommetje al.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• GdeKeijzer
RocketKoen schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:44:
In die 1GB ruimte zit:
De afschrijving op de aanschaf van de server
Onderhoudskosten en personeelskosten
Energiekosten
Kosten van de locatie waar de server staat.

Deel die kosten over het aantal GB dat je hebt, en je hebt je kosten per GB opslag.

Tel hier een percentage bij op voor je overhead en je winstmarge, en je hebt je verkoopprijs.

Je dataverkeer heeft vrij weinig te maken met je opslag, dus hiervoor zou ik een aparte rekening maken.
Zat ik toch in de goede richting. Bedankt voor zetje. Ik ga eens kijken of hier plausibele getallen uit komen.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

SpamLame

niks

Wees niet verbaasd dat je gebruikers gaan lopen bokken omdat een 2TB HD bij de MM 100 euro kost.
Zorg dus ook dat je daar op voorbereid bent.
Immers bij die HD is geen backup geen enterpise disk geen beheer etc enzovoort in de prijs inbegrepen

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DutchBoy2000 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:42:
[...]

Tja, hangt ervanaf welke prijs je wilt weten. De prijs voor harddisk ruimte als je enkel je ruimte wilt uitbreiden ( backup / inbouwen komen er dan bij, maar datacenter etc gaat er weer vanaf ) of de prijs van de server als totaalpakket.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wij kunnen niet weten wat jou kosten zouden moeten, deze is van veel te veel factoren afhankelijk.
Los daarvan is de TS ook veel te mager van opzet om een goede discussie te kunnen starten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.