Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 06-01-2011 09:40 ]
Uiteraard. Dat kost de harddisk. Wellicht wat de vraag niet compleet. Ik heb een server die ik gekocht heb, die hangt in een datacenter voor bedrag X, ik heb dataverkeer in datacenter. en Servers worden in 3 jaar afgeschreven.JBS schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:39:
Aantal GB / prijs = prijs per GB ?
Dan gaat bovenstaande prijs helaas niet op gok ik...
De afschrijving op de aanschaf van de server
Onderhoudskosten en personeelskosten
Energiekosten
Kosten van de locatie waar de server staat.
Deel die kosten over het aantal GB dat je hebt, en je hebt je kosten per GB opslag.
Tel hier een percentage bij op voor je overhead en je winstmarge, en je hebt je verkoopprijs.
Je dataverkeer heeft vrij weinig te maken met je opslag, dus hiervoor zou ik een aparte rekening maken.
[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 06-01-2011 09:45 ]
Je geeft hier zelf het rekensommetje al.DutchBoy2000 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:42:
[...]
Uiteraard. Dat kost de harddisk. Wellicht wat de vraag niet compleet. Ik heb een server die ik gekocht heb, die hangt in een datacenter voor bedrag X, ik heb dataverkeer in datacenter. en Servers worden in 3 jaar afgeschreven.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Zat ik toch in de goede richting. Bedankt voor zetje. Ik ga eens kijken of hier plausibele getallen uit komen.RocketKoen schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:44:
In die 1GB ruimte zit:
De afschrijving op de aanschaf van de server
Onderhoudskosten en personeelskosten
Energiekosten
Kosten van de locatie waar de server staat.
Deel die kosten over het aantal GB dat je hebt, en je hebt je kosten per GB opslag.
Tel hier een percentage bij op voor je overhead en je winstmarge, en je hebt je verkoopprijs.
Je dataverkeer heeft vrij weinig te maken met je opslag, dus hiervoor zou ik een aparte rekening maken.
Zorg dus ook dat je daar op voorbereid bent.
Immers bij die HD is geen backup geen enterpise disk geen beheer etc enzovoort in de prijs inbegrepen
Tja, hangt ervanaf welke prijs je wilt weten. De prijs voor harddisk ruimte als je enkel je ruimte wilt uitbreiden ( backup / inbouwen komen er dan bij, maar datacenter etc gaat er weer vanaf ) of de prijs van de server als totaalpakket.DutchBoy2000 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:42:
[...]
Uiteraard. Dat kost de harddisk. Wellicht wat de vraag niet compleet. Ik heb een server die ik gekocht heb, die hangt in een datacenter voor bedrag X, ik heb dataverkeer in datacenter. en Servers worden in 3 jaar afgeschreven.
Los daarvan is de TS ook veel te mager van opzet om een goede discussie te kunnen starten.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()