Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] Programmeren Zakat-calculator

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:48
Een wat? Ja, een Zakat-calculator dus. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is het een tool waarmee je als Moslim (op basis van je vermogen) een bedrag kunt berekenen om aan een goed doel te schenken. Hier een voorbeeld.

Een klant vroeg mij zoiets te ontwikkelen, maar er is bijzonder weinig goede informatie over te vinden. Zoeken met Google levert 1001 calculators op, maar weinig informatie over hoe het nou precies werkt. Wat ik inmiddels wel denk te begrijpen is dat alles afhangt van de Nisab, een soort drempelbedrag gebaseerd op de actuele goud/zilverprijs.

Omdat het voor mij nog steeds redelijk in nevelen gehuld is, deze vraag: zijn er hier ontwikkelaars die ervaring hebben met zo'n Zakat-calculator? Of misschien Islamitische Tweakers die mij meer kunnen uitleggen hierover?

omniscale.nl

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Het voorbeeld wat je geeft telt gewoon alle aantallen op die je ingeeft bij 1 t/m 10 en deelt dat door 40 (en rond af op kwartjes). Ook als ik de "nisab" drastisch verander; dus de invloed daarvan begrijp ik niet.

Wat het verder te betekenen heeft kan ik je helaas ook niet bij helpen. Maar het lijkt me niet verkeerd om gewoon aan de klant te vragen wat precies de bedoeling is. Niemand kan alles weten. Leg uit dat je niet bekend bent met het principe en niet goed gevonden krijgt wat het inhoud.
Liever dat, dan dat je aan de slag gaat met informatie uit derde hand die misschien achteraf helemaal niet blijkt te kloppen.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 06-01-2011 00:21 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit soort zaken zul je bij je opdrachtgever moeten zien los te krijgen; al helemaal als er schijnbaar 1001 verschillende varianten op bestaan. Hoe weet jij anders of je opdrachtgever tevreden gaat zijn met het resultaat?

Daarbij; als er zoveel voorbeelden online staan is 't gewoon een kwestie van view-source en je een beetje in de materie inlezen (meer).

Either way: ik zie niet wat dit concreet met WEB van doen heeft (behalve dat je 't in JS wil bouwen; je hebt geen implementatieprobleem hier).

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 06-01-2011 00:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.