Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verklaring gezocht: dalende internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ik vind het volgende heel typisch, Telfort heeft (natuurlijk) ook geen plausibele verklaring, ik wil het hier wel eens polsen.

Afgelopen weekend zag (en merkte) ik dat mijn internet verbinding ineens wel erg traag was geworden; 700Kb up oid. Na een restart (en ook power off/on) van m'n modem was hij wel hoger (2,7/3mbit) maar nog steeds niet de 9 á 10mbit die ik normaal haal (abo is 20/1 mbit), maar hoger dan 10 heb ik eigenlijk nog nooit gehaald). Upload snelheid is al die tijd wel redelijk stabiel op ong. 1mbit gebleven.

Vandaag maar eens met Telfort gebeld, ook zij constateerden dramatische waarden.
Zij hebben de lijn getest, gerest, etc., niets hielp.
Ik heb een Speedtouch 580 staan (naar alle tevredenheid) maar zij wilden voordat ze een 'echt onderzoek' zouden gaan doen, de waarden willen meten/weten met 'hun' Zyxel modems.

Vandaag voor hun bestwil en bewijs maar even hun Zyxel modem aangeknoopt en deze trainde zowaar in op 9 á 10 mbit.
Toen voor m'n eigen test meteen weer de Speedtouch aangesloten en wat schetst mijn verbazing: ook deze trainde in op 9/10mbit!
Alsof de 'lijn' een tikje van het Zyxel modem nodig gehad heeft om weer op 10mbit te komen, maar dit kan toch niet? Is hier een verklaring voor?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Eerder dat je stekker verbinding beroerd contact maakte of de stekker aan de gebruikte (telefoon)kabel niet lekker vast zit (of draadbreuk) die nu wel goed zit. Die heb je los gehad en bewogen in de wisseling.

Vaak maakt zo'n 'verkenssnuit' telefoon stekker in de muur ook slecht contact. Wand contact doos is oud en contact punten zijn zwart aangeslagen ondertussen en de stekker wiebelt er een beetje in.

Modem wat de ISP levert willen ze altijd aangesloten hebben. Twee redenen, die combinatie met de centrale apparatuur kennen ze wel de andere niet. En daarbij is een ander modem testen altijd goed om modem defect uit te sluiten (thans een goede indicatie daarvan te geven).

Een DSLAM (centrale apparatuur in de centrale bij xDSL) gaat niet anders reageren als er even een ander modem aan hangt. Niet zomaar of dat moet een profiel verandering in gang gezet, dat past niemand toe in Nederland in die snelheid. Hooguit wisseling in de nacht na dagelijkse metingen en analyses van de lijn en niet omhoog in zo'n snel moment.

Je 'tik' kan niet technisch.

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 06-01-2011 00:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.