Gebruik je tethering en voip? Doet je provider daar moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 23:20
Ik gebruik al jaren tethering om met mijn laptop te kunnen internetten maar dit doe ik niet ontzettend vaak en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik zit momenteel bij T-Mobile maar mijn abonnement is afgelopeen en ik weet nog niet of ik over stap.
Gebruiken jullie tethering en heb je daar problemen mee gehad? Ok, het staat tegenwoordig bij iedereen in de voorwaarden maar dat betekent niet automatisch dat ze er ook bovenop zitten.
Wat zijn je ervaringen en bij welke provider zit je en met welk abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gebruik het heel soms (zelden) bij KPN (Hi extra snel). Nooit gezeur over gehad. Wel het rare probleem dat na een x aantal minuten altijd de verbinding verbroken wordt..heel raar.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
Misschien toch een soort van automatische controle en afkappen van tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
T-mobile tethering user aanwezig :) ik gebruik het erg vaak, en krijg er nooit klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
Heb je een nieuw abonnement of een oude? Onder mijn oude T-mobile abonnement was het volgens mij nog toegestaan. Ik vind het een beetje onzin, ze gebruiken toch al een datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk overigens wel dat je kan concluderen dat vrijwel geen enkele provider er moeilijk over doet, getuige de hoeveelheid reacties in dit topic. Als je het als dagelijkse internetverbinding voor je laptop gaat gebruiken, dan zal je vast gezeur krijgen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:21
Heb sind het begin van mijn abonnement volop gebruik gemaakt van tethering en voip. Dataverbruik van meer dan 5GB per maand. Dat is nu zon 14 maanden. Heb Vodafone en nog een 'oud' abonnement.

Kreeg echter agfelopen maand wel een waarschuwing dat ik meer dan 1GB had verbruikt, wat het gemiddelde was van de klanten. En als ik zo nog 2 maanden door zou gaan dat ik zonder internet kom te zitten.

Dus ik heb wel het gevoel dat ze steeds strenger worden mbt data.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
Ja, eerst willen ze iedereen mobiel op het net hebben en vervolgens gaan ze iedereen afknijpen wat betreft dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18
Ik gebruikte tethering ook bij Vodafone oud abonnement. Heb er nooit iets van gehoord, maar ik was dan ook geen groot verbruiker van data. Nu met mijn nieuw abonnement nog geen gebruik van tethering gemaakt, maar ik meende dat in de nieuwe voorwaarden stond dat je het nu wel mocht gebruiken. Alleen zit je aan een datalimiet van 1 GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Af en toe tether ik via Telfort als mijn Telfort ADSL er uit ligt. Nooit iets over gehoord, maar ik gebruik het dan ook heel sporadisch en ga geen torrents draaien of HD video's streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Vodafone is het geheel niet meer toegestaan om te tetheren met nieuwe abonnementen. Maar kunnen ze dit wel controleren?? En ik kan me ook moeilijk voorstellen dat skype niet werkt op je telefoon zonder het extra Blox abonnement.. Of toch? Wel een domper.
  • Met dit abonnement kunt u geen gebruik maken van VoIP en SMSoIP-diesten. Gebruik in combinatie met pc/laptop en excessief gebruik van audio en/of video streaming zijn tevens niet toegestaan. Indien u toch gebruik wilt maken van VoIP-diensten, dan kan dat alleen vanaf het Bel+Sms+Web 275 (€39,50) en hoger met de Internet Bellen BloX.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Vreemd genoeg kan ik niet meer tetheren. Dit gebruikte ik met regelmaat op mijn werk. Afgelopen zondag voor het laatst. Vandaag sluit ik m'n telefoon aan op laptop (op de gebruikelijke manier die ik de afgelopen drie jaar al aanhoud) en er komt gewoon geen internetverbinding meer.

Op de telefoon werkt alles gewoon naar behoren, hier is ook niets verandert. Het ziet er naar uit alsof het nu toch op een bepaalde manier geblokkeerd wordt.

Het probleem werd veroorzaakt door een niet verwijderde APN, ondanks dat de Vodafone APN gewoon geselecteerd was :o

[ Voor 12% gewijzigd door speedyjules07 op 27-03-2011 16:49 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Pagina: 1