Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...
Verwijderd
Waarschijnlijk is het een merk x dimm en die kan conficten geven met sommig chip sets
(dacht die van intel)
mischien dat dat het is
(dacht die van intel)
mischien dat dat het is
Hmmm hoe check ik dat ? Volgend de "Asus P2B Motherboard Specification" kunnen de 3 aanwezige Dimm sloten max 768MB aan.Op Thursday 15 March 2001 13:52 schreef richardc het volgende:
Uhhhmmm kan dat bord misschien maar 128Mb per slot adresseren?
Iedere rij chips op je dimm telt als een 'row' in je memcontroller.
Per slot kan de controller maar twee rows addreseren.
Als je meer dan 18 Chips op je Dimm hebt gaat het dus niet werken, hebbie minder dan moet het wel werken en anders is er iets niet oke op je mobo.
Ik heb ook een PIIB met daarin 384MB (128+256)
Per slot kan de controller maar twee rows addreseren.
Als je meer dan 18 Chips op je Dimm hebt gaat het dus niet werken, hebbie minder dan moet het wel werken en anders is er iets niet oke op je mobo.
Ik heb ook een PIIB met daarin 384MB (128+256)
Powered bij meergranenbrood.
hey,
Ik heb een P2B-VM met 64MB, 128MB en een 256MB dimm en die werken perfect.
Ik heb een P2B-VM met 64MB, 128MB en een 256MB dimm en die werken perfect.
Je verteld er niet bij of je hebt getest met nog een andere DIMM erbij, dat wil ook nog wel eens vaak problemen geven namelijk.
Single Sided/Double Sided combo's geven heel vaak problemen. In de meeste van dat soort situaties helpt het om in het eerst geadresseerde slot te beginnen met al je SS DIMM's en de DS'en in de laatste slots te plaatsen.
Single Sided/Double Sided combo's geven heel vaak problemen. In de meeste van dat soort situaties helpt het om in het eerst geadresseerde slot te beginnen met al je SS DIMM's en de DS'en in de laatste slots te plaatsen.
Laat maar.. .
Verwijderd
Stomme vraag hoor, maar ehm, heeft hij die strip soms bij Gistron besteld?
Ik heb idd hetzelfde verhaal nu al vaker gelezen hier en iedere keer is de ggd: Gistron
Ik heb idd hetzelfde verhaal nu al vaker gelezen hier en iedere keer is de ggd: Gistron
Even navraag gedaan en ja hoor bij Gistron gekocht. Ik begrijp hieruit dat er(veel) vaker problemen zijn met geheugen van Gistron ? Betekent dat dit dus gewoon brak geheugen is ? Ik zal hem dan wel zeggen dat ie 't terug moet sturen.Op Thursday 15 March 2001 15:46 schreef ghospire het volgende:
Stomme vraag hoor, maar ehm, heeft hij die strip soms bij Gistron besteld?
Ik probeer het vanavond nog even thuis in m'n eigen PC.
Het is overigens een 133 Mhz dimm op een 100 Mhz mobo. Alles standaard met een PII 350
Alvast bedankt voor jullie reacties
Dan moet het idd wel een brakke dimm zijn ja...
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem op een Abit BX6r2 (ook 100 MHz bordje), met ook een strip 256 MB PC133 van Gistron.
En een andere thread van gister of vandaag, heeft iemand hetzelfde met eenzelfde strip ....... van Gistron.
En had het een paar weken terug ook al van iemand gelezen met een strip van ...... Gistron!
Do you see the pattern here
En een andere thread van gister of vandaag, heeft iemand hetzelfde met eenzelfde strip ....... van Gistron.
En had het een paar weken terug ook al van iemand gelezen met een strip van ...... Gistron!
Do you see the pattern here
Verwijderd
Ik heb hetzelfde maar dan omgekeerd..
Ik kocht vorig jaar een dimmetje van 128 Mb op een beurs..gooide het in mijn Asus Mel-C mobo...en ja hoor 128 Mb..daarnaast had ik 32 en 64 Mb dus 224 mbik denk mooi dat het werk...kocht ik afgelopen najaar een Abit Kt7 en een Duron ...ik zet het geheugen over en he....ik heb ineens 352 Mb...ja hoor hadden ze me op die beurs een 256 Mb'tje verkocht voor de prijs van een 128 Mb...
is inderdaad ook een double sided dimm. Dus het kan zijn dat ie op het ene Mobo wel goed de 256 weergeeft en op de ander de helft.
Ik kocht vorig jaar een dimmetje van 128 Mb op een beurs..gooide het in mijn Asus Mel-C mobo...en ja hoor 128 Mb..daarnaast had ik 32 en 64 Mb dus 224 mbik denk mooi dat het werk...kocht ik afgelopen najaar een Abit Kt7 en een Duron ...ik zet het geheugen over en he....ik heb ineens 352 Mb...ja hoor hadden ze me op die beurs een 256 Mb'tje verkocht voor de prijs van een 128 Mb...
is inderdaad ook een double sided dimm. Dus het kan zijn dat ie op het ene Mobo wel goed de 256 weergeeft en op de ander de helft.
Verwijderd
inderdaad Cistron
256 stripje.(133Mhz)...komt eerst niet en dan de telefoon, uhuh mijnheer hij is wat duurder geworden; nou ja vooruit maar, doe toch maar...nieuw 256 =fl 229 en alleen in slot geplaatst 130 dus....met wat anderen wordt het dan wel totaal wel wat, maar dat was niet de bedoeling. Kortom
voor Cistron en deze gaat terug. Meer meldingen welkom !:7
256 stripje.(133Mhz)...komt eerst niet en dan de telefoon, uhuh mijnheer hij is wat duurder geworden; nou ja vooruit maar, doe toch maar...nieuw 256 =fl 229 en alleen in slot geplaatst 130 dus....met wat anderen wordt het dan wel totaal wel wat, maar dat was niet de bedoeling. Kortom
Goed, ik dit reepje vannacht thuis even geprobeerd op een P2B-F: alleen maar 128 Mb kunnen krijgen. Alle Dimmsloten geprobeerd, instellingen in BIOS veranderd; geen effect.
Ik dat ding vanochtend nog eens in die Compaq Deskpro gedouwd en wat blijkt ? Naast de reeds bestaande 2x64 Mb reepjes wordt deze module wel herkend als 256 Mb tijdens de POST, maar zodra Windhoos moet starten spontane reboots. Stop ik dit reepje als enige in het mobo en ik start de Compaq op: alleen maar piepjes
Kl*te geheugen dus. Er loopt inmiddels een andere thread van hetzelfde type geheugen ook bij Gistron besteld wat ook niet draait op een Abit BE6 ?
Terugsturen zou ik zeggen en hopen dat ie weer iets goeds terugkrijgt.
Ik dat ding vanochtend nog eens in die Compaq Deskpro gedouwd en wat blijkt ? Naast de reeds bestaande 2x64 Mb reepjes wordt deze module wel herkend als 256 Mb tijdens de POST, maar zodra Windhoos moet starten spontane reboots. Stop ik dit reepje als enige in het mobo en ik start de Compaq op: alleen maar piepjes
Kl*te geheugen dus. Er loopt inmiddels een andere thread van hetzelfde type geheugen ook bij Gistron besteld wat ook niet draait op een Abit BE6 ?
Terugsturen zou ik zeggen en hopen dat ie weer iets goeds terugkrijgt.
Nog effe nagelezen, en da gistron ook getest (een vriend had die liggen) gistron zuigd grote tijd:(
Bluescreens are belong to us!
Neem infineon dat doet bij mij 222@124:)
Bluescreens are belong to us!
Neem infineon dat doet bij mij 222@124:)
Pagina: 1