[Macbook Pro] Traag draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Onlangs heb ik een Macbook pro aangeschaft, 13,3".
Hij bevalt prima, alleen valt het mij op dat de draadloze verbinding (heel) traag is.
De snelheid is, als ik hem op DHCP heb staan, 1,5 Mbit en als ik alle gegevens handmatig invoer kom ik op 5,7 mBit uit. Macbook is na de wijzigingen telkens netjes opnieuw opgestart.
Ook heb ik IPv6 uitgeschakeld.

Netwerkinfo:

Router: Linksys WRT54G2
Beveliging: WPA-PSK
Modem: Nieuwe Cisco van Ziggo

Ik heb de modem en de router opnieuw opgestart.

Draadloos via een Windows Vista en XP machine gaat wel goed(18 a 19 Mbit).
Daarmee haal ik netjes de snelheid.
Zie ik iets over het hoofd?
Mis ik een instelling?

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zoek

Kostte me ongeveer 5 seconde.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik had hier dus gezocht, maar kon geen passende oplossing vinden.
Ik zie wel iets over drivers staan, dat heb ik nog niet gedaan.
Heb ook geen oudere versie van OS X.

Ik heb inmiddels de drivers, straks maar even proberen!

Inmiddels staan de drivers er op, haal nu 20/20 op mijn werk.
Zal het straks eens proberen als ik weer thuis ben.
Laat het resultaat weten.

Ik heb dit gedaan:

Ga als volgt te werk:

Plaats de originele “MacBook Pro Mac OS X Install Disc 1” versie 10.5.2 of eerder die bij je MacBook Pro werd geleverd in de CD/DVD speler. Start een terminal sessie en kopieer de IO80211Family.kext van de installatie disc naar de Extensions folder op je harddisk:

cd "/Volumes/Mac OS X Install Disc 1"

cd System/Library/Extensions

sudo cp -r IO80211Family.kext /System/Library/Extensions/

Herstart je MacBook Pro.

[ Voor 83% gewijzigd door HarryL op 06-01-2011 10:34 . Reden: wat updates... ]

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Blijkbaar waren de drivers de issue.
't werkt nu naar behoren!
21 Mbit down en 4 up.

Helaas, het probleem doet zich weer voor :(
Iemand nog ideen?
Ik snap er niks meer van... heb de router ook al op ander kanaal gezet...

[ Voor 46% gewijzigd door HarryL op 06-01-2011 16:28 ]

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik heb nog een paar aanpassingen gedaan, router op ander kanaal, Wifi modus aangepast...
Router nogmaals op ander kanaal....
Voor mij houdt het hier zo ongeveer wel op...

Trouwens net de nieuwe update voor Mac OS X er op gezet, heeft helaas ook geen effect...

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 03:25
heb je mac osx al opnieuw op je macbook pro gezet ? ik heb trouwens ook een macbook pro, anders moet je eens op je router inloggen misschien is er wel iets met de instellingen ?

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Nee, heb de macbookpro ook pas sinds zondag....
Dus lijkt mij nog niet zo noodzakelijk haha

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Inmiddels Router gereset, WPA --> WPA2-->Geen beveiliging...
MacBook in de DMZ...

En nog geen oplossing :(

[ Voor 12% gewijzigd door HarryL op 06-01-2011 21:26 ]

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Begint er steeds meer op te lijken dat het aan mijn router ligt.
Alleen wat wel vreemd is, de Windows PC's doen het allemaal goed op de router....
Alleen de Macbook niet.

Verwijderd

Ik heb thuis ook een Linksys router en heb hetzelfde probleem. Op Windows PC's prima, maar op de twee Macbook's (pro) ook af en toe een ramp. Heb ook van alles geprobeerd maar denk toch dat het aan de Linksys router ligt. Toch maar eens een nieuwe halen misschien?...

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Mjah... Denk dat het wel een nieuwe wordt.....
Baal der wel van, router is een jaar oud ongeveer...

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Hmm, zonder een nieuwe router, ik vond na heel veel uurtjes zoeken dit;

"I think you can one more settings on your wireless Router. Login to your Router setup page. Click on Wireless Tab , and Click on Advance wireless Settings, and under that you can change the Beacon Interval to 50, Fragmentation Threshold : 2306 and RTS Threshold : 2307 and click on save settings. This should solve your problem."

Ik heb dit geprobeerd, haal nu full speed. Ik hou het even in de gaten.

edit:
Helaas.... 't is weer compleet ingezakt.
Het lijkt er op dat het na een herstart van de router wel heel even goed gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door HarryL op 09-01-2011 09:25 . Reden: helaas :( ]

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik herken dit probleem. Nadat ik mn mac book pro had had ik ook slecht of geen draadloos signaal terwijl windows laptops geen enkel probleem ondervonden.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe route aangeschaft maar dit heeft de problemen niet opgelost.
Na nog wat verder zoeken bleek een draadloos zendertje voor het tv signaal de boosdoener.
Deze zender wordt gebruikt om het tv signaal in de zomer ook buiten te kunnen ontvangen.
Nu deze zender is uitgeschakeld heb ik geen problemen meer met het draadloos signaal, dus wellicht dat er bij jou ook ergens een stoorzender zit.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de DNS servers al eens op 208.67.222.222 en 208.67.220.220 gezet? (zijn van OpenDNS.com)

Verwijderd

@skate master,
Nou, toevallig hebben wij wel zo'n kastje van KPN hangen voor de televisie boven. Dus dat zou nog eens goed kunnen. Het is een test waard!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
sypie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:30:
Heb je de DNS servers al eens op 208.67.222.222 en 208.67.220.220 gezet? (zijn van OpenDNS.com)
Ja heb ik gedaan, geen effect...
Ik zou niet weten wat bij mij een stoorzender zou moeten zijn.
Ja, of de andere routers (wifi) bij mij in de buurt...

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
mijn ervaring tussen pc en mac in 1 netwerk is dat dat ook wel eens fout gaat, ook al zonder alle windows pc's getest of snelheid ok is? mac's neigen wel eens pcs te kicken of viseversa....

iMac 2020 i7

Verwijderd

Goede avond ...
Hier een soortgelijk probleem; kort geleden twee MBP aangeschaft 13 en 15 inch en nu een verschrikkelijk traag werkend wifi netwerk doormiddel van een Sitecom WL-114 54G router !

Op de 'oude' laptops geen enkel probleem met het netwerk; internetpagina's, youtube en MSN lopen gewoon door en verliest geen verbinding, bovendien met de maximale download snelheden!

Op de MBP's traag werkende internetpagina's t/m niet doorlopen van de pagina's (timeout), kortstondig dus gedeeltelijk laden van youtube filmpjes en niet gelijktijdig op MSN kunnen (verschillende accounts) zelfs na een aantal minuten er uit gedonderd worden !?

Ja, ik weet het ... de Sitecom router is van voor het jaar kruik want is nog van voor WPA2 tijdperk dus zit nog met een WEP beveiliging te emmeren ... :)

Wie O wie kan mij helpen (iig voor voorlopig totdat er sneller internet moet komen en dus een andere snellere router)

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
o.poulssen schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:02:
mijn ervaring tussen pc en mac in 1 netwerk is dat dat ook wel eens fout gaat, ook al zonder alle windows pc's getest of snelheid ok is? mac's neigen wel eens pcs te kicken of viseversa....
Yup ook al getest... Bied ook geen oplossing :( helaas...

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Vanavond komt een vriend van me met een router, die maar testen... I'll keep you in touch!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Andere routert neergezet, probleem opgelost....
Conclusie, router zonder Wifi N ligt dwars.

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
b/g netwerk zou geen problemen moeten geven, het zou eventueel het type modem kunnen zijn, had je ook al een open dns en vast ip op zowel pc's als mac's gegeven?
handmatig moet het altijdwerken mits goed ingesteld, niet waar?

iMac 2020 i7

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
o.poulssen schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:30:
b/g netwerk zou geen problemen moeten geven, het zou eventueel het type modem kunnen zijn, had je ook al een open dns en vast ip op zowel pc's als mac's gegeven?
handmatig moet het altijdwerken mits goed ingesteld, niet waar?
Lijkt mij ook, maar blijkbaar werkt het niet goed met dit typer router.
Ik heb alles al een vast IP/(open) DNS geprobeerd.
Handmatig werkt het dus ook niet goed :)

Pagina: 1