Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win2008/Winxp/7] Printen vanaf Terminal Server lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede forum gebruikers,

Bij een aantal klanten heb ik het volgende probleem. Als de Terminal Server wordt overgenomen en ze gaan naar Lokaal printen (bijv hun eigen netwerk/usb printer) dan worden bepaalde bestanden in rare tekens geprint.
Ik ben natuurlijk gaan spitten en kwam er achter dat het meestal fout gaat bij lettertype Calibri

Heeft iemand ervaring hiermee?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Krijg je dat bepaalde letters naar een ander type worden omgezet of dat de positie niet meer klopt? Of eerder gewoon echt tekens die geen letters zijn, of juist tekst (letters dus) die op PCL of PS lijken?

Beide gevallen zijn breed bekend, en er zijn ook oplossingen voor. Google heeft alle antwoorden, dus je zou makkelijk aan informatie moeten kunnen komen over een fix :)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04
Sowieso even wat meer info vermelden. Over wat voor TS hebben we het hier? Welke OS en welke software om te printen? Welke driver hangen er aan de printers en wat voor OS hebben de clients?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Even wat technische informatie.
Terminal Server: Windows Server 2008 Standaard R2
Clients: Zowel Windows XP/Vista/7 (gewoon thuis computers)

De tekens lijken op windings. Ik bedoel gewoon van dat soort tekens.
Het rare is als er bijv een mail binnen komt en je zet het lettertype om naar Arial dat het perfect gaat.
Het lijkt wel of Calibri het verkeerd doorgeeft.
Is er een mogelijkheid om Calibri eraf te halen (dus niet alleen het font verwijderen maar bijv Arial als standaard in te zetten?

@johnkeates Kan je een handreiking doen waar het op google staat?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

Gaat het om PS of PCL drivers?

/edit: ik zou een Postscript driver proberen, laat me raden: HP printers?

[ Voor 56% gewijzigd door EoG op 06-01-2011 10:39 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
niet lopen klooien met 3rd party drivers op je terminalserver omgeving maar TS EasyPrint (tm) gebruiken :)

http://blogs.msdn.com/b/r...es-easy-print-part-1.aspx

der zijn redenen dat dit is uitgevonden, DIT is zon reden.. crappy serverside drivers :X

A wise man's life is based around fuck you

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Powershell schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:20:
niet lopen klooien met 3rd party drivers op je terminalserver omgeving maar TS EasyPrint (tm) gebruiken :)

der zijn redenen dat dit is uitgevonden, DIT is zon reden.. crappy serverside drivers :X
Dat TS Easy is print is inderdaad een optie maar ik heb te vaak gezien dat het met HP printers niet goed gaat, dit in tegenstelling tot de UPD van Citrix.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

--Mulder-- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Dat TS Easy is print is inderdaad een optie maar ik heb te vaak gezien dat het met HP printers niet goed gaat, dit in tegenstelling tot de UPD van Citrix.
Idem. Postscript drivers daarentegen zijn een goede uitkomst, HP is erg koppig als het gaat om TS omgevingen, voornamelijk binnen Citrx :N

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

Powershell schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:20:

Ey Powershell, ligt eraan met wat voor apparaten je te maken krijgt ;) seiko labelprinters vinden de TS easyprint software bijvoorbeeld niet lief. Maar voor de meest gangbare printers kan je inderdaad het beste TS Easy print gebruiken. Machtig product.
Pagina: 1