[suse] cpufreq op pentium 4 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:59
Las dat ander topic over linux en zuinigheid en dat deed me herinneren om zelf weer eens met cpufreq aan de gang te gaan. Weet eigenlijk bijna wel zeker dat ik dat voorheen op mijn pentium 4 met een oudere suse versie aan de praat had.

Echter nu staat er in /proc/cpuinfo bij power save niets meer. Krijg daarmee dus ook geen governer aan de praat. Dat terwijl ik zover als ik kan achterhalen dat met een pentium 4 wel mogelijk moet zijn.

Meen me te herinneren dat dat voorheen ging door de acpi-cpufreq module te laden, echter als ik dat nu probeer dan krijg ik terug: no device. Dat terwijl de file op zich wel bestaat.

Al aan het zoeken geweest op het net maar krijg er geen vinger achter wat ik nu fout doe.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik ben geen held met Suse, maar is het niet zo dat je voor een dergelijke vraag, hardwareondersteuning moet hebben? Het lijkt mij dat alleen de pentium4-mobile lijn dat ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Belangrijkste punt ontbreekt: welke kernel versie?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
In het geval van een pentium 4 het specifieke model nodig om te bepalen of je iets aan cpufreq hebt.
Kies maar uit: Wikipedia: List of Intel Pentium 4 microprocessors

Daar kun je dan ook direct zien of hij Speedstep/EIST ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk anders op ark.intel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Laatst online: 15:59
Kernel = 2.6.34.

Als ik de lijst met cpu's goed interpreteer dan lijkt het erop dat deze redelijk oude cpu dat toch niet ondersteund. Jammer, misschien toch maar naar wat nieuws uitkijken.

Bedankt voor jullie tips.
Pagina: 1