Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb sinds kort problemen met het verbinden en in stand houden van mijn draadloos netwerk op mijn pc.
Als ik wil verbinden met mijn netwerk geeft hij aan dat het wachtwoord een WEP wachtwoord is , dit klopt dus niet wan hij staat in mijn wireless router (Sitecom WL-611) ingesteld als WPA2-PSK.
Als ik vervolgens wil gaan verbinden met mijn wachtwoord pakt hij het dus overduidelijk niet.
Voer ik echter Admin als wachtwoord in pakt hij het wel maar dan is er geen internet beschikbaar.

Ik kan wel internet krijgen als ik hem zelf handmatig toevoeg met de juiste instellingen , maar dan knalt hij er om de haverklap uit en fluctueert de sterkte verbinding heel erg.
Sinds dit probleem zich voorgedaan heeft is ook de kwaliteit van het draadloos signaal omlaag gegaan op andere pc's

Ik heb zelf al de firmware geupgrade voor dit probleem ontstond.
Ook al de router terug gezet naar fabrieksinstellingen
ook meerdere keren de router gereset
en meerdere keren het draadloos opnieuw ingesteld.

Alles wat ik geprobeerd heb heeft de situatie er niet beter op gemaakt.
Misschien dat jullie een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp ontstaat het probleem door één computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:32:
Dus als ik het goed begrijp ontstaat het probleem door één computer?
Geen idee eigenlijk , het probleem van slechte verbinding is er ook als de ene pc uit is
heb ook al w7 opnieuw geinstaleerd maar dat heeft ook niks uitgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als het niet aan de probleem computer ligt, ligt het aan je router. Al een ander kanaal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke draadloze NIC gebruikt TS en heeft TS de nieuwste drivers voor deze draadloze NIC geinstalleerd? Klinkt als een brakke WPA2 implementatie.
Voer ik echter Admin als wachtwoord in pakt hij het wel maar dan is er geen internet beschikbaar.
Je WPA2-PSK wachtwoord == Admin :? (If so -O- )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:12:
Welke draadloze NIC gebruikt TS en heeft TS de nieuwste drivers voor deze draadloze NIC geinstalleerd? Klinkt als een brakke WPA2 implementatie.

[...]

Je WPA2-PSK wachtwoord == Admin :? (If so -O- )
WPA2-PSK wachtword is geen admin :P
ik gebruik de sitecom WL-181 met de laatste drivers.
Gebruik wel sinds kort W7 enterprise (x64) , maar dat zou volgens mij niets uit moeten maken
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:09:
Dus als het niet aan de probleem computer ligt, ligt het aan je router. Al een ander kanaal geprobeerd?
Al lang gedaan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als "admin" niet het wachtwoord is, wat bedoel je dan met: "Voer ik echter Admin als wachtwoord in pakt hij het wel maar dan is er geen internet beschikbaar"

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:56:
Als "admin" niet het wachtwoord is, wat bedoel je dan met: "Voer ik echter Admin als wachtwoord in pakt hij het wel maar dan is er geen internet beschikbaar"
Wil ik verbinden met het netwerk waarbij hij WEP aangeeft dan wilt hij dat ik af en toe een gebruikersnaam invul en een wachtwoord, vul ik bij beide Admin in dan ben ik dus wel verbonden met m'n router maar niet verder mer m'n modem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt het wel als TS zijn netwerk beveiligt met WPA ipv WPA2?

Ik lees n.l. redelijk wat verhalen met de door TS genoemde kenmerken i.c.m. de WL-181 en WPA2.

EDIT

Behoorlijk irritant dat ik bijna met iedere post er mee wordt geconfronteerd dat TS niet een goede topicstart heeft toegepast, want nu moet ik weer vragen op welke snelheid TS zijn/haar netwerk heeft ingesteld; B, G of N ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:50:

Ik lees n.l. redelijk wat verhalen met de door TS genoemde kenmerken i.c.m. de WL-181 en WPA2.

EDIT

Behoorlijk irritant dat ik bijna met iedere post er mee wordt geconfronteerd dat TS niet een goede topicstart heeft toegepast, want nu moet ik weer vragen op welke snelheid TS zijn/haar netwerk heeft ingesteld; B, G of N ?
Sorry voor de slechte topic start zoals je ziet ben ik hier nog redelijk nieuw

De router staat op B,G,N Modus maar hij heeft hetzelfde probleem als ik hem op B,G modus zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:17:
[...]

Sorry voor de slechte topic start zoals je ziet ben ik hier nog redelijk nieuw

De router staat op B,G,N Modus maar hij heeft hetzelfde probleem als ik hem op B,G modus zet
Hmm, de Modus moet je sowieso op gemengd laten. Behalve als het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het idee dat je op een ander netwerk met dezelfde naam inlogt ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

Toppe

Oké ✅

Misschien een idee om eens te proberen of deze stick op een andere pc het zelfs probleem geeft? Anders weet je zo waar het aan ligt.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:39:
Misschien een idee om eens te proberen of deze stick op een andere pc het zelfs probleem geeft? Anders weet je zo waar het aan ligt.
Het is een PCI kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:12
wat is de status als je helemaal geen encryptie gebruik? doe hij het dan wel? zo nee is dat ook icm andere kanalen?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:37:
[...]

Het is een PCI kaart

als ik mij netwerk instel als WPA dan herkent hij hem op mijn pc nog steeds als WEP.
Toppe schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:39:
als ik hem overzet op een andere pc heeft hij wel de correcte instellingen ik kan ook van een andere pc de instellingen kopiëren en gebruiken maar dan heb ik weer precies dezelfde instellingen als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een andere router gehaald bij de saturn maar jezus wat is dat ding traag
Het is een linksys E2000
het zou opzich een hele verbetering moeten zijn tegenover mijn oude maar waar ik bij mijn oude router op wireless met speedtest op ~50Mb/s kwam kom ik nu nog niet eens op de helft :'(
Denk dat ik hem maar ga omruilen voor een Netgear RangeMax WNR3500L aangezien ik niet de enige ben volgens de cisco forums.
het is trouwens alleen wireless dat traag is en niet via kabel.
misschien toch maar even wat aankloten in de instellingen , kijken of het er beter op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar het kanaal aanpassen lijkt me..

als de pc aangeeft WEP terwijl dit WPA-PSK moet zijn lijkt het me verstandig om het account uit de voorkeursnetwerken te verwijderen en de beschikbare draadloze netwerken te detecteren.

(netwerk centrum, draadloze netwerken beheren, netwerk verwijderen, netwerk toevoegen, netwerk binnen bereik van...)

Als dit al gedaan is of als W7 opnieuw is geinstalleerd zou dit geen verschil maken.

Maar zoals al eerder werd genoemd, en vooral als het probleem zich alleen op draadloos voordoet , kanaal wijzigen in het geval van een trage router.
evt. een ingebouwde firewall op de router uitschakelen of lager zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien admin admin werkt krijg ik eigenlijk het gevoel dat hij met een fake accespoint aan het connecten is.

Kijk eens wat er nog meer voor accespoints in de buurt rondzwerven. Ik vermoed dat dat met http://www.stumbler.net/ netstumber kan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admin admin komt veel voor ;) veel mensen weten niet wat ze kunnen met hun router/modem en veranderen dan ook nooit het password van hun apparaat.

En een fake accesspoint heeft een andere SSID neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:58:
[...]

Wil ik verbinden met het netwerk waarbij hij WEP aangeeft dan wilt hij dat ik af en toe een gebruikersnaam invul en een wachtwoord, vul ik bij beide Admin in dan ben ik dus wel verbonden met m'n router maar niet verder mer m'n modem 8)7
Als er bij het verbinden met een netwerk om een gebruikersnaam gevraagd wordt, dan vraag ik mij af wat je precies aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:09:
Ik heb nu een andere router gehaald bij de saturn maar jezus wat is dat ding traag
Het is een linksys E2000
het zou opzich een hele verbetering moeten zijn tegenover mijn oude maar waar ik bij mijn oude router op wireless met speedtest op ~50Mb/s kwam kom ik nu nog niet eens op de helft :'(
Waarschijnlijk stond je oude router op 40Mhz kanaal, en de nieuwe router op 20Mhz. Met 20Mhz kanaalbreedte kun je typisch zo'n 2,5 MB/s halen en met 40 Mhz zo'n 4 MB/s, dat kan dus goed het verschil verklaren.

Omdat 2,4Ghz echter al zo vol zit zetten de meeste fabrikanten het standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:47:
En een fake accesspoint heeft een andere SSID neem ik aan ?
Een fake acces point cloned zoveel mogelijk info van een bestaande accesspoint uiteraard. Met als doel van iemand zoveel mogelijk infomatie weg te halen.

Normaal kom je die alleen tegen op publieke plaatsen (vliegveld), waar mensen even denken te profiteren van een open accesspoint, maar niet beseffen dat ze veel informatie (al het verkeer wordt gelogd) weggeven. Maar je zou dit uiteraard ook bij hobbieten tegen kunnen komen. (Ik heb het zelf wel eens overwogen bij iemand uit te voeren die meende dat een open access point mijn probleem was, niet beseffende dat de "inbreker"op een open access point een groter probleem heeft. helaas niet doorgegaan daarmee omdat het niet lukte in de beperkte tijd die ik mezelf gesteld had_)

Maar goed, een lijstje maken van de access points in de buurt kan geen kwaad als je dit soort problemen hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 08-01-2011 12:36 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, op die manier.
Dat kom ik inderdaad wel eens tegen op openbare plekken, zo had mijn vorige school een fake accespoint naast het origineel. Maar daar was het zo dat er een fake accespoint was, een originele wifi verbinding.
het verschil zat hem in de beveiliging. de fake acespoint was onbeveiligd en het origineel WPA-PSK.

Dus dat zou nu ook het verschil moeten zijn. maar de originele wifi verbinding zou ook zichtbaar moeten zijn. waar haalt dat fake accespoint anders zijn voorbeeld vandaan?

Dus de SSID in de router veranderen zou evt. kunnen helpen lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb nu de Netgear waar ik het eerder over had gehaald maar wat is dat een schijtding zeg , ding komt niet eens door een plafond heen met zn wireless terwijl die sitecom er geen enkel probleem mee had.
maarja ik ben het nu zo zat dat ik maar kabels ga trekken door het hele huis , ben ik ook in 1X van dat hele getief af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabels zijn inderdaad wel het meest betrouwbare,
op nieuwe netgear al wel kanaalwijziging geprobeerd? (of moet ik erover ophouden? )
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:35:
heb nu de Netgear waar ik het eerder over had gehaald maar wat is dat een schijtding zeg , ding komt niet eens door een plafond heen met zn wireless terwijl die sitecom er geen enkel probleem mee had.
maarja ik ben het nu zo zat dat ik maar kabels ga trekken door het hele huis , ben ik ook in 1X van dat hele getief af
+1 duidelijke taal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:22:
op nieuwe netgear al wel kanaalwijziging geprobeerd? (of moet ik erover ophouden? )
:P
Inderdaad even controleren met inSSIDer, die laat dat heel duidelijk zien.

Heb je trouwens zo'n slechte ontvangt met ingebouwde laptopkaart of usb-kaart?
Pagina: 1