Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2007] start traag op

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Sinds enige tijd merk ik dat als ik outlook start dat mijn inbox opent en dat ik 10 seconden tegen een "loading" tekst aankijk. Daarna verschijnt de inbox pas, en ik kan niet achterhalen waar dit aan ligt.

Context
C2duo 3Ghz pc met 4GB geheugen, windows 7 64 bit, office 2007 inclusief alle "windows update" updates

Wat heb ik al geprobeerd?
-Alle addins staan uit
-Rss feeds gewist en sync uitgezet
-mailbox opgeschoond en gecomprimeerd (nu 174MB)
-Scanpst stuk of 5 keer gedraaid, gaf telkens een error, nu niet meer

Wat is er vreemd aan dit probleem?
Als ik outlook opstart met de switch /safe dan heb ik razendsnel de inbox voor mijn scherm, het kan dus wel maar ligt niet aan de addins. Wat skipt de safemode evt. nog meer wat ik in normale modus nog kan uitschakelen?

Ik dacht in eerste instantie dat de PST gaar is, maar de safemode loopt wel goed dus dat sluit ik nu uit.

[ Voor 6% gewijzigd door jaspov op 05-01-2011 21:26 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

• Virusscanner?
• Welk proces is hard met de CPU bezig?
• Is de HDD hard bezig? Welk proces doet dat?
• Timeout van een van de verbindingen? Schakel (ctrl-alt-s) even alle auto send&receive uit

Of makkelijker: probeer /safe:1 tot en met /safe:4 en kijk wanneer het fout/goed gaat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jaspov
Dank. Ik gebruik NOD32 4.0.474.0. Alles draait op een Intel SSD. In taskmanager komt niets boven de 30% (meestal rond de 5% en nadat de inbox geopend is gaat outlook even op 32%).Ik heb als eerste de safe switches geprobeerd, die kende ik nog niet. Ik ga googlen op safe:3 dat is 'm!

/safe 1: traag
/safe 2: command line argument not valid
/safe 3:snel
/safe 4: traag

edit: ik zie dat 2 niet bestaat dus dat klopt. 3 is zonder exchange (gebruik ik niet) en zonder com addins maar alle addins staan al uit, dat vat ik dus nog niet helemaal. In trust center zie ik : active application add-ins: no active application add-ins.

noot: volgens microsoft. com start /safe:3 zonder "Microsoft Exchange Client Extensions (ECE) turned off, but listed in the Add-In Manager". in trust center- addins zie ik alleen "exchange unified messaging, doelen ze daar op (staat dus disabled)

Hoe nu verder? kan ik dit oplossen of wordt het voortaan starten met safe:3?

[ Voor 62% gewijzigd door jaspov op 05-01-2011 22:41 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Exchange Client Extensions kun je uitschakelen door de drop down list te gebruiken onderaan in Trust Center naast de Go knop.

Mochten hier alleen de standaard ECE van Microsoft staan en geen 3rd party, dan kun je ze resetten door extend.dat te henoemen naar .old wanneer Outlook gesloten is.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/19

Controleer ook of je update KB2412171 niet geïnstalleerd hebt staan; deze update voor Outlook 2007 is na verschillende problemen (waaronder traag reageren) weer ingetrokken door Microsoft;
http://www.howto-outlook.com/news/kb2412171.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• jaspov
Wow dank. Ik heb er twee staan: exchange extensions properties page en hier staat ook NOD32. Als ik de eerste uitzet gebeurt er niets, pas na uitzetten NOD32 is outlook weer snel.

Ben nu alleen benieuwd wat die NOD32 extentie doet, omdat hij onder exchange staat. Ik gebruik geen exchange maar NOD32 op mijn pop boxen zou wel fijn zijn...zal daar op gaan googlen. Dank voor de hulp!

update: kan niet snel vinden of ik zonder de extentie kan. Vond wel meerdere issues met de plugin (foutmeldingen) en daar was de tip om extend.dat te wissen. Gedaan en als ik daarna de plugin weer activeer dan draait het weer snel.

Alleen benieuwd nog of ik wel/niet zonder dat ding kan

[ Voor 27% gewijzigd door jaspov op 06-01-2011 20:10 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ja, je kan zeker zonder de virus scanner integratie. De on-access scanner is voldoende. Zie ook http://www.msoutlook.info/question/20 voor nadere uitleg.

Het feit dat het als ECE staat zegt verder niks. Dit is slechts een uitbreidingsmethode. In Outlook 2010 is de ondersteuning voor ECE verdwenen en zijn alleen nog maar COM Add-Ins mogelijk.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Update NOD32 eens naar 4.2.67.10. Waarschijnlijk werkt die een stuk beter :).
Pagina: 1