HTPC Videokaart & TV Kaart vragen

Pagina: 1
Acties:

• Remco026
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-01 11:37
Hallo

Ik ben van plan zelf een HTPC in elkaar te bouwen, maar ik ben niet zo los op video- en TV kaarten.

Vraag 1: Maakt het voor de beeldkwaliteit op mijn Full HD LCD TV wat voor een videokaart ik heb, of is het hebben van een HDMI uitgang voldoende?

Vraag 2: Kun je met elke TV kaart opnemen en op een andere zender TV kijken tegelijkertijd?

mvg Remco

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI is digitaal, dus kwaliteitsverschil tussen karten ga je daarmee niet zien.

En als TVkaart heb je 2 tuners nodig als je 2 zenders tegelijkertijd wilt gebruiken.

• Remco026
Wat is er dan de meerwaarde van om een betere, maar vooral duurdere videokaart in een HTPC te zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

meer power voor bijv 3d applicaties.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:31
Remco026 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:55:
Vraag 1: Maakt het voor de beeldkwaliteit op mijn Full HD LCD TV wat voor een videokaart ik heb, of is het hebben van een HDMI uitgang voldoende?
Nee, de kwaliteit van de huidige kaarten maakt het niet uit. Een 4350 zal hetzelfde beeld geven over HDMI als een 5450. Echter, de 5450 is nieuwer en heeft tevens meer 'bang for the buck'. Voor een HTPC zou ik nu een HD5450 aanschaffen. Meestal passief en goede prestaties (CoD4 heb ik er nog op gespeeld!) voor een 40 euro.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De kwaliteit zou niet uit mogen maken, maar...
http://www.anandtech.com/show/3973/nvidias-geforce-gt-430/4

Nvidia doet het daar toch minder dan AMD.

En een move naar VB :)

• MugiSNK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
HDMI en DVI/VGA heeft op hoge resoluties bijna geen zichtbaar verschil. Opzich niet nodig, alleen als je het echt wilt. Qua videokaart is de HD5450 een goede keus, maar je kan er met een HD5570 wel ietsje meer performance eruit halen. Deze verbruiken ook niet zo veel sinds deze videokaarten gekoeld worden met een ventilator maar de kracht uit de PCI-E slot halen, oftewel geen power connector.

Het ligt er ook deels aan waar je het voor gaat gebruiken. Voor performance in klein, laag formaat zou ik de HD5570 nemen.

• Remco026
Ik wil eigenlijk alleen TV, Blu Ray en Streaming Media kijken. 3D heb ik momenteel nog geen interesse in

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan kun je ook gewoon met een onboard oplossing toe. Lees: HTPC FAQ voor meer info.
Pagina: 1