Toon posts:

Ik begrijp er niets meer van.. 1090T AMD OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Lezer,

Ik heb deze configuratie:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1576531

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Asus VW225N€ 148,-€ 148,-
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Lancool PC-K58 Zwart€ 57,01€ 57,01
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Logitech G35 gaming headset€ 79,90€ 79,90
1XFX PRO650W€ 75,-€ 75,-
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 43,50€ 43,50
1AMD Phenom II X6 1090T€ 203,91€ 203,91
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,50€ 75,50
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 214,90€ 429,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.208,07

Nu denken jullie misschien (wat ik dus dacht/denk); om nu fijn te gamen hoef je nog niet over te clocken toch? Nou ehm, jawel? De game prestaties van dit ding zijn BAR slecht, ik heb wel leuk 250 steady in Call of Duty 4, alleen heb ik dit niet altijd (op sommige momenten). Dan zijn er van die jojo's met een 2 jaar oudere pc die het ook hebben.. Hmm oke, een optie.. Nou dan ga ik toch black ops spelen met mijn 100 fps? Of nouja, 100.. soms 60.. soms 125..
Maar er zijn wel anderen met 250 fps. Hmm.. En ja ik heb alle instellingen het beste getweaked, alleen krijg ik er bij de hoogste en laagste instellingen niet meer fps op. Dus mijn conclusie is: het ligt aan mijn CPU?
En ja hoor, ik kijken op het internet en zie dit item: http://nl.hardware.info/r...-ii-x6-1090t-amds-valkuil

Gaat er dus over dat 4 cores het beter doen dan 6 cores, wat ik totaal niet snap maar ik het onkennis wat hardware betreft en overkennis met software.

Mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik doen om meer uit mijn PC te halen? Waar doe ik het fout? Is het echt zo dat 6 cores het minder goed doen dan 4 cores? Ligt het toch aan mijn videokaarten? Of moet ik toch echt desperate gaan overclocken?

Ik weet er totaal niets van, daarom dat ik misschien hele domme dingen zeg.

Groeten Guido.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zoals ik dat artikel lees gaat het over de turbo functie die niet zo goed werkt bij games die meer dan 2 threaded zijn ( gebruik van meer dan 2 cores van de cpu)
Probeer eens de turbo functie uit te zetten in de bios van je moederbord, dat zal allicht schelen.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 05-01-2011 20:34 ]

Wear Sunscreen!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als eerste zie ik het probleem niet zo, dat fps verschil ga je echt niet zien.
Daarnaast kan overclocken helpen, maar dat heeft enkel zin als je weet wat je doet.

Waarom vier cores meer presteren dan zes is vrij simpel, dat staat in het artikel ook. Met zes paarden die elk een kar trekken kan je meer werk verzetten dan met vier paarden die elk een kar trekken. Echter wanneer die vier paarden een flink stuk sterker zijn en de last ook over vier paarden te verdelen is, dan hebben vier sterke paarden meer zin dan zes zwakkere paarden.

Volgens mij, maar pin me er niet op vast, als je die turbo modus uit zet zal je processor nooit cores op hogere clocksnelheid laten werken, ook al zou dat qua omstandigheden prima kunnen.

Vraag is natuurlijk wel of de spellen die jij speelt hier ook gevoelig voor zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 05-01-2011 20:36 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

misschien iets verder kijken als je neus lang is ;) er is hier een enorm forum met ontzettend veel info.... Lees je goed in en dan wordt alles duidelijk :)

het lijk mij iig redelijk onmogelijk dat het aan je proc ligt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke, en wat is de turbo modus precies? Is dat Cool and Quet? Hoe zet ik het uit?

en @ mosselmania; mijn onwetendheid is zegmaar zo groot dat ik teveel termen zie waar ik niets van snap

Kan het dan toch aan mijn videokaarten liggen?

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:45:

Kan het dan toch aan mijn videokaarten liggen?
zou absurd zijn. je hebt twee HD6870's erin zitten... als die geen black ops kunnen draaien, weet ik het ook niet meer. ik heb één HD5770 en die haalt makkelijk 100 fps... op hoogste settings!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Turbo modus is vrij simpel uit te leggen. Jou processor heeft een maximum aan warmte die hij kan produceren, gaan alle cores op een hele hoge clocksnelheid draaien zal hij over dat maximum heenkomen en stuk gaan. Echter wanneer een of twee cores dat doen blijft de warmte beperkt. Turbo modus zorgt er dus voor dat wanneer slechts twee cores gebruikt worden deze op extra vermogen kunnen draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:51:
Turbo modus is vrij simpel uit te leggen. Jou processor heeft een maximum aan warmte die hij kan produceren, gaan alle cores op een hele hoge clocksnelheid draaien zal hij over dat maximum heenkomen en stuk gaan. Echter wanneer een of twee cores dat doen blijft de warmte beperkt. Turbo modus zorgt er dus voor dat wanneer slechts twee cores gebruikt worden deze op extra vermogen kunnen draaien.
Oh oke, dat probeer ik dan. Enige tips waar ik het kan vinden in mijn bios?
Haribo112 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:51:
[...]

zou absurd zijn. je hebt twee HD6870's erin zitten... als die geen black ops kunnen draaien, weet ik het ook niet meer. ik heb één HD5770 en die haalt makkelijk 100 fps... op hoogste settings!
Zie topic name

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:09:
[...]

Oh oke, dat probeer ik dan. Enige tips waar ik het kan vinden in mijn bios?
Mijn tip is juist er vanaf te blijven, standaard staat het gewoon aan (weet uberhaupt niet of je het uit kan schakelen) en het is enkel nuttig. Jou processor zou geen enkele problemen mogen hebben met een van deze spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, waar kan ghet bij mij dan aan liggen? Kijk ik kan gewoon gamen, maar ik moet er veel meer uit kunnen halen.. Daarom vind ik het zo moeilijk

Verwijderd

Zorg eerst dat je de nieuwste BIOS versie hebt, zoek daarna in je BIOS options voor CPB Control of AMD Turbo CORE technology - die uitzetten en kijken of het resultaat heeft.

Picca:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/general-processor-discussions/176437d1286994236-how-do-i-disable-turbo-core-capture.jpg
Die onder CPU Control dus.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:25:
Tjah, waar kan ghet bij mij dan aan liggen? Kijk ik kan gewoon gamen, maar ik moet er veel meer uit kunnen halen.. Daarom vind ik het zo moeilijk
Misschien de ene HD6870 eruit trekken of uitschakelen. Kijken wat er dan gebeurt.

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Haribo112 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:51:
[...]

ligt er natuurlijk aan op welke resolutie..

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

MPeek schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:33:
[...]

Misschien de ene HD6870 eruit trekken of uitschakelen. Kijken wat er dan gebeurt.
Dit zou ik ook eerst even proberen, kijken wat voor resultaat je krijgt, soort standard..
BTW, welke drivers? misschien een wisseling tussen bepaalde drivers? 10.10 -> 10-11 -> 10.12...
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:28:
Zorg eerst dat je de nieuwste BIOS versie hebt, zoek daarna in je BIOS options voor CPB Control of AMD Turbo CORE technology - die uitzetten en kijken of het resultaat heeft.
Mocht die turbo functie niet standaard in je bios zitten, eerst even bovenstaande stappen doen voordat je het bios direct gaat vernieuwen, welke bios draait hij nu trouwens?

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
1 videokaart eruit trekken helpt weinig, maar geeft toch minder fps
heel deze pc valt tegen, ik geef het op en overclock wel over een paar jaar als ik me verveel

klote amd

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-01 21:20
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:42:
heel deze pc valt tegen, ik geef het op en overclock wel over een paar jaar als ik me verveel

klote amd
leuk statement... waarom zo snel opgeven? nagaan waar het probleem wegkomt is een betere oplossing.
een 1090T zou het toch zeker beter moeten doen in games dan bijv een X4 955

turbofunctie uitschakelen zou sowieso moeten helpen en je een stabielere FPS moeten geven.
kijk eens naar de temps van het ding terwijl je aan het gamen bent.

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06-2025
Hoezo klote AMD?

Je hebt het over Blackops, het spel dat bij de meeste mensen slecht loopt..

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
idd, black ops heeft bij echt veel mensen grote lagspikes jij bent hier echt geen uitzondering op

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik snap je probleem niet, als het maar 60+ fps is dan draait het spel vloeiend, daar boven is alleen maar fps geil.

Wat wil je? Het spel spelen of zo hoog mogelijke fps halen?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
korgakos schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:49:
Hoezo klote AMD?

Je hebt het over Blackops, het spel dat bij de meeste mensen slecht loopt..
En zie wie zo, misschien ligt het aan de pc en black ops... black ops moet je tweaker

en je pc moet je opzoeken waar het ligt.. kan aan de geheugen liggen, andere defecte hardware.

maar deze persoon geeft het liever op, dan het probleem opzoeken, zodat tie lekker kunt gamen

ik wens hem nog suc6 later met oc

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Serieus, je haalt in die game altijd meer dan 60 fps zeg je. Tenzij je super alien ogen hebt ga je alle extra frames dus zeker niet zien omdat je scherm hoogstwaarschijnlijk een refreshrate van 60Hz heeft (zoals zéér veel hedendaagse lcd's) Het kan misschien wel zijn dat er een onderliggend probleem is...

Echter werden hier al oplossingen aangereikt maar die negeer je ? Bovendien ga je na één dag al lopen schelden omdat niet alles onmiddellijk gaat zoals je verwacht had. Als dat de instelling is waarmee jij door het leven gaat...zal je zeker nog veel bereiken :|

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou eens in config van cod kijken of hij wel multi GPU gebruikt. Multi-GPU oid moet dan op 1 staan. Kan ook zijn dat je CPU niet multithreaded staat in cod

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-01 22:39
cod black ops heeft een gigantisch probleem icm. met sli / crossfire. Ik had met mijn HD5750 crossfire setup regelmatig harde lag spikes en geen fijne gameplay. Nu na update naar een single kaart (de HD6950) draait het als een zonnetje. Alle andere spellen werkten overigens gewoon goed ook cod4. Wellicht dat het uitschakelen van de cool 'n quiet en alle terugclockende modi helpt. Hier draait cod4 250 fps zo strak als het maar zijn kan met een 1075T @ 4ghz ook op een asrock 870extreme 3 ;) Maar het was wel even tweaken met het bordje om er een stabiele frequentie uit te halen.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:42:

klote amd
Je bent niet eens bereid het te proberen, zo kom je er natuurlijk nooit... Zowel CoD MW2 als CoD BO hebben problemen met multi GPU opstellingen, als je een van die kaarten eruit trekt weet ik zeker dat je verschil merkt.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43

Zenix

BOE!

Als ik het zo lees zit het probleem vooral tussen de stoel en het bureau in... Aangezien je niet veel wilt proberen, en alleen hardware de schuld geeft, tja lekker makkelijk. Als je niks wilt proberen en alleen wil zeggen dat AMD slecht is, maak dan geen topic. Anders zoek je professionele hulp als je er niet uit komt.

Ten eerste, je hebt alleen instellingen van je spel proberen te veranderen?
Wat voor instellingen heb je aangepast?
Heb je andere driver versies geprobeerd?
Heb je benchmarks gedraaid?
Heb je gekeken of je systeem helemaal stabiel is?

Mijn 1055T @ Asus M4A89GTD PRO/USB3 draaid alles makkelijk op 4GHz met een GTX 460, die toch wel wat minder is dan jouw kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 06-01-2011 12:34 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Black Ops draait prima met multiGPU configuraties, alleen niet zonder een paar CFG tweaks.
Het draaide eerst ook erg slecht op m'n 9800GX2, wat dus een SLI opstelling is voor de PC.

Ik heb toen dagenlang rond lopen neuzen op internet en weinig gevonden. Nu snap ik zelf best veel van de meeste engines configuratiebestanden en parameters, dus ik denk ik kijk even wat rondin de CFG van Black ops.

Deze kun je overigens hier vinden: C://Program Files (x86)/Steam/SteamApps/PROFIELNAAM/call of duty black ops. Dan is het voor de singleplayer config.cfg, en de multiplayer mpconfig.cfg.

Wat je even met ctrl-f moet opzoeken is de parameter met "multiGPU" in de naam. Dus even zoeken op multigpu. Deze verander je indien hij (default) op 0 staat even naar 1. Ook moet je even zoeken om een parameter met "multithreaded" in de naam, en deze zet je ook op 1 indien hij op 0 staat.

Saven, Eigenschappen - Alleen Lezen even aanvinken, anders veranderd Black Ops het gewoon weer naar 0 bij het starten van de game en klaar is kees. Problemen opgelost.

!Let op, na deze acties kun je geen veranderingen aanbrengen in je config zoals grafische instellingen en toetsenbordinstellingen vanuit het menu in BO. Je moet dan eerst alleen lezen weer uit zetten.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 07:51
Jullie geven Blackops en de Hardware de schuld. Maar (zoals er maar 1 post in de topic is), ligt het niet aan de drivers? ik zou nog even de laaste drivers d'r op knallen.

btw +1 Imprezzion.
als amd zo 'klote' is, koop je Intel. Probleem opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door Luukje01 op 06-01-2011 19:49 ]

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:12
Deveon schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:59:
Ik snap je probleem niet, als het maar 60+ fps is dan draait het spel vloeiend, daar boven is alleen maar fps geil.

Wat wil je? Het spel spelen of zo hoog mogelijke fps halen?
Wat hij zegt [boven]

Frame drops naar 60 fps zie je toch niet. Je verwacht het natuurlijk niet van 2 goede videokaarten maar 60 fps is gewoon speelbaar.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Verwijderd

Zenix schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:32:
Als ik het zo lees zit het probleem vooral tussen de stoel en het bureau in... Aangezien je niet veel wilt proberen, en alleen hardware de schuld geeft, tja lekker makkelijk. Als je niks wilt proberen en alleen wil zeggen dat AMD slecht is, maak dan geen topic. Anders zoek je professionele hulp als je er niet uit komt.

Ten eerste, je hebt alleen instellingen van je spel proberen te veranderen?
Wat voor instellingen heb je aangepast?
Heb je andere driver versies geprobeerd?
Heb je benchmarks gedraaid?
Heb je gekeken of je systeem helemaal stabiel is?

Mijn 1055T @ Asus M4A89GTD PRO/USB3 draaid alles makkelijk op 4GHz met een GTX 460, die toch wel wat minder is dan jouw kaart.
Hier eveneens een 1055T @ 4 Ghz , 2x HD4890 , asus M4A79XTD Evo en 4 GB hyperX @ 1600 Mhz en nergens geen problemen mee.Ik verdenk toch je HD.Heb zelf sinds vorige week een SSD OCZ Vertex en dat scheelt dag en nacht.Maar met mijn oude HD liep het allemaal een stuk moelijker.

• 1337LutZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07-2025
AMD drivers geven met crossfire meestal problemen in games. Update naar de laatste driver en download ook nog extra de crossfire profiles (te vinden op AMD site)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

lol de ts reageert niet meer, ik zou hier geen tijd meer aan verspillen.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Die is nu een Intel PC aan het samenstellen.
Terwijl hij mischien beter een 360/ps3 kan aanschaffen.

Al begrijp ik wel dat hij niet blij is met de "tegenvallende" prestaties.
Er zijn meer problemen met zijn kaarten in crossfire.
Mischien ( zoals boven al gezegd ) dat de nieuwste drivers hem weer helemaal gelukkig maken.
Er is iig wel iets wat niet klopt.
Pagina: 1