Toshiba p300d gpu fail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
Hallo allen!

Ik heb mijn laptop Toshiba p300d-11h met athlon 64 met Ati videokaart al een tijdje. Algemeen Probleem met deze laptop is dat hij nogal warm is. Dus ben ik sinds kort begonnen met het uit elkaar halen van mijn laptop en de koelpasta te vervangen. Aangezien ik vroeger vaak deed met pc moest dit een eitje zijn. Na paar uurtjes pc uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt. Probleem van hitte is niet opgelost en krijg nog een probleem bij. Pc start op en na een tijdje krijgt hij een erg moeilijk. Dus dacht ik herstart en daarna kreeg ik ineens allemaal gekleurde strepen op scherm te zien. Dacht een virus te zijn, dus probeer ik her installeren. Maar voordat ik wil formateren krijg ik blauw scherm en dump memory. Na enige koeltijd functioneert laptop weer normaal. Ik speel geen spelletjes of dergelijke dingen. Nu bedenk ik dat het komt door de gpu. Hij wordt niet goed gekoeld.

Op De CPU en north bridge zit een gezamelijk koelelement. Deze zitten goed en daarna komt de videokaart er boven op. Waarschijnlijk maakt de gpu slecht contact met de koelelement. Deze kan ik zelf niet indrukken maar moet erop vastschroeven. Vroeger zat een vrij dikke koelstrip erop. Wie weet hoe ik moet oplossen. Een koelstrip kan ik nergens vinden.

Zie ook vanaf stap 28 van http://www.irisvista.com/...take-apart-notebook-4.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oververhitting door geen thermal interface tussen het koelblok en GPU. vrij zeker van dat dat het probleem is.
http://www.mxm-upgrade.com/Thermal.html - Hier kan je de beste thermal pads kopen. ahja en BTW: ik zou gedurende deze periode de laptop niet gebruiken (als je de GPU dood wil is dat iets anders.).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
Dacht precies hetzelfde. Thanks voor de adres. Heb gelijk besteld en wacht het af :)