Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SBS 2008, Exchange 2007, OWA en Default home page

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Momenteel heb ik een SBS 2008 installatie (makkelijk met POP boxen) en Exchange 2007 draaien.
Wat ik graag wil is het volgende:

Via domein.nl mijn algemene home page bereiken. (default Web Site)
Via mail.domein.nl mijn owa bereiken. (https://domein.nl/owa)

Afzonderlijk gaat dit goed. OWA kan ik rechtstreeks bereiken via ''HTTP Redirect"
De home page kan ik rechtstreeks bereiken als ik "HTTP Redirect" uitzet.

Ik vraag me af hoe ik beide kan bereiken? Misschien met hostheaders, of bindings?

Misschien dat iemand kan helpen.

Groeten,

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Dit is een IIS en Exchange vraag en dus niet op zijn plek in het "Officesuites en -software" forum.
Probeer dit forum eens; Serversoftware en Windows Servers

Verder met het je vraag...

Het domein waaronder Exchange gepubliceerd wordt kun je instellen via het Exchange Management Console en/of Exchange Management Shell. Je moet uiteraard bij je provider eerst je subdomein voor mail.domein.nl aanmaken. Gebruik geen redirects in dit geval. Over het algemeen geldt ook; Als je iets met betrekking tot OWA via IIS wilt veranderen, denk dan nog een keer na over waar je mee bezig bent aangezien nagenoeg alles mbt OWA via EMC of EMS veranderd kan/moet worden.

Verder kun je in IIS nog een nieuwe website aanmaken (voor domein.nl) en deze dmv hostheaders of zelfs een apart IP adres scheiden van de OWA site. Hoe alles precies moet is sterk afhankelijk van je overige configuratie en of je achter een firewall zit en welke (hier moet je namelijk ook de juiste publishing rules voor aanmaken).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Roady81 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:09:
Dit is een IIS en Exchange vraag en dus niet op zijn plek in het "Officesuites en -software" forum.
Probeer dit forum eens; Serversoftware en Windows Servers

Verder met het je vraag...

Het domein waaronder Exchange gepubliceerd wordt kun je instellen via het Exchange Management Console en/of Exchange Management Shell. Je moet uiteraard bij je provider eerst je subdomein voor mail.domein.nl aanmaken. Gebruik geen redirects in dit geval. Over het algemeen geldt ook; Als je iets met betrekking tot OWA via IIS wilt veranderen, denk dan nog een keer na over waar je mee bezig bent aangezien nagenoeg alles mbt OWA via EMC of EMS veranderd kan/moet worden.

Verder kun je in IIS nog een nieuwe website aanmaken (voor domein.nl) en deze dmv hostheaders of zelfs een apart IP adres scheiden van de OWA site. Hoe alles precies moet is sterk afhankelijk van je overige configuratie en of je achter een firewall zit en welke (hier moet je namelijk ook de juiste publishing rules voor aanmaken).
Oke bedankt, misschien dat iemand dit topic nog kan verplaatsen.
----------------------------------------------------------------------------------------