Defecte Creative EP-830's

Pagina: 1
Acties:

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Zo'n 3 weken geleden de Creative EP-830 in-ear oortjes aangeschaft. Ze bieden op zich erg goede geluidskwaliteit voor een lage prijs, maar wat er nu gebeurt had ik kunnen voorspellen...

Een aantal dagen geleden viel het mij op dat één van de twee oortjes maar voor minder dan de helft geluid geeft, het is misschien zelfs maar 25%. Uitgeprobeerd op alle mogelijke audiobronnen in mijn huis, overal hetzelfde effect, dit is duidelijk een defect product. Maar hier begint het avontuur; in mijn zoektocht naar contact met de creative klantenservice surf ik naar creative.com. Daar zoek ik de ondersteuningspagina van mijn product op. Daar is een troubleshoot te vinden: Als ik problemen met onregelmatig geluid heb, dan moet ik contact opnemen om een RMA aan te vragen. Op deze pagina verder geen manier van contact te vinden, dus klik ik op de 'contact' tab. Hier was de enige logische optie 'ondersteuning', helaas verwijst deze link naar de pagina waar ik zojuist was. Ik ben verder gegaan met de hele website afspeuren, maar nergens een telefoonnummer of contactformulier. Je kan wel leuk de status van je RMA controleren, maar hoe je die RMA aanvraagt is mij een raadsel!

Ik zou graag met Creative in contact willen komen om dit defect op te lossen, ze lijken het alleen flink onmogelijk te maken. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs bij Samsung is er een manier om contact op te nemen met de klantenservice.

De vraag is dus: Heeft hier iemand de contactgegevens van creative?, en/of is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt met dit product?

bij voorbaat dank ;)

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01 22:15
Ruil het gewoon met de winkel? Dan ben je een stuk sneller klaar, denk ik.

• I-Heine-I
Dat is toch niet meer mogelijk na twee weken?, ik heb dat vaker te horen gekregen :/

[ Voor 30% gewijzigd door I-Heine-I op 05-01-2011 19:50 ]

Verwijderd

Als het een defect is kan je er natuurlijk gewoon mee teruggaan. Zij hebben je een product verkocht dat blijkbaar niet goed werkt. Er even vanuitgaande dat het defect niet door je eigen toedoen is ontstaan..

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01 22:15
Kijk eens bij dit topic, en dan bij het stuk over garantieafhandeling en de plichten daarin van de winkel: Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

• I-Heine-I
Bedankt voor de tips jongens, dan ga ik het denk ik met bol.com afhandelen. Ik begrijp dat het topic misschien wat overbodig was, excuses daarvoor.

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Probeer dit eens.
OmniNaut schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
Hopelijk werkt dit voor je.
(Staat ook in de SP)

BTW link in SP klopt niet en linkt door naar verkeerde topic. Dit is de goede.
http://gathering.tweakers...message/26020926#26020926

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Jep en dan heb je ook meteen een mooie kans dat je het membraam scheurt deukt of op een andere manier beschadigd. Je kan het alsnog wel even een beetje proberen te blazen / zuigen maar ga niet als een idioot lopen blazen of zuigen want dan heb je echt gewoon een grote kans dat je het helemaal kapot maakt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ES-NL
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-01 21:25
.

[ Voor 100% gewijzigd door ES-NL op 25-07-2014 11:05 . Reden: Bericht verkeerd geplaats, kan verwijderd worden. ]

Pagina: 1