Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben naar mening toe aan het upgraden van mijn huidige desktop PC.
Mijn beestje stamt inmiddels uit 2008 en heb het gevoel dat die niet alles meer soepel draait.
Dit kan natuurlijk aan mij liggen, maar eerst vragen dan klagen.
Ik ben zelf niet het meeste technische persoon qua hardware maar sommige mensen onder ons wel.
Ik stel alle adviezen zeer op prijs :)

Configuratie:
Processor: pricewatch: Intel Core 2 Duo E6850
Moederbord: pricewatch: Asus Striker II Extreme
Videokaart: pricewatch: Gainward 8800 GTX, 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) BP8800GTX-768-DD
Ram: Weet niet precies welke er precies in zit maar heb er 2 van 1GB in ( volgens mij van Geil )

Alvast bedankt voor het lezen en stel alle adviezen op prijs.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:43
Allereerst moeten we een paar dingen weten:
- Welk budget
- Wat wil je met de computer doen

Tevens verwachten we een beetje input van de mensen hier. Daarom adviseer ik je allereerst een kijkje te nemen in de BBG

Verwijderd

Topicstarter
Hallo K1pje,

Mijn excuses voor het gebrek aan informatie.

Betreffende het doel: Gamen ( met uitzicht naar toekomstige games )
Betreffende het budget. Ik zit zelf te denken tot 700 a 800 € aan upgrade kosten mits het niet handiger is om een nieuw systeem aan te schaffen.

De BBG heb ik reeds bekeken maar vroeg mij eerst af of upgraden een optie was alvorens het bestellen van een nieuw systeem.

Alvast bedankt voor je input.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een nieuwe processor is mogelijk, maar een nieuwe grafische kaart zou ook welkom zijn, neem ik aan.
Maar eigenlijk, voor 800€ kan je al een heel mooi nieuw systeem krijgen, wat volgens mij wél handiger is dan upgraden...

[ Voor 23% gewijzigd door Mavamaarten op 05-01-2011 20:14 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:43
Je moederbord geeft wel wat mogelijkheden om te upgraden.

Mocht je willen upgraden, ondanks dat er niets nieuws aan komt voor S775, dan zijn dit de volgende upgrades die ik je kan aanraden:
- Q9*50 quad core cpu, 2de hands zijn die voor ongeveer 150 euro in omloop
- een geheugen uitbreiding naar 4 GB (meestal ruim voldoende, wel 64 bit besturingssysteem draaien dan), dus 2X 1GB DDR3 erbij kopen (kost rond de 30 euro 2de hands, 2X 2GB is uiteraard ook mogelijk)
- Een leuke videokaart halen (HD5850 of GTX460 (misschien iets nieuwere kaart uit 6000 serie van Ati), kosten rond de 150), wel afhankelijk van je voeding e.d., dus misschien moet je dat nog eens posten (tevens is de resolutie waarop je gamed belangrijk voor de videokaartkeuze). Wat de videokaart betreft is afhankelijk hoeveel geld je er allemaal in wil steken, en als je niet al te exotische videokaarten/dikke SLI of Crossfire wil, kan de Q9*50 voorlopig nog van voldoende power voorzien.

Tot slot, aangezien je aangeeft dat je 700-800 euro budget hebt, zou ik eens kijken naar een leuke SSD. Een 60 GB variant heb je al voor ongeveer 100 euro nieuw, wat mogelijk een zeer welkome upgrade kan zijn.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:21

Format-C

Tracing Rays

Voor 665 euro heb je al een uitstekend game systeem, hagelnieuw:

wenslijst: PC

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Geldt ook voor upgrades. Goed lezen en dan weet je ook hoe je wel aan advies kan komen. Als los topic is het iig niet toegestaan. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.