Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment een PC die ik ga upgraden. Toch ben ik niet helemaal zeker wat erin moet.

De volgende dingen heb ik op het oog:

Moederbord: Gigabyte GA-890FXA-UD5
Processor:AMD Black Edition Phenom II X6 1100T / 3.3 GHz processor
Geheugen: Corsair XMS3 - DDR3-1600MHZ 9-9-9-24

Nu vraag ik mij af of dat geheugen geschikt is voor deze processor. Ik zie de bomen door het bos niet meer met alle soorten geheugen. Met turbo modus wil ik de CPU naar 3,7 Ghz brengen.

Graag jullie ervaringen/meningen,

Alvast dank!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:40:
Hallo,

Ik heb op dit moment een PC die ik ga upgraden. Toch ben ik niet helemaal zeker wat erin moet.

Nu vraag ik mij af of dat geheugen geschikt is voor deze processor. Ik zie de bomen door het bos niet meer met alle soorten geheugen. Met turbo modus wil ik de CPU naar 3,7 Ghz brengen.

Alvast dank!
Op turbo modus heb je volgens mij zelf geen invloed, die kijkt gewoon hoe hoog hij in single core stand kan zonder te heet te worden. Laat maar kan dus wel.
Al op de QVL lijst van Gigabyte gekeken? klik

Computer says no

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo,

Alvast dank!
De turbomode heeft inderdaad niks met het geheugen te maken, dat is gewoon een met software te bedienen functie om de processor wat op te voeren, soms kan het ook met software van het moederbord, op het moederbord van Gigabyte dat je uitgekozen hebt zit deze functie en kun je de processor overklokken.
Het geheugen:
http://download.gigabyte...._memory_ga-890fxa-ud5.pdf
kijk in bovenstaand pdfje afkomstig van de Gigabyte website welk geheugen past op het moederbord, de kans is groot dat jouw geheugen er gewoon bij staat.

Succes

rob2911

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11-2025
Hallo,

Alvast dank!
Als je ons nu eerst eens wat meer informatie geeft...

code:
1
2
3
Wat is je budget?
Welke hardware neem je mee?
Wat doe je met je PC? Welke programma's?

Verwijderd

Topicstarter
@Rob2911:

Wat verandert de turbo mode dan? Multiplier?

@rmentink

Budget: ongeveer 600 euro

Ik neem mee:

750 watt voeding van Antec,
XFX ATI Rade-on HD4870 1GB DDR5
2x750GB SATA2 Raid0 Config,
Pinnacle AV/DV videocapture kaart
DVD-Rom & DVD-Brander

Wat doe ik ermee?

Eigenlijk vanalles, Internet,Office,Games(COD.4-5-6-BO) Videobewerken, Adobe CS5-pakket, Photoshop en Dreamweaver vooral.

In mn starttopic heb ik niet vermeld dat het om 8 GB gaat wat ik erin wil in 2 modules om binnenkort uit te kunnen breiden naar een totaal van 16 GB

Voor deze setup zal de videokaart (ati HD4870) denk wel wat verouderd zijn. In de toekomst wil ik verder uitbreiden naar een CrossFire setup met 2 kaarten uit de 6000 serie (weet nog niet welke serie)

Op dit moment heb ik een Intel Core2Duo 6750 2,66 Ghz met 8 GB Corsair XMS2 1066MHZ RAM. Overclocked naar 3,66 Ghz. Maar ik merk dat de overclock bijvoorbeeld voor Call of Duty Black Ops niks helpt. Heel vaak als ik servers in ga, en er een nieuwe map geladen wordt, duurt het zo lang, dat anderen al misschien 4/5 kills hebben gemaakt voor ik er eens in kom :'(

Verder komen binnenkort Homefront en Crisis 2 uit, die ik ook wil gaan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 23:39 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Je keuze voor moederbord en processor zijn prima. Ook zijn de andere componenten (alleen je vga kaart is inderdaad wat aan de trage kant) geschikt om met de nieuwe onderdelen te gebruiken. Voor het geheugen is het het belangrijkste om de al eerder aangehaalde QLV lijst door te nemen en daar je geheugen uit te kiezen voor gegarandeerde compatibiliteit.
Voor verdere vragen zou ik gaan naar het bijbehorende BBG topic

edit:
[BBG aanschaf] Gamesysteem

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 06-01-2011 10:11 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

BBG

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor upgrades hebben we de [UG Aanschaf] topics. Zie: Best Buy Guide overzichtstopic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.