Google Contacts syncen naar iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Beste allemaal,

Ik heb m'n iPhone 3GS helaas moeten restoren waarna ik o.a. mijn contacten kwijt ben geraakt. Nu heb ik gelukkig mijn contacten opgeslagen in Google Contacts en die probeer ik nu terug te syncen. Helaas, zonder resultaat..

Ik heb de stappen doorlopen:
http://www.google.com/sup...answer=138740&topic=14252

In feite lukt het instellen zonder problemen maar vervolgens komen mijn contacten niet op m'n iphone terecht :-(. Ik heb een app gedownload genaamd "Google Contacts Sync", waarmee je na het invoeren van google logingegevens de boel zou moeten kunnen downloaden. Dit doet 'ie zonder foutmeldingen maar vervolgens staan er weer geen contacten in mijn contactenlijst.

Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb niet naar je link gekeken maar dit zijn de stappen.

instellingen - mail contacten en agenda - voeg account toe - microsoft exchange -
email: x
domein: google
gebruikersnaam: emailadres
wachtwoord: x
beschrijving: x

dan komt er een optie bij en daar voer je: m.google.com in.

Nu kun je ervoor kiezen wat je allemaal wilt syncen.
waarschijnlijk zijn deze stappen bij jou allemaal wel goed gegaan. en heb je dit nog niet geprobeerd:

Als je naar je contacten gaat moet je linksboven op groepen klikken, hier zie je vervolgens de bronnen van contacten. als het goed is staat hier ook het emailadres bij dat jij hebt gesynct. Klik hier op en je ziet je contacten. hoop ik.

Laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaalgezien kan je toch bij iOS 4 gewoon een Gmail account toevoegen dan doet ie alles automatisch?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:59
En als je in iTunes instelt dat deze google contacts moet gebruiken voor het syncen van je contacten? Werkt het dan nog steeds niet?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/27ywz2f.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Pieler op 17-01-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:14:
Normaalgezien kan je toch bij iOS 4 gewoon een Gmail account toevoegen dan doet ie alles automatisch?
Alles behalve contacts, die moet je via iTunes aanzetten zoals Pieler aangeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:10
Je kan je google ook als exchange account instellen op je iphone. Volgensmij moet het dan wel werken. (bij mij iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zendith schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:22:
Je kan je google ook als exchange account instellen op je iphone. Volgensmij moet het dan wel werken. (bij mij iig wel)
Inderdaad, gewoon via exchange account. Dus geen google account aanmaken maar een exchange account voor gmail! Bij mij zijn op die manier mijn contacten gesynchroniseerd, niets via iTunes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja kan ook je contacts uit Google Syncen naar je het adres boek van je Mac.
Dat heb ik toevallig onlangs gedaan (omdat ik een Google NexusS wilde proberen). Werkte top.

Ik heb me Mac nu ff niet hier maar je moet onder voorkeuren van de contacten app. Gmail sync aanzetten.
Ff je GoogleID invullen en hij gaat Syncen.

Zodra ze in je contacten app staan op je Mac kan je ze via iTunes weer Syncen met je iPhone.

Edit: ooh de optie van berty12 is beter maar had ik ff over het hoofd gezien..

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1