Windows 7 + WLAN + WPA = Geen verbinding ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben sinds kort een nieuwe laptop gekocht, namelijk een Dell XPS 17 L701x gekocht. Nu krijg ik die laptop, echt niet aan het netwerk verbonden...

Ik heb al meerdere computers aangesloten op ons draadloos en het was altijd wel wat miserie maar uiteindelijk lukte het allemaal wel. Maar dit geval blijft me een mysterie.

Het ding heeft een Intel Wifi Link 1000BGN, nieuwste drivers geinstalleerd, windows volledig geupdate.

De Router is een SMC 2804 WBRP-G, draadloze 802.11g router, welke een draadloos netwerk onderhoudt voorzien van WPA (1) beveiliging, gewoon de normale met passphrase.

Op de laptop staat alles ingesteld zoals het moet, volgens mij dan toch, maar ik krijg het absoluut niet aan de gang, moment dat ik de beveiliging van ons netwerk afzet in de router, krijg ik wel internetverbinding.

Er is dus totaal geen verbinding, ook geen lokale, ik geraak dus niet van de laptop op het routermenu. Ik heb nu 2 keer enkele minuten een beperkte vebinding gehad, en 1 keer 2 minuten een volledige verbinding, maar na een minuut was die ook al weer weg; de connectiesterkte is matig tot hoog meestal.

Er is hier nog een andere laptop, met Vista en deze draait dan weer wel goed :s

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de WPA beveiliging van de router of iets dergelijks... Heeft iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand ?

Ik heb het ondertussen voor pakweg een half uur aan de praat gekregen, waarna ik weer op geen enkele manier connectie kon maken (zonder instellingen te hebben verandert), adapter uitschakelen en inschakelen, opnieuw verbinding maken, probleemoplosser, niets helpt.

Toch een zeer eigenaardig probleem, misschien fabrieksfoutje ??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

Ik heb het zelfde probleem gehad met een laptop, ga naar je router dan naar je wpa2 instellingen en zet daar het vinkje wpa compatible aan dan zou het moeten werken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik had van de week een Alienware m17x op de zaak met een soortgelijk probleem.
Bleek dat de slaapstand op de normale netwerkkaart er voor zorgde dat wifi er ook mee kapte.
Lan adapter was een nvidia, wifi adapter een broadcom.

Je zou even in veilige modus met netwerkondersteuning op kunnen starten. Als ie het dan wel goed doet is het inderdaad hetzelfde probleem als met de alienware.

Ging om windows 7 home premium 64bit.
Hier een link met de oplossing: http://forum.notebookrevi...ection-problems-m17x.html

[ Voor 45% gewijzigd door MetZyZteM op 09-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De nieuwste firmware op je router? Wel eens een soortgelijk iets mee gemaakt wat een error was tussen de router en bepaalde types wifi adapters, firmware update loste het probleem op.
Is volgens mij ook alweer een vijf jaar oude router, denk niet dat er dan nog support op zit en wellicht dat de nieuwste firmware alsnog geen zin heeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Als er al verbinding is geweest kan dit geen beveilings probleem zijn lijkt mij.
Als de windows vista wel gewoon verbinding kan krijgen met deze router is dat wel apart.
Probeer allereerst voor de zekerheid het kanaal eens aan te passen.

Vervolgens als dit niet werkt, en die kans is aanwezig. Verwijder dan eerst het netwerk uit de voorkeursnetwerken (netwerkcentrum>draadloze netwerken beheren) en voeg deze weer toe door gewoon het draadloze icoontje rechts onderin beeld aan te klikken, automatisch dus.
Kan zijn dat de oude instellingen nog opgeslagen zijn op de pc.

Werkt dit niet, probeer in het uiterste geval WEP. of probeer het in ieder geval even om uit te testen of dit wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog wat geprobeerd, laatste firmware router staat er reeds op, maar is van 2005. Zonder beveiliging gaat het allemaal en mét WPA is het mij nu ook al enkele keren gelukt, echter is dit compleet random, soms gaat het gewoon plots aan, om dan een kwartier later uit te vallen. En meestal is hij na een restart ook niet meer in orde, heeel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Maar WEP al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja sorry, WEP werkt ook gewoon :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft er nog iemand input of suggesties wat er mis zou kunnen zijn ? De router die we nu hebben is best wel oud maar ik vind het stom om een (toch nog goed werkend) apparaat te gaan moeten vervangen omdat een ander apparaat rare kuren vertoond....

Ik denk er misschien aan om eens een format uit te voeren en van 0 te beginnen. En anders terug te laten sturen naar Dell ofzo, want ik kan er echt niet meer aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297223

Zou hem niet terugsturen. Zal wel OK zijn. De router is wel een oudje. Zal wel daaraan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Staat niet in deze lijst als compatible met Windows 7... Soortgelijk probleem hier.
Denk dat je beter naar een nieuwe router kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het ziet er dan toch naar uit dat we een nieuwe router moeten kopen. Zou het misschien het proberen waard zijn om eens een format te doen op de dell ofzo en nog eens te proberen ?
Pagina: 1