Hallo tweakers!
Ik zit met een klein probleempje. Vanaf mijn iTunes account is een giftcard besteld door iemand anders, namelijk iemand die mijn password op een of andere manier heeft weten te bemachtigen. Waarschijnlijk had ik een keylogger op me PC want er zijn meerdere accounts gehacked (verder geen problemen mee gelukkig).
Meneer (of mevrouw) X heeft dus een giftcard van 50euro besteld met mijn account en aangezien ik mijn iTunes gekoppeld heb aan een clickandbuy account werd dit ook meteen afgeschreven voordat ik actie kon ondernemen.
Nu heb al contact opgenomen met de iTunes support over het intrekken van de giftcard (ik bestel zelden iets via de store) en het terugstorten van het bedrag. Zij willen dit echter niet terugstorten en wijzen op de voorwaarden van de store.
.
Nu vroeg ik mij af of ik in dit geval een beroep kan doen op de Wet Koop op Afstand. Het product is de 29e besteld dus ik heb tot vrijdag om hun dit voor te leggen. Ik kam alleen dit tegen:
Ik zit met een klein probleempje. Vanaf mijn iTunes account is een giftcard besteld door iemand anders, namelijk iemand die mijn password op een of andere manier heeft weten te bemachtigen. Waarschijnlijk had ik een keylogger op me PC want er zijn meerdere accounts gehacked (verder geen problemen mee gelukkig).
Meneer (of mevrouw) X heeft dus een giftcard van 50euro besteld met mijn account en aangezien ik mijn iTunes gekoppeld heb aan een clickandbuy account werd dit ook meteen afgeschreven voordat ik actie kon ondernemen.
Nu heb al contact opgenomen met de iTunes support over het intrekken van de giftcard (ik bestel zelden iets via de store) en het terugstorten van het bedrag. Zij willen dit echter niet terugstorten en wijzen op de voorwaarden van de store.
en adviseren mij verder mijn bank in te lichten dat er sprake kan zijn van fraude bij het gebruik van de iTunes storeANNULERINGSBELEID Elke verkoop is definitief. U hebt geen recht om u terug te trekken uit een aankoop in de iTunes Store zodra de levering van de producten een aanvang heeft genomen. De diensten van iTunes Store beginnen zodra u Producten gaat downloaden vanuit iTunes Store en u bent niet gerechtigd uw contract te annuleren wanneer de diensten eenmaal zijn begonnen.

Nu vroeg ik mij af of ik in dit geval een beroep kan doen op de Wet Koop op Afstand. Het product is de 29e besteld dus ik heb tot vrijdag om hun dit voor te leggen. Ik kam alleen dit tegen:
Dus heeft het zin om een beroep te doen op de wet of heb ik gewoon dikke vette pech en staat mijn 50euro op een spaarrekening zonder rente?Ook is er een specifieke uitzondering voor diensten die in één keer worden verricht met behulp van een techniek voor communicatie op afstand, zoals bijvoorbeeld het kopen van ringtones via een mobiele telefoon. Hierbij geldt een minder strikte informatieplicht: de leverancier hoeft alleen te melden hoe de dienst kan worden opgezegd (als deze niet éénmalig wordt verricht) en waar een klacht kan worden ingediend.