Creativiteit kun je bij ons bij de lokale toko halen, dat zit in van die zwarte bussen. Ongeveer 30 cm groot. En van de week hadden ze een aanbieding, 3 blikken creativiteit voor de prijs van 1, dus voorlopig kan ik nog wel even vooruit met mijn voorraadje
Inspiratie is een heel ander verhaal, maar 1 ding is zeker duidelijk. Zeker
niet van internet. Waarom zou je iets gaan doen, wat iemand anders al gedaan heeft? Surfen vind ik saai, en ik probeer ook altijd zo snel mogelijk te vinden wat ik zoek, ipv uren achtereen op linkjes hier en linkjes daar te klikken. Ik haal mijn inspiratie van hele normale, alledaagse dingen. Dat kan bijvoorbeeld een rondje door de stad zijn, even een broodje halen bij dat leuke meisje in het zaakje op de hoek, en dan op een bankje zitten. Dan zie ik bijvoorbeeld een krantenartikel, of een artikel in een magazine over Einstein met daarin een quote:
"The wireless telegraph is not difficult to understand. The ordinary telegraph is like a very long cat. You pull the tail in New York, and it meows in Los Angeles. The wireless is the same, only without the cat. "
Zo dus ik krijg een idee, om een object te maken. En nog een, ik zet ze ver uit elkaar, en maak er een onzichtbare lijn tussen. Ik beweeg de ene, en de andere reageert. Niet wereldschokkend, maar ik heb weer een manier ontdekt...en zo continue door...experiment hier, experiment daar.
Nog een grote bron van inspiratie zijn natuurlijk gesprekken van mensen, een voorbeeldje, ik ga vaak langs bij me onderbuurjongens, ff biertje drinken, bijpraten etc etc. Dan hebben we de meeste lol, en komen we met het ene vage idee na het andere. Maar dat is juist zo tof, ik kan jou een appel geven, en jij geeft er mij een en dan hebben we allebei een appel. Maar als we ideeen uit gaan wisselen, dan word het echt te gek, zo zaten we laatst, midden in de nacht een film te kijken. Het geluid stond keihard, ( is verplicht bij een film vind ik

) dus de buren kwamen weer eens klagen... (./ignore boze buurman

) Het was een Stanley Kubrick film, en we hebben urenlang lopen discusseren over waarom hij nu bijvoorbeeld dit shot heeft gemaakt, en niet dat shot...kun je het voorstellen? Midden in de nacht, gewoon over zoiets onbenulligs eigenlijk een hele discussie houden, maar het brengt je wel op ideeen..en daar gaat het nu om...
En nog een opmerking, voor de mensen die denken dat Multimedia Designers zulke slimme mensen zijn, die kunnen toveren met de computers, want dat zij we niet

Ik bedoel, uiteindelijk komt het allemaal van jezelf, ik vergelijk het altijd maar met een potlood en papier. Iedereen weet hoe een potlood werkt, dus laat maar zien wat je kan. HTML is echt geen ingewikkelde OOP taaltje, heeft maar iets van 140 tags, plus een aantal attributen, die heb je echt wel in een week leren allemaal gehad. Lat nu maar zien wat jij ermee kan maken. Uiteindelijk komt het allemaal op creativiteit neer....
( en daar heb ik nog 3 blikken van staan,

)