Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen stuurprogramma voor mijn printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een canon pixma ip3000 computer en die werkte altijd prima tot ik overstapte naar windows 7. Nu heeft canon wel een add-on voor win7 eropgezet maar dit is niet voldoende ik krijg de printer niet aan de praat op windows 7.

Wie kan me helpen ?

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:09
Is microsoft update misschien een oplossing?

Verwijderd

Heb je al contact gezocht met de support van Canon? Als zij er wel een update oid voor hebben uitgebracht kunnen ze je vast ook wel helpen met wat het probleem zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nog geen contact gezocht met de support maar waarom zouden ze opeens een ander stuurprogramma hebben dat niet op hun site staat ?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Heb je google al geprobeerd? Die is soms echt je beste vriend...

Ik tik in google: canon pixma ip3000 windows 7

en in de resultaten is bovenste link is van een soort van support-forum... en vond daar het volgende antwoord van Canon zelf...
The Windows 7 printer driver for your iP3000 printer is provided by
> Microsoft as part of Windows 7 and Windows Update and includes all the
> necessary files.
>
> To install the printer, connect the printer directly to the computer,
> and then power the printer on. Windows 7 will detect the printer, and
> The driver will be
> installed automatically as long as there is an Internet connection.
>
> If you are having an issue with the printer being detected, you may
try
> disconnecting the USB cable, then the power cord from the printer and
> shutting down your computer for 30 seconds. Restart the computer to
the
> Desktop, connect the printer cable and power on the printer to let
> Windows detect and install the printer.
Was letterlijk 30 seconden van mijn leven kwijt ;)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zou ook ongeveer de strekking van mijn antwoord zijn geweest. In iets andere bewoordingen, Windows heeft van vrijwel alle printers van de bekende merken de drivers gewoon aan boord. Dat geldt voor W7, maar was ook al zo bij al z'n voorgangers, 95, 98, ME, XP en Vista. Best aardig dat bij een nieuwe printer een installatie-CD zit, maar je hebt hem vrijwel nooit nodig. Geldt trouwens voor heel veel randapparatuur Gewoon aansluiten, inschakelen en binnen een minuut is hij klaar voor gebruik.

Verwijderd

Techneut schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:32:
Zou ook ongeveer de strekking van mijn antwoord zijn geweest. In iets andere bewoordingen, Windows heeft van vrijwel alle printers van de bekende merken de drivers gewoon aan boord. Dat geldt voor W7, maar was ook al zo bij al z'n voorgangers, 95, 98, ME, XP en Vista. Best aardig dat bij een nieuwe printer een installatie-CD zit, maar je hebt hem vrijwel nooit nodig. Geldt trouwens voor heel veel randapparatuur Gewoon aansluiten, inschakelen en binnen een minuut is hij klaar voor gebruik.
Mja, duurde bij mij laatst een halfuur, wachtend op windows update.
Uiteindelijk heeft ie de driver wel gevonden gelukkig.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mooi dat het gelukt is.
Maar het verband met Windows update ontgaat me. Zelf heb ik in de loop van de jaren verscheidene keren gehakt met dit bijltje. En altijd weer vond Windows onmiddellijk zonder enig probleem de driver en was het in no-time gewoon klaar. Zo langzamerhand diverse installatie-CD's in de kast liggen die nog nooit uit hun hoesje zijn geweest. En laatst??? Onder laatst versta ik een poos geleden, ik meende evenwel te begrijpen dat je probleem heel recent was, en dat het nu pas is opgelost?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Techneut schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:05:
Mooi dat het gelukt is.

En laatst??? Onder laatst versta ik een poos geleden, ik meende evenwel te begrijpen dat je probleem heel recent was, en dat het nu pas is opgelost?
euh....dat is niet de topicstarter waar jij op reageert ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1