[Mail] Naam geadresseerde automatisch in aanhef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 08:53
In adresboek heb ik een groep contacten die ik graag dezelfde mail wil sturen, met een persoonlijke aanhef. De voor en achternaam staat bij elk contact ingevuld.
Het lijkt een simpele taak, maar kan tot op heden nog geen oplossing vinden. Hoe doen jullie dat als jullie een groep mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sorry, persoonlijke aanhef .. laat maar even

[ Voor 71% gewijzigd door Fish op 05-01-2011 15:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

@fish: edit ;)

Je kunt je trouwens afvragen of het wel nuttig is om in een duidelijke bulkmailing een persoonlijke aanhef neer te zetten ;)

Ik weet alleen dat er, prijzige, marketingtools voor te krijgen zijn die dit kunnen. Misschien is dit wel te combineren met een form uit, bijvoorbeeld, Word?

[ Voor 25% gewijzigd door EoG op 05-01-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gok dat het om Outlook Entourage gaat gaat? Of het standaard programma? Beetje duidelijkheid kan geen kwaad.

[ Voor 58% gewijzigd door Tsurany op 05-01-2011 15:47 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:47:
Ik gok dat het om Outlook Entourage gaat gaat? Of het standaard programma? Beetje duidelijkheid kan geen kwaad.
Sorry, ik dacht dat ik duidelijk was met de titel. Het gaat in principe om Mail het standaard mail programma van OS X. Mocht het enkel met een ander programma mogelijk zijn dan zal ik daar naar moeten uitwijken. Meerdere mailprogramma's gebruiken is echter niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn sowieso programma's die het anders kunnen, Groepmail voor Windows is een freeware programma dat ik toevallig ken die zulke dingen kan. Ik denk dat het vanuit Mail vrij lastig wordt, je moet echt een script of een stukje code hebben die de aanhef kan genereren uit de contacten lijst, dat is denk ik geen standaard functionaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:33:
Er zijn sowieso programma's die het anders kunnen, Groepmail voor Windows is een freeware programma dat ik toevallig ken die zulke dingen kan. Ik denk dat het vanuit Mail vrij lastig wordt, je moet echt een script of een stukje code hebben die de aanhef kan genereren uit de contacten lijst, dat is denk ik geen standaard functionaliteit.
VMware moeten draaien om een mail te verzenden lijkt me verre van ideaal. Op de site van Apple vond ik serial mailer, dit programma zou het moeten kunnen. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 21:04
Dit kan ook prima met een Automator-script. Google maar even rond met 'Automator + mail' oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:56
Kan gewoon vanuit Word for Mac! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek eens naar Serial Mail, deze doet het prima voor je en is nog aan te passen ook nog.

Voordat je de eerste mail verstuurt met het programma: klik niet meteen op send maar klik de eerste paar keren op Save, zo kun je de te versturen berichten eerst nog controleren of alles er goed in staat.
Pagina: 1