[W7][VISTA][iOS] Probleem met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. Elke ±30 secondes valt de verbinding uit, en duurt het ongeveer 1 à 2 minuten voor ik weer verbinding heb. Dat is natuurlijk erg vervelend tijdens het gamen. Als ik wel verbinding heb, heb ik 4/5 of 5/5 streepjes verbinding, dus een zwak signaal lijkt me niet aan de orde. Dit probleem heb ik niet alleen met windows 7, maar ook met vista&mijn ipod(nieuwste firmware). Heeft iemand een idee waardoor dit komt?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1098237514.png

edit:
speedtest toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door Beatboxx op 05-01-2011 15:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alles van water in je beeldscherm tot omgebogen aardstraling door het koude weer.

Geen idee, neem aan dat al je drivers op orde zijn? Bekabeld netwerk geeft geen timeouts/disconnects? Zit je niet op dezelfde "frequentie" als je overige 19 buren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Tja dat zou natuurlijk kunnen... 19 buren niet, 3 wel. Dat zou het probleem kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik die frequentie en welke frequentie ik dan hoe moet veranderen.... Nu lijkt het probleem even mee te vallen, het zijn steeds minuten dat het gigantisch stoort, misschien wel als mn buurman gaat internetten..

Verwijderd

Als je niet te veel instellingen op de router hebt ingesteld dan zou ik zeggen reset hem naar factory defaults en stel hem vervolgens is opnieuw in. Zoals Max3400 al zei, het ligt waarschijnlijk aan de frequentie. Speel hier even mee totdat je signaal beter werkt.

Succes!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
Kijk even met inSSIDer hoe de verdeling is van wifi kanalen. Wat voor een modem/router gebruik je?

vv :w

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

inSSIDer

Mooi tooltje wat scant welke WLAN's er in de buurt zijn, sterkte per WLAN en dergelijke.

Kan je mooi kijken of je ergens 2 "intervallen" kan vinden die minder bezet zijn en jouw WLAN ook daarop configureren.

:w Nielson, dat is 2x op een dag... :z

/edit: even uitleg over inSSIDer: je scant alle WLAN's en ziet bijvoorbeeld dat op kanaal 10 & 11 weinig mensen zitten. Dan moet je op je eigen WLAN ervoor kiezen om dat te verschuiven naar kanaal 10 & 11 (op je accesspoints, routers etc.). Daarna is het zeeeer raadzaam om je netwerkkaarten "verplicht" te laten verbinden op dat kanaal en/of op een bepaalde snelheid zoals 802.11g of 802.11n

Dit kan je veel winst opleveren.

[ Voor 52% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2011 15:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Er zijn in mijn buurt geen andere netwerken waarvan ik het wachtwoord weet... Dus dat werkt denk ik niet...
Met het programmatje zie ik dit:
Mijn router: Speedtouch 780
EDIT: Even voor de goede orde, ik ben de rode speedtouch op kanaal 4-8

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/sdfblu.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Beatboxx op 05-01-2011 16:00 ]

• Nielson
Dat valt mee zeg, soms zie je echt tientallen netwerken die elkaar allemaal wegdrukken op dezelfde kanalen. Welk type speedtouch heb je, hoe oud is deze, wordt 'ie niet te warm en heb je misschien ergens een andere router liggen waarmee je kan testen?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb geen andere router, warm wordt ie niet. Maar voor gister gaf hij geen problemen. Gister heb ik hem gereset naar fabrieksinstellingen. Ik heb hem net nog even geswitched naar kanaal 4, misschien helpt dat nog een beetje. Hij is ongeveer 2 jaar oud, ik kreeg hem bij een internet+bellen abbo van kpn

EDIT: ik doe nu 2 minuten over 3MB downloaden(http://ftp.drupal.org/files/projects/drupal-7.0.zip) Ligt dat aan mij of aan de server?

[ Voor 18% gewijzigd door Beatboxx op 05-01-2011 16:04 ]

• Nielson
Bij wifi kun je het beste kanaal 1,6, of 11 instellen anders krijg je weer rare overlappingen.

/edit: Als je al op z'n manier snelheid wilt meten pak dan een server die binnen het netwerk van je isp ligt, scheelt weer een onzekere factor. Zie bv hier: http://speedtest.kpn.net/
dan dus 6 of 1?
Hij staat nu al op 6.

[ Voor 56% gewijzigd door Nielson op 05-01-2011 16:12 ]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
dan dus 6 of 1?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

beatboxx schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:29:
. Dit probleem heb ik niet alleen met windows 7, maar ook met vista&mijn ipod(nieuwste firmware). Heeft iemand een idee waardoor dit komt?
Waarom je het dan op een Windows forum zet is mij een raadsel.

>> NT

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1