[MacBook Pro] Status melding accu: "Service Battery"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb nu een jaar ong. mijn MBP en vandaag viel me opeens wat op. Als ik op het batterij icoontje klik, krijg ik een melding.

Battery Service.

Wat is dit en wat moet ik doen. Het lijkt me heel vreemd als de batterij nu opeens kapot is, ik bedoel kan deze melding 'gevaarlijk' zijn voor mijn MBP en dus eventuele schade toebrengen?

Als ik thuis kom ga ik hem even kalibreren als dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bel Apple en laat ze er een casenummer voor aanmaken. Met wat mazzel valt het onder garantie en krijg je gratis een nieuwe accu. Meestal is 'Service Battery' een indicatie dat je accu stervende is. Ik heb dit een aantal keer meegemaakt maar heb altijd netjes een nieuwe accu gekregen van Apple.

Note: ik heb geen AppleCare ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ok, dan ga ik even Apple bellen. Ik heb geen AppleCare en hij valt ook buiten de garantie, heb hem dus al meer dan 1 jaar. Dan zal ik zo even Apple een belletje geven, zou wel top zijn als de batterij vervangen wordt. Ik hoef dus ook niet me lappie op te sturen dan, lijkt mij?

EDIT: ik zit even te kijken op de site, en ik zie dat ik tot 90 dagen na aankoop maar telefonisch hulp kan krijgen. Dit geld dan voor het nummer: 0900 7777 703

Kan ik dit nummer gewoon bellen of moet ik een ander nummer bellen?

[ Voor 29% gewijzigd door The Great HooD op 05-01-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gewoon bellen. Het wordt wat anders als je ze gaat bellen om te vragen hoe je een mp3 moet toevoegen aan iTunes ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ok Thanks. Ik zal bellen en mijn bevindingen hier posten zodat andere mensen er nog wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Sinds Snow Leopard wordt die melding trouwens automatisch getoond als je batterij onder de 80% health komt.
Het kan ook al eens helpen om je batterij te calibreren: helemaal leeg laten lopen, minstens 5 uur wachten en hem dan in één ruk terug opladen (waarbij je em wel mag gebruiken).

Ik heb het ook steeds aan de hand met mijn batterijen. Al 3 batterijen gehad, maar altijd op korte tijd onder de 80% health.

[ Voor 58% gewijzigd door Zero Grav op 05-01-2011 19:39 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Heb hetzelfde probleem. Is er nog nieuws van de TS?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42

zAo

GPLv2 Fanboy

Wootism schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:29:
Hier ook, alleen is de MacBook al 4 jaar oud :)
Wat is de gemiddelde levensduur van een accu in een MacBook eigenlijk?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

zAo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:04:
[...]

Hier ook, alleen is de MacBook al 4 jaar oud :)
Wat is de gemiddelde levensduur van een accu in een MacBook eigenlijk?
Dat zal afhangen van het model. Die van 4 jaar oud (zoals mijne): anderhalf jaar |:(
YMMV, maar ik was het na 3 accu's beu en heb nu de 4e van een vervangend merk (dat tot nu toe beter bevalt).

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Dat zal afhangen van het model. Die van 4 jaar oud (zoals mijne): anderhalf jaar |:(
YMMV, maar ik was het na 3 accu's beu en heb nu de 4e van een vervangend merk (dat tot nu toe beter bevalt).
Mag ik vragen welke 3rd party accu leverancier je gebruikt hebt? Mijn Macbook heeft na 453 cycles ook echt een nieuwe nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Seven_of_Nine schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:50:
[...]

Mag ik vragen welke 3rd party accu leverancier je gebruikt hebt? Mijn Macbook heeft na 453 cycles ook echt een nieuwe nodig ;-)
Ik heb een TruePower accu gekocht bij fastmac.com, deze heeft na een jaar nog maar 200 mAh verloren, wat een goede score is vergeleken met de Apple accu's.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Wootism schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:29:
Ik heb toendertijd een PRAM reset uitgevoerd en mijn batterij weer gekalibreert volgens de juiste methode. Nu is de melding weer verdwenen, kreeg hem tijdje geleden weer (1 week) maar was ook direct weer weg toen ik hem aan de oplader legde. K heb Apple niet gebeld, en dus ook geen nieuwe batterij, maar als een PRAM reset niet werkt en kalibratie ook niet zou ik Apple gewoon bellen, misschien zijn ze coulant. Anders een nieuwe batterij kopen, zal vast rond de 70 euro liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

The Great HooD schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Ik heb toendertijd een PRAM reset uitgevoerd en mijn batterij weer gekalibreert volgens de juiste methode. Nu is de melding weer verdwenen, kreeg hem tijdje geleden weer (1 week) maar was ook direct weer weg toen ik hem aan de oplader legde. K heb Apple niet gebeld, en dus ook geen nieuwe batterij, maar als een PRAM reset niet werkt en kalibratie ook niet zou ik Apple gewoon bellen, misschien zijn ze coulant. Anders een nieuwe batterij kopen, zal vast rond de 70 euro liggen...
Hahaaaaaha... :X Het lachen vergaat je snel als je even in de Apple online store kijkt. Ik weet niet welk type MacBook Pro je hebt, maar het is al gauw het dubbele van wat je hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
13 inch, tsja, 100 euro is het dus, als je niet persé die van Apple wilt kopen. Altijd beter als een geheel nieuwe Macbook toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Als je een niet-verwisselbare accu hebt :

http://www.apple.com/nl/support/macbookpro/service/battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Kickje in dit topic omdat een nieuw topic imo overbodig is.

Mijn accu heeft nog 76% capaciteit. Ik merk dat hij sinds een paar weken sneller leeg loopt en dat het me begint te irriteren. Wat is wijsheid? Weer een OEM batterij aanschaffen bij een Mac retailer, of een aftermarket accu halen bij een online winkel ofzo? Is het raadzaam om een krachtigere te nemen dan er nu in zit of werkt dat niet zo?

Wat gegevens via Coconut Battery:
Current capacity: 3819 mAh
Design capacity: 5020 mAh
Battery capacity: 76%

Age of your Mac: 31 Months
Battery loadcycles: 794

Ik heb de accu nog nooit eerder vervangen of laten 'servicen'. Zo specifiek recalibreren zoals ze aangeven heb ik nog nooit gedaan, maar hij loopt wel regelmatig volledig leeg en blijft dat dan ook minsten 5-6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik zelf zou een 'officiele' halen. Weet je zeker dat je goed zit..
Pagina: 1