Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SMTP Server instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Het volgende:

Mijn collega gebruikt een ziggo mail account en kan daarmee niet in het bedrijf mailen. Is er een oplossing dat dit wel kan?

Nou dacht ik:
Het bedrijf heeft zelf wel een exchange server. Is het mogelijk om de SMTP van de exchange te gebruiken?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

Waarom kan hij zijn Ziggo mail account niet gebruiken in Outlook binnen het bedrijf?

Verwijderd

Topicstarter
Hij krijgt een SMTP fout.

Dat komt omdat wij ADSL hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 15:26 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

EoG schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:24:
Waarom kan hij zijn Ziggo mail account niet gebruiken in Outlook binnen het bedrijf?
Omdat ziggo geen authenticated smtp aanbiedt en dus enkel de ziggo smtp-server gebruik kan worden als je van hun netwerk gebruik maakt. Verder is de kans behoorlijk aanwezig dat de firewall van het bedrijf geen externe verbindingen over poort 25 toestaat. ;)

Webmail van ziggo kan natuurlijk wel.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

tja je moet dan andere smtp server gebruiken.
ziggo staat geen relay toe dus vandaar.
gebruik smtp van internet provider van het bedrijf dan werkt het wel.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En welke fout precies? Kleine kans dat Exchange ziggo-mailtjes door zal laten gaan, of uberhaubt als relay te gebruiken is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een extra SMTP server in outlook aan te maken. Ik wil geen bestaande instellingen namelijk aanpassen.

• MAX3400
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders even de systeembeheerder bellen om het IP van zijn PC door te geven zodat er mogelijk een relay wordt ingesteld? :/

On-topic: waarom kan er inderdaad niet gewoon worden gemaild met zijn corporate mail-account? Het topic komt een beetje op me over als omzeilen van bedrijfsbeveiliging / zoeken van achterdeurtjes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:28:
Is het mogelijk om een extra SMTP server in outlook aan te maken. Ik wil geen bestaande instellingen namelijk aanpassen.
Jij.. of je collega?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ziggo heeft toch helemaal geen ADSL.

Dus met een ADSL kan je inderdaad niet op de Ziggo SMTP servers komen. Je moet dan de SMTP-server van de ADSL provider nemen.

Dus moet je WEL je instellingen aanpassen. Wil je dat niet, moet je niet via ADSL, maar via Ziggo het net op. Your choise.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Oke, duidelijk antwoord. Bedankt!

• Tazzios
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

MAX3400 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:29:
...
On-topic: waarom kan er inderdaad niet gewoon worden gemaild met zijn corporate mail-account? Het topic komt een beetje op me over als omzeilen van bedrijfsbeveiliging / zoeken van achterdeurtjes.
+1
@styloos
Kan die collega dan niet de webmail gebruiken van ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 05-01-2011 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zakelijk kantoor mensen willen altijd mailen uit het programma zelf. Daar kan ik niks aan doen en ik zoek alleen maar een oplossing en deze is der niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja webmail dus als je in een bedrijf zit, het is waarchijnlijk niet de bedoeling om dit te doen

Je kan altijd de smtp server van de adsl provider proberen, met een beetje mazzel is dat niet afgedicht (afhankelijk van het bedrijf)

Iperf

• MAX3400
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:35:
Zakelijk kantoor mensen willen altijd mailen uit het programma zelf. Daar kan ik niks aan doen en ik zoek alleen maar een oplossing en deze is der niet.
Is er zeker wel... Alleen waarschijnlijk niet in de tijd & techniek die "de kantoor-medewerker" mag uitvoeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

Question Mark schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:27:
[...]

Omdat ziggo geen authenticated smtp aanbiedt en dus enkel de ziggo smtp-server gebruik kan worden als je van hun netwerk gebruik maakt. Verder is de kans behoorlijk aanwezig dat de firewall van het bedrijf geen externe verbindingen over poort 25 toestaat. ;)

Webmail van ziggo kan natuurlijk wel.
Stom |:( niet even nadenken voordat ik post natuurlijk!
Tazzios schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:33:
[...]

+1
@styloos
Kan die collega dan niet de webmail gebruiken van ziggo.
Barracuda? O-)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit is niet helemaal de bedoeling. Dit kun je zelf prima uitvinden bij de systeem en/of netwerkbeheerder van het bedrijf.

Wij hebben geen glazen bol die ons even vertelt wat de netwerkinstellingen/beveiligen aldaar zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.