Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Betwijfel of dit wel t.net waardig is, maar doe een gooi.

Vanuit een extranet worden stickers geprint. Daarvoor gebruik 90% de users de IE webbrowser.
De print van de stickers moet altijd in landscape, dit wijzig ik in IE:

Vanuit IE > Bestand > pagina instellingen > marges+layout in te geven.

De marges enzo worden braaf opgeslagen, en de volgende keer zijn die precies zoals ingegeven. Maar IE is van mening dat portrait ALTIJD beter is dan landscape, en hersteld de waarde keer op keer terug.

Via dit geweldige besturingsysteem kun je de printer instellingen op 2/3 plaatsen verwerken :? Wanneer ik dat doe vanuit configuratiescherm > printers, worden ook de printjes vanuit boekhoud pakket landscape .... en dat is dus niet de bedoeling.

Dus hoe krijg ik in hemelsnaam alleen de printjes vanuit IE in landscape??

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet alle browsers ondersteunen het, maar heb je hier wat aan?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet...

Geen idee hoe vaak/belangrijk dit is, maar mogelijk kan je een tweede printer definieren (zelfde printer die je nu al hebt) en die "Printer Landscape" noemen en in de Defaults zetten dat alles op Landscape wordt uitgespuugd.

Dan is het voortaan in IE alleen nog naar File -> Print -> Printer Landscape -> OK

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:59:
Niet alle browsers ondersteunen het, maar heb je hier wat aan?
server side wijzigen is geen optie. Kan wel maar heeft dat ook weer impact voor de overige 6000 gebruikers :+ En ik ga geen uitzonderingen inbouwen die zijn er al zat :+
MAX3400 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:59:
Niet...

Geen idee hoe vaak/belangrijk dit is, maar mogelijk kan je een tweede printer definieren (zelfde printer die je nu al hebt) en die "Printer Landscape" noemen en in de Defaults zetten dat alles op Landscape wordt uitgespuugd.

Dan is het voortaan in IE alleen nog naar File -> Print -> Printer Landscape -> OK
Heel goed idee; de printer twee maal definieren, echter vind windows dat ook niet tof (via AD) en wordt de duplicaat niet aangemaakt :? Maar daar is vast wel iets omheen te maken, thanks voor de suggestie.

//edit
Uiteindelijk staat de printer 2x geinstalelerd, waarvan 1x op landscape als default. MAAR .... IE overruled die settings. Resultaat; je moet iedere keer handmatig landscape selecteren. Indien er 100-200 stickers per dag geprint worden is dat geen optie.

Wrom moet zo moeilijk 8)7 :X

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 05-01-2011 16:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met CSS de pagina in IE geforceerd draaien, staat je pagina-instelling op portrait dan wordt de pagina in landscape weergegeven (en vice versa):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
body {
 filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.BasicImage(rotation=1);
}

Dit is natuurlijk weer een serverside wijziging (die alleen IE gebruikers treft) dus of het als optie te gebruiken is...

Wat wordt er precies afgedrukt, is dit niet dusdanig aan te passen dat het én in portrait én in landscape te printen is?

Volg me op Twitter/X & Bluesky