Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Agents werken niet in zabbix webinterface.Hoe los ik dit op?

Pagina: 1
Acties:

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Hey mede tweakers (:

Even een korte inleiding

Ik ben voor mijn stage bezig met een klein project en dat houd in dat ik in het bedrijf waar ik nu stage loop een netwerkmonitoring software moet installeren om behulp daarmee de applicatie server en de voipserver te monitoren en nog wat werkstations,printers en voip telefoons.

Na gebruikt te maken van een MoSCow zijn we tot de conclusie gekomen dat zabbix het beste aansloot op de benodigdheden van het bedrijf.
We hebben zabbix uit de volgende systemen genomen :
FAN (Fully automated Nagios)
Nagios
Zenoss
Nagios
Zabbix
Hyperic open source

(dit hierboven wilde ik even kwijt mochten er vragen zijn over wat achtergrond informatie)

Hier het probleem...

Het probleem doet zich voor als ik agents wil adden aan de webinterface, ik heb de server en agent die op die server is geïnstalleerd is gewoon goed geïnstalleerd (daarmee bedoel ik zonder errors of andere problemen).
Maar wanneer ik een de agent op een andere server installeer en deze configureer en dan op de webinterface add krijg krijg ik geen informatie door ook heb ik ook zero % bij de availabilitie en dus geen errors.
De volgende dingen heb ik aangepast aan de agentd.conf :
Server=(server ip zabbix server)
Hostname=(hostname van de agent zelf)
LIstenIP=(ip van de agent zelf)
ListenPort=10050

Ook heb ik poort 10050/tcp toegevoegd aan de services.
Kan iemand mij hier a.u.b. mee helpen ik zit er nu al 2 dagen aan te knutselen en kom geen steek verder ): .

Even ter informatie : de server en agent draaien allemaal in een VM workstation op dezelfde host en NIC bridged naar het netwerk. en het os wat er gebruikt is is Linux Ubuntu server 32 bit

Alvast bedankt ;)

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Verwijderd

Even beginnen bij het begin: kan je pingen vanaf de Zabbix server naar de server met agent?
En zoja, kan je vanaf de Zabbix server telnetten naar port 10050 op de server met agent?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:12
Welke versie van Zabbix draai je?
Ik gebruik zelf namelijk een andere installer voor clients, wanneer je die installer draait hoef je hem alleen nog maar handmatig toe te voegen en hij gaat draaien.

http://www.suiviperf.com/zabbix/

Zie de link hierboven voor wat ik gebruik.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• yournamezz
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:01:
Even beginnen bij het begin: kan je pingen vanaf de Zabbix server naar de server met agent?
En zoja, kan je vanaf de Zabbix server telnetten naar port 10050 op de server met agent?
Pingen gaat maar als ik wil telnetten gaat dit niet dan heb ik connection refused

• yournamezz
Fanatix schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:49:
Welke versie van Zabbix draai je?
Ik gebruik zelf namelijk een andere installer voor clients, wanneer je die installer draait hoef je hem alleen nog maar handmatig toe te voegen en hij gaat draaien.

http://www.suiviperf.com/zabbix/

Zie de link hierboven voor wat ik gebruik.
Ik zal het eens proberen ik draai de nieuwste stable 1.8.3

EDIT: Deze link die je me gaf is alleen voor windows en ik moet deze agents installeren op een ubuntu server bak. ):

[ Voor 11% gewijzigd door yournamezz op 06-01-2011 09:40 ]

• yournamezz
Wilde ook nog even zeggen dat hij alleen zijn loopback ip kan monitoren als ik zijn local (klasse C) ip addres add bij de hosts krijg ik ook gewoon een grijze Z te zien en geen rode of groene.

Verwijderd

yournamezz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:36:
[...]

Pingen gaat maar als ik wil telnetten gaat dit niet dan heb ik connection refused
Ik ken op zich weinig tot niets van Zabbix, maar daar lijkt me alvast een probleem te zitten?
Draait de service wel, en zoja op de juiste poort? (check even met netstat)
Of anders local firewall op de ubuntu server?

• yournamezz
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:49:
[...]

Ik ken op zich weinig tot niets van Zabbix, maar daar lijkt me alvast een probleem te zitten?
Draait de service wel, en zoja op de juiste poort? (check even met netstat)
Of anders local firewall op de ubuntu server?
Oke naja ondanks dat je zegt dat je weinig verstand daar van heb heb je me ongelofelijk veel geholpen hiermee want toen ik het woord firewall las ging er bij mij wat rinkelen ik disablede de firewall....

en wat denk je ??

Hij doet het :P

Echt super veel bedankt _/-\o_

Verwijderd

yournamezz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Oke naja ondanks dat je zegt dat je weinig verstand daar van heb heb je me ongelofelijk veel geholpen hiermee want toen ik het woord firewall las ging er bij mij wat rinkelen ik disablede de firewall....

en wat denk je ??

Hij doet het :P

Echt super veel bedankt _/-\o_
no problemo ;)
Pagina: 1