Lege slot in Toshiba notebook (A350D-20k)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:23
hallo mensen!

Alweer 1,5 jaar ben ik de bezitter van een toshiba Satellite a350d-20k notebook. Ik heb gelezen op internet dat andere modellen in de serie ruimte hadden voor een tweede hdd, en dat dit bij de a350d niet het geval is, alhoewel er wel een open slot is. Nadat ik deze had opengeschroefd uit nieuwsgierigheid zag ik dat er wel een soort aansluiting was, maar dat die niet voor een tweede hdd was, dus mij vraag is nu; Waar zou deze aansluiting voor kunnen dienen?

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/2305/img0177xc.jpg

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Kan aan mij liggen, maar ik kan er niets van maken. Ik zie totaal geen aansluitingen zitten hier, alleen 2 klipjes, vermoedelijk voor een harde schijf :? Zou je wat betere foto's kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Is zo te zien geen aansluiting, maar gewoon klipjes om de harde schijf te bevestigen ofzo.

Schroef voor de gein eens het klepje bij de andere harde schijf los en kijk of daar ook 2 van die klipjes zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 05-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
@GENETX
Bij de andere hdd zitten deze klipjes niet, toshiba gebruikt hiervoor een soort case die om de harde schijf heen komt, en wordt vastgeschroefd.

Totaalfoto van de "Bay":
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5821/laptop2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daar zit dus geen enkele connector in. Die klipjes zijn waarschijnlijk gewoon bedoelt om een schijf vast te klemmen, zodat die niet gaat trillen of schuiven als die in het systeem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Okee, dank jullie wel allemaal!
Jammer maar helaas, geen uitbreidingsmogelijkheden dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Misschien dat hier een 2e accu in past? Dat die clipjes connectors zijn voor de accu zelf?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar er tegenover zitten geen pinnen? Want dat lijkt nou juist op de aansluiting voor een harde schijf op die 2e foto, al zie ik er vanaf deze zijde niks van :P
E-Vix schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:13:
Misschien dat hier een 2e accu in past? Dat die clipjes connectors zijn voor de accu zelf?
Zat ik ook aan te denken, alleen lijkt het me erg sterm. Er zijn namelijk geen overige pinnen om de accu uit te lezen. Dit zou dan wel een erg primitieve manier zijn 8)7

Zie ook wat Terw_Dan hieronder meldt.

[ Voor 57% gewijzigd door GENETX op 05-01-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

E-Vix schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:13:
Zeer onwaarschijnlijk. Een accu heeft namelijk wel iets meer nodig dan maar 2 puntjes. In principe zou je aan een + en een - zat moeten hebben, maar de accu heeft meestal ook nog wel de nodige logica aan boord (om te zien wat het laadniveau is etc). Dus ga er maar niet vanuit dat het voor een accu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
GENETX schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:14:
Maar er tegenover zitten geen pinnen? Want dat lijkt nou juist op de aansluiting voor een harde schijf op die 2e foto, al zie ik er vanaf deze zijde niks van :P
Nee, aan de overstaande zijde zitten dezelfde openingen als op de foto te zien zijn, voor de rest geen aansluitingen of iets dergelijks.

Aan de extra accu zat ik eerst ook te denken, maar toen heb ik de normale accu even bekeken, daar zitten inderdaad wat meer aansluitingen (pinnen) aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er een SSD of HDD in leggen en dan buitenom via USB of e-SATA aansluiten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Aah, foto is daar wat brak, maar zie het nu idd. Jammer dat fabrikanten zo'n connector van 2 cent weglaten om je te dwingen een duurder of nieuwe laptop te nemen als je er gebruik van zou willen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Haha, er zit wel een e-SATA poort vlak naast, dus met een paar kleine aanpassingen zou dat kunnen :P

ja, sorry van de kwaliteit van de foto's, Goedkope camera+kunstlicht...
Maar inderdaad zonde, ach ja de ontwikkelingen van harde schijven gaat nog door, dus als het nodig is kan ik (vrij eenvoudig) een beter schijfje ter vervanging van de huidige erin pleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Ik kocht laatst een ssd schijf. Bij binnekomst laptop omgedraaid, en wat bleek. Ik kon 2 harde schijven inbouwen. Dit stond nergens beschreven, ook na contact met toshiba wat volgens hun niet mogelijk was.
Bij mij zit er alleen wel echt een sleuf om een hd in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Dat is dan een leuke verrassing!
Welk model is dat dan?
Pagina: 1