Toon posts:

Modem en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds een jaar heb ik een ADSL2+ abonnement bij edpnet, ik vermoed echter dat de snelheid wordt begrensd door een te oude modem/router. Het betreft een simpel model van Belkin, helaas kan ik de specifieke naam en specs niet meer vinden. Voor de duidelijkheid het is zowel aan modem als router.

Ik vermoedde dat de modem de vertragende factor was daarom heb ik mij een ADSL2+ ethernet modem aangeschaft (D-Link DSL-320B). Nu komt mijn probleem. Hoe moet ik mijn nieuwe modem nu configureren en hoe kan ik ervoor zorgen dat de D-Link zijn werk doet als modem en de Belkin zorgt voor het draadloos netwerk?
Hoe moet ik mijn kabels aansluiten en welke configuraties moet ik maken?

Dank bij voorbaat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net even 1 minuut gekeken op site van D-LINK...

Handleiding van de D-LINK doornemen, kabeltje trekken van modem naar router (zie ook handleiding router) en dan op router eventueel static/dynamic IP's uitdelen.

/edit: sorry maar zelfs de quicksheet van je modem laat zien waar je welk kabeltje moet trekken. Daarna is het de handleiding van je Belkin doornemen of 'ie wel kan routeren terwijl de modem-functie uit staat.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2011 13:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je constructieve houding, als het zo simpel was geweest had ik inderdaad geen topic moeten aanmaken. Natuurlijk heb ik al handleidingen doorgenomen voor ik dit topic opende... Helaas brengen die alles zeer oppervlakkig en slaag ik er niet in bovengenoemd probleem op te lossen.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan ook altijd even bellen met de helpdesk van je ISP.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Waarom denk je dat die modem je snelheid begrenst? Bij je provider kan je opvragen hoe snel je internet is(zou moeten zijn). Dan test je via speedtest.net hoe snel je internet werkelijk is, en dan zie je of de snelheid wordt begrenst

Verwijderd

Inderdaad eerst op speedtest kijken of je de snelheid haalt. zo ja, dan kijken naar beveiliging op de pc.

Haal je de snelheid echter niet draadloos, verander dan het kanaal van je draadloze netwerk.
Helpt dit niet, kabel aansluiten en nogmaals speedtest.net, haal je de snelheid niet? provider bellen.

EDPnet B.V.
De Dreeftoren, Haaksbergweg 5
1101 BP Amsterdam Zuid-Oost

Tel: 020 712 9400
Fax: 020 712 9401

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zonder iets van de Belkin te weten is het lastig antwoorden. Je krijgt een veel betere respons als jij de moeite neemt even linkjes naar de productpagina's (en liefst directe links naar manual PDF's) te geven. Nu moeten we dat allemaal zelf opzoeken en dat betekent dat wij allemaal extra werk moeten doen omdat jij die moeite niet genomen hebt. Zeer inefficiënt. Zo werkt het natuurlijk niet.
Pagina: 1