Ervaring met 24/7 gebruik Acer Revo 3610 (servertje)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kocht onlangs een Acer Revo 3610 nettopje, voor licht serverwerk (torrents, usenet, fileserver...)

Het toestelletje bevalt best, erg stil, draait Windows 7 behoorlijk vlot zelfs met Aero, en tot nu toe geen onhebbelijkheden. Het enige minpuntje is de case, niet mijn smaak en beetje prullerig.

Ik zou 'm graag aan laten staan rond de klok, in plaats van telkens aan en uit te zetten als ik er ben. Heeft iemand al ervaringen met zo'n Revo in 24/7 gebruik? Problemen gehad? Vooral de nogal kleine CPU fan baart me een beetje zorgen, gaat die dit wel volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ikzelf heb een MSI Wind Nettop D130 al bijna 2 jaar 24/7 draaien en heb geen problemen. Af en toe even de boel stofvrij maken van binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 05-01-2011 12:48 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed. Die Wind is wel een stuk ruimer vanbinnen dan de kleine Revo 3610. Die heeft zo'n echte laptop cpu koeler, in de Wind zou ook een kleine desktop koeler passen. Wat zit er bij jou in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het enige wat er af fabriek aan is veranderd is een 1 TB HDD ipv de 160 GB. De rest is standaard, dus geen CPU koeler, alleen de fan van de behuizing. Bij normaal gebruik is die fluisterstil (je hoort de HDD ratelen). Alleen als je CPU intensieve taken doet begint de fan te blazen.

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 05-01-2011 16:42 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, heb een foto van de buitenkant gezien, dat lijkt een standaard 60mm fan. Ietsje steviger dan een laptop koeler denk ik :-)

Iemand die al zo'n Revo, of een kleine Asus of Lenovo nettop (die hebben dezelfde form factor ongeveer) 24/7 draait? Of een laptop, aangezien dat bijna hetzelfde is?