Levert verhogen van de CPU-klok alleen maar instabiliteit op, of wordt de CPU er ook warmer door? 
(hogere klok, meer schakelverliezen, hogere temperatuur?)
(hogere klok, meer schakelverliezen, hogere temperatuur?)
Audi A8 W12 6.0
Ik dacht dat ook de CPU-spanning wordt aangepast door de meeste OC'ers. Vandaar.Op Thursday 15 March 2001 13:18 schreef delyver het volgende:
duhhhhhhh anders heb je toch ook geen betere koeling nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |:(!!!
Hier staat tekst
dat ook ja om instabilieteit te voorkomenOp Thursday 15 March 2001 13:22 schreef Hoppie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ook de CPU-spanning wordt aangepast door de meeste OC'ers. Vandaar.
Audi A8 W12 6.0
Dus stappenplan:Op Thursday 15 March 2001 13:25 schreef delyver het volgende:
[..]
dat ook ja om instabilieteit te voorkomen
Verwijderd
VoedingsspanningOp Thursday 15 March 2001 13:27 schreef Hoppie het volgende:
[..]
Dus stappenplan:
-klok maximaal verhogen, zolang de PC opboot
-eventuele instabiliteit proberen te verwijderen met verhogen voedingspanning?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Uh, ja. Ik bedoelde inderdaad de corespanning van m'n CPU.Voedingsspanning![]()
VCore spanning over je proc. dus...
En na het laatste punt van je stappenplan weer terug naar 1
Verwijderd
Thermokoppel?? nou niet moeilijk gaan doen hOp Thursday 15 March 2001 13:33 schreef Hoppie het volgende:
[..]
Uh, ja. Ik bedoelde inderdaad de corespanning van m'n CPU.
Ik bedenk net dat ik ook m'n CPU temperatuur in de gaten moet houden?
Ik heb nu een PII 350 met standaard Intel cooler. Helaas kan ik de temperatuur van dat ding niet meten. Hoe zou er een sensor op kunnen zetten? Thermokoppel of iets dergelijks?
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Alleen lijkt me een vastloper op een brommer schadelijker dan die van de compals je een brommer opvoert, gaat de levensduur van de motor toch ook omlaag??
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
K denk alle bij.Op Thursday 15 March 2001 16:07 schreef BackSlash32 het volgende:
Hebben we het over fysiek of financieel ?
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 16:08 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq