Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASRock A790GXH/128M & Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Hallo allemaal!

Voor mijn kleine broertje heb ik een nieuw systeem samengesteld en vanwege het lage budget zijn we voor het prachtige moederbord van ASRock gegaan : A790GXH/128M
En Windows 7 is op deze computer in gebruik!

Zoals bijna gewoonlijk heeft ook dit moederbord een onboard soundcard : 7.1 CH Windows® Vista™ Premium Level HD Audio (VIA® VT1708S Audio Codec)
Deze soundcard heeft ook een optische (toslink) uitgang, en deze is verbonden met zijn verjaardagscadeau : Logitech Z-5500 speakerset :)

Ik heb alle instellingen van het Bios doorgelopen, en ook heb ik de juiste laatste drivers geïnstalleerd.
Ook is de input van de Z-5500 ingesteld op :Optical

Nu heb ik het volgende probleem : Als je bijvoorbeeld een foutmelding krijgt, dan speelt er een geluidje af, dit geluidje horen we voor de helft of soms helemaal niet.

Wat mij opviel was dat op het Z-5500 display het volgende wordt weergegeven : No Digital Data
Zodra het geluid afspeelt, dan veranderd deze text in : Stereo
Maar als het geluidje klaar is met afspelen dan veranderd dit weer in No Digital Data.

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat het signaal telkens uitvalt?

EXTRA : Als ik de optical kabel bekijk, dan zie ik wel het RODE licht branden.. Dus er word vanuit de soundcard wel licht verzonden (signaal)

Mvg, Hennep!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Knuppel in het hoenderhok; zit de TOSLINK "vast" in je moederbord of kan je zonder veel moeite de kabel lostrekken? Als in; 2x blazen en hij valt eruit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
De kabel zit heel goed vast aan beide kanten, ook is de kabel gloedjenieuw aangezien hij gisteravond binnenkwam!
+ Ik heb alles 2x nagelopen!

Als ik bijv gewoon muziek afspeel, dan is het geluid voor de rest perfect, maar zodra je bijv korte geluiden afspeelt, dan lijkt het alsof de Z-5500 zich zelf telkens aan en uit schakelt op het signaal..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
HENNEP schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:39:
.. en ook heb ik de juiste laatste drivers geïnstalleerd.
Van de Asrock site of rechtstreeks van VIA (zijn namelijk wat nieuwer)?
Zodra het geluid afspeelt, dan veranderd deze text in : Stereo
Maar als het geluidje klaar is met afspelen dan veranderd dit weer in No Digital Data.
Is dit misschien wat? http://blog.rhysgoodwin.com/htpc/spdif-keepalive/

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Dat hij zichzelf precies 'uitschakelt' heb ik hier ook als ik de Z5500 via Toslink aansluit. Het duurt precies langer om een signaal over een Toslink te sturen dan over gewoon analoog. Ik denk dat je het eerder moet gaan zoeken bij de Z5500 ipv je geluidskaart. Ikzelf zit met een XONAR DX en heb dus hetzelfde 'probleem'.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Spaiker schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:20:
Dat hij zichzelf precies 'uitschakelt' heb ik hier ook als ik de Z5500 via Toslink aansluit. Het duurt precies langer om een signaal over een Toslink te sturen dan over gewoon analoog. Ik denk dat je het eerder moet gaan zoeken bij de Z5500 ipv je geluidskaart. Ikzelf zit met een XONAR DX en heb dus hetzelfde 'probleem'.
Als jij het zelfde probleem ervaart, dan moet het wel liggen aan de Z-5500... wat een zonde, het is wel een mooie set!

Wat betreft de drivers, ik heb die van de Via site gepakt! Die zijn idd de nieuwste!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Probeer even bovenstaande tool, het is niet een probleem van de Z5500 alleen. Het duurt gewoon even voordat een receiver opnieuw een 'fix' heeft op het spdif signaal. Dat het ledje blijft branden zegt niks over het signaal dat eroverheen gemoduleerd wordt.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:35:
Probeer even bovenstaande tool, het is niet een probleem van de Z5500 alleen. Het duurt gewoon even voordat een receiver opnieuw een 'fix' heeft op het spdif signaal. Dat het ledje blijft branden zegt niks over het signaal dat eroverheen gemoduleerd wordt.
Ik zie dat deze tool ervoor zorgt dat er continue een onhoorbaar geluid word afgespeeld, maar volgens mij kost dit dan ook rekenkracht van het systeem. Heeft iemand enige idee hoeveel?

• Spaiker
Niet alleen dat, maar ook een continu verbruik van de speakerset lijkt me. Een 'loos' geluid uitsturen lijkt me dat dat niet zoveel rekenkracht nodig heeft ;)

Ik zal het eens vlug testen :)
10.808K Ram verbruik, geen CPU.
Ik vermoed dat je dat toch wel over hebt?
Moest trouwens wel even lachen O-)
Dus er word vanuit de soundcard wel licht verzonden (signaal)

[ Voor 45% gewijzigd door Spaiker op 05-01-2011 13:00 ]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Spaiker schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:54:
Niet alleen dat, maar ook een continu verbruik van de speakerset lijkt me. Een 'loos' geluid uitsturen lijkt me dat dat niet zoveel rekenkracht nodig heeft ;)

Ik zal het eens vlug testen :)
10.808K Ram verbruik, geen CPU.
Ik vermoed dat je dat toch wel over hebt?
Moest trouwens wel even lachen O-)

[...]
Dat programma gebruikt dus bijna 11mb aan geheugen?
Oh en wat is er zo grappig aan mijn zinnetje? iets mis mee?! :)

• Spaiker
Licht ;) eraan welke modus maar het zal toch altijd om en bij de 11MB verbruiken ja. Maar zit je broertje dan zo nauw aan ram?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Spaiker schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:33:
Licht ;) eraan welke modus maar het zal toch altijd om en bij de 11MB verbruiken ja. Maar zit je broertje dan zo nauw aan ram?
oh heb ik de verkeerde woord keuze gemaakt? Ik dacht dat licht het juiste woord was aangezien het rood licht betreft. :)

Maar 11mb is idd niet veel, maar wel zonde om weer extra bronnen te krijgen die je liever niet wilt!
Meeste mensen draaien al gemiddeld 45 processen op de achtergrond, en meer is nooit fijn :-)

Desalniettemin, gaan we dit vanavond toch nog even testen!

Thanks!

• Spaiker
En waarom niet gewoon analoog aangesloten? Elke normaal moederbord heeft toch ook een 7.1 analoge setup-mogelijkheid.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Spaiker schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:30:
En waarom niet gewoon analoog aangesloten? Elke normaal moederbord heeft toch ook een 7.1 analoge setup-mogelijkheid.
Ik wil eigenlijk hier geen antwoord opgeven, maar toch kreeg ik de kriebels om het toch te doen..
Jouw vraag is eigenlijk hetzelfde als : Waarom Full HD nemen en niet normaal HD? antwoord : je heb toch gewoon beeld!

Ik vind het gebruik van Optical geluid veel beter dan analoog omdat de kwaliteit gewoon veel beter is. Hetzelfde als Full HD & normaal HD; Beter kwaliteit
Pagina: 1