Gaat het wel goed met het moderatie systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Hallo moddereters...

ik wou even een kleine zorg uitspreken... ik krijg het gevoel dat het moderatie systeem en het bijbehorende controle systeem niet helemaal lekker werkt op dit moment? Dit lijkt zelfs wel zo te zijn sinds de laatste 'revisie'. Het valt mij de laatste maanden op dat er regelmatig ontopic reacties laag worden gemoddereerd en in hetzelfde topic 'onzin' replies een betere moderatie krijgen, verschilt overigens wel per artikel... maar even een paar kleine voorbeelden in het topic over LBP2...

SinergyX in 'reviews: Preview: LittleBigPlanet 2'... krijgt een +1 reactie...

en ietsje verderop in een soort van geenstijl-stijltje

maarten12100 in 'reviews: Preview: LittleBigPlanet 2' ook een +1

lijken mij beide nou niet echt (helemaal) ontopic of gewenst...

Maar een user die op een fatsoenlijke manier ontopic reageert, okay is blijkbaar geen fan van de game, maar toch:

den_the_man in 'reviews: Preview: LittleBigPlanet 2' een 0 reactie

Ik ben het regelmatig niet eens met bepaalde moderaties, maar dit is volgens mij wat anders omdat ik mij niet kan voorstellen dat een crewmember het zo prima vind... het lijkt ook enigszins 'structureel' te zijn. Ik krijg dus het gevoel dat dit een beetje door het systeem heen glipt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waarvoor denk je dat Het kleine-mismoderatietopic deel XIX er is? Foutieve moderaties zijn heel normaal en zolang het niet de spuigaten uit loopt en netjes gemeld wordt is er niets aan dan hand. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Dat weet ik, maar zoals ik al aangeef heb/had ik het vermoeden dat het misschien toch wat anders is dan dat dit altijd door de gebruiker (abusievelijk) verkeerd/slecht gemodderd wordt... omdat de 'structuur' die ik aangeef ik meerdere topics is terug te vinden... alsof de moderaties soms omgekeerd zijn. Het is dus geen kritiek, meer een waarneming van 'volgens mij gaat het mis'... zeker met in het achterhoofd dat Tweakers een systeem in werking heeft welke afwijkend moddereer gedrag in de gaten houdt... er kan altijd iets mis gegaan zijn toch en laat het systeem misschien af en toe afweten?
Foutieve moderaties zijn heel normaal en zolang het niet de spuigaten uit loopt en netjes gemeld wordt is er niets aan dan hand. :)
Ik ga uiteraard niet van iedere reply die ik lees en het niet eens ben met de waardering een melding maken dat het niet goed gemoddereerd is... dan zal ik snel in het zeer lastige hoekje gezet worden. Ik denk/dacht dus iets structureels waar te nemen omdat ontopic reacties regelmatig lager gewaardeerd zijn als de onzin reacties... een stukje software werkt dan ook maar zo goed als de programmeur is geweest, een programmeur is nog altijd mens en die kan dus fouten maken, toch? Buiten dat zijn er ook waardering die worden vastgezet en wordt je modstatus afgenomen als je teveel afwijkt van het gemiddelde... allemaal factoren die mij dus doen vermoeden dat het weinig met de moderators zelf te maken heeft.

nieuws: Ascentive betaalt fikse boete in Finallyfast.com-scarewarezaak

Hier zitten er ook tussen, een aantal mensen (waaronder ikzelf) die reageren op het artikel, vooral de verbazing uitspreken wat betreft de hoogte van de boete die deze bedrijven/personen krijgen... maar een reply waarin iemand iets vermeld over een paar korreltjes zout wordt hoger gewaardeerd?

Nogmaals, ik bedoel het goed! Ik maak graag gebruik van tweakers en zie het graag beter en beter worden. Ik heb nu alleen het vermoeden dat er iets niet naar behoren werkt omdat het voor mij persoonlijk redelijk opvallend begon te worden. Ik weet uiteraard niets van de technische achtergrond van, behalve dat het systeem met 3 factoren werkt als ik mij niet vergis; de gebruiker, de 'supermoderator' en het controle systeem... daar kan toch wel wat in mis gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 05-01-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, ik zie nog steeds niets bijzonders. De verschillende reacties worden vaak door verschillende mensen gemod, die de modfaq allemaal verschillend interpreteren en dus ook de reacties verschillend waarderen. Daarnaast modden sommige mensen gemiddeld nu eenmaal hoger dan anderen. Vooral als je dus kort na het plaatsen van de reacties weer kijkt kun je dus opvallende verschillen tegenkomen, omdat dan de reacties vaak nog maar door 1 persoon zijn gewaardeerd.
Nogmaals, ik zie nergens dingen echt fout gaan, een paar afwijkingen is geen probleem.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zolang het bij zulke kleine aantallen blijft, ben ik heel erg tevreden. Het systeem is niet perfect, maar dat komt omdat 'mensen' er gebruik van maken. En ieder mens is verschillend, zoals Dirk ook al zegt.

Het mismod-topic is voor het rechttrekken van de reacties die echt op een verkeerde score staan. Maar ook daar zie je ten opzichte van het begin van het nieuwe moderatiesysteem, dat het eigenlijk heel erg meevalt met dat soort reacties. Het gaat de laatste tijd vaker over reacties waar inhoudelijk het e.e.a. aan schort (flames, trolls) of soms te hoge enkele moderaties op dat soort reacties.

Het zal nooit zo zijn dat je altijd 12h na de plaatsingstijd van een reactie, die reactie op de juiste score hebt staan. Er zijn altijd reacties die twijfel oproepen in de modder, of reacties die inhoudelijk sterk gewijzigd worden en daardoor op een foutieve score belanden. Dat alles maakt niet uit zolang de aantallen binnen de perken blijven en volgens mij is dat nu nog steeds zo :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 19:51

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Probleem opgelost

[ Voor 91% gewijzigd door TweakOverflow op 06-01-2011 14:42 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Pagina: 1