beeldscherm pc splitst bij opstarten spellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282517

Topicstarter
Hallo
Ik heb een vraag: als ik een zylom of big fish game wil spelen start dat vaak op met een gesplitst beeld scherm
Soms een beeld horizontaal over de gehele breedte van het scherm, soms een gedeeld beeld aan de linkerkant en dan de bovenkant onder en de onderkant boven
Maar sommige spellen geven ook een normaal beeld over de hele schermbreedte
Ik heb geen idee over het hoe en waarom en weet dus ook niet hoe ik dit kan veranderen zodat alle spellen beeldvullend worden
Ik heb een Acer Aspire 5600 met windows 7

Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Je post is HEEL wazig.. Maak eens een screenshot/fotos?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Zylom en Big Fish spellen zijn toch veelal Flash-based?

Herinstallatie flash wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Start het spel wel fullscreen op? (zonder randen) of is het windowed? Als het windowed is dan lijkt het me dat het spel zijn positie heeft onthouden nadat je hem naar de linker kant van je scherm hebt gesleept waar door het venster de linker helft van je beeldscherm in beslag neemt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2drurt5.jpg

Hoop dat het een beetje duidelijk is

Dit is dus het probleem als ik "beeldvullend "aanklik
Doe ik dat niet dat krijg ik een klein prutsvenster en aangezien ik niet zulke goede ogen heb
werkt dat niet voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

lijkt een resolutieprobleem. Eén niet zo mooie fix is de resolutie van je scherm in windows tijdelijk exact hetzelfde zetten als de resolutie van het spel. Dan kun je full-screen uitzetten en toch zal het spel je volledige scherm vullen. Doordat je de resolutie van je scherm lager zet, zal de scherpte wel iets afnemen, maar om dat te merken heb je toch goeie ogen nodig ;)

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hoe doe ik dat met die resolutie?
Ben niet zo heel bedreven met een computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Stap 1 bij dingen die je niet weet: opzoeken op google!

In jouw geval "Windows 7/xp/vista resolutie veranderen" intypen in google. Probeer dan de setting 800x600, soit, ongeveer de helft van wat het nu is in de breedte, en 3/4 van wat het is in de hoogte. Meer info over beeldschermresoluties: Wikipedia: Display resolution

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb gedaan wat je aangaf, maar dat gesplitste beeld blijft bij de beeldvullende modes.
Als ik dan aangeef dat ik in een klein scherm wil spelen, krijg ik een melding dat ik dat schermresolutie te laag is voor een klein scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Anoniem: 282517 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:22:
Heb gedaan wat je aangaf, maar dat gesplitste beeld blijft bij de beeldvullende modes.
Wat gebeurt er bij een niet-beeldvullende mode? Het idee was om je schermresolutie zo laag te zetten, dat je ook bij een niet-beeldvullende mode toch het hele scherm gebruikt.
Als ik dan aangeef dat ik in een klein scherm wil spelen, krijg ik een melding dat ik dat schermresolutie te laag is voor een klein scherm
Jep, kan kloppen, je hebt idd de schermresolutie verlaagd, dus dit is niet onlogisch. Waarom zou je in een klein scherm willen spelen?

Welke windows heb je? Vista/7? En is je spel ondertussen 4+ jaar oud? Probeer dan eens de compatibiliteitsmodi (rechtsklikken op de snelkoppeling van het spel, eigenschappen, tabblad compatibiliteit).

Edit1:
Aha, blijkbaar gaat het over dit spel Herod's Lost Tomb:
http://channel.nationalge...rods-lost-tomb-3571/game/
Is idd een Flash game, eens zien...

Edit2:
Heb het zelf eens gedraaid in de browser, en de resolutie aanpassen werkte redelijk:
normale resolutie (1280x800):
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/0b7ec5284e60122634a88c588d535e5cf8e4984048990b31980b29709a6618b56g.jpg
lage resolutie (800x600):
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/cf8b4f16a6cbcd68e6206c44c4cb75bf72c561ddfb99c2677e612e64ec8960d96g.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Dooievriend op 05-01-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes het werkt, dank je wel voor alle hulp
Pagina: 1