HP 6730B - trippende WLAN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dobratrgovina.com/images/HP%20Compaq%206730b%20P8600%2015.4%202048%20250%20PC%20aaa.jpg

It's annoying as fuck, zit je lekker thuis met de laptop op schoot en dan pleurt je draadloze internetverbinding van de laptop eruit...

Ik zit hier dus met een mooie HP 6730B. Erg mooi dingetje, een van m'n beste aankopen maar dit is het enige nadeel. Volgens mij is het elders *dwz, school* iéts minder erg maar voor de rest is het janken met de pet op. Op willekeurige momenten vlamt internet eruit en de enige manier om alles weer terug te krijgen is een druk op de hardwarematige switch. Uit en aan. Is uiteraard niet leuk werken.

De modem waar al het internet doorkomt, is wel volledig stabiel gezien het aantal lampjes. Op 't moment dat de boel platgaat, gebeuren er tenminste geen rare dingen elders die het zouden kunnen beïnvloeden.

Standaard stond er Vista op maar ik heb er zelf 7 opgezet, x64. Werkt prettiger yadee ya. Wat heb ik al gedaan om dit op te lossen? Voornamelijk gezocht op internet naar mensen met dezelfde problemen en... die zijn er amper. Ik heb twee draadjes gevonden waarin voornamelijk werd gerefereerd naar een nieuwere Intel WLAN driverset icm de Intel MyWifi Utility. Die stammen van 29 okt als ik me niet vergis en zijn daarmee iets nieuwer dan wat ik er al op had staan. Heeft niet mogen baten en ik heb dus geen idee meer:

1. hoe ik uit zou kunnen vinden wat precies het probleem is.
2. hoe ik dat probleem dan op zou kunnen lossen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jejking op 05-01-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je andere apparaten die je op je netwerk kunt zetten? Dan kan je eerst eens uitzoeken of het in je netwerk zit of in je systeem (al verwacht ik het laatste).

Staat er iets in de windows logs direct nadat het probleem zich voordoet? Kan je het zonder de MyWifi Utility proberen? Staat er iets ingesteld mbt energiebesparing bij de wifi kaart?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met name het energiebesparingsdeel zou ik even goed uitzoeken, heeft mij al eens naar een computerwinkel laten rijden voor een nieuwe WLANkaart terwijl diep in de driver van de "defecte" kaart een powersaving op enabled stond. Dit uitgezet en de nieuwe WLANkaart op reserve gelegd als de " defecte" echt stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Heb je enig idee waar ik dan zou kunnen kijken? Energiebeheer of iets dergelijks?

Tbh lijkt 't me dat dergelijke settings ergens anders verstopt zitten maar niet zeker :)

@ Rupie, nee, dit is 't enige wat ik heb maar de internetcrashes komen ook met deze laptop op andere locaties.

Logs, nog niet gecheckt.

Zonder MyWifi, is het idem dito :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Probeer eerst eens of het werkt na een herinstallatie van de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskee90
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06-2024
Check je apparaatbeheer > netwerkadapters en dan jouw WLAN kaartje > rechtermuisklik > eigenschappen en dan geavanceerd. Kijk daar even naar je instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Eens gekeken, bij alles wat ik in dat rijtje vond => windowscontrole voor powermanagement uitgezet. Let's see.
Pagina: 1