Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381927

Topicstarter
Mijn Samsung P2450H springt nadat ik 'm in de stand-by heb gezet plotseling weer aan.

Ik kwam er laatst achter dat mijn scherm 's morgens aan stond, terwijl ik 1000%
zeker was dat ik 'm de avond ervoor uit had gedaan. Ik laat m'n pc 's avonds
draaien i.v.m. lopende downloads etc. Mezelf toch wijsgemaakt dat het vast
een incident was maar helaas, volgende morgen hetzelfde verhaal.

Het scherm heeft een touch interface, wat er mogelijk mee te maken kan hebben? (gevoeligheid?)
Ik doe het scherm echt 'zo uit mogelijk' met de 'power-touch-button'. :P

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Of weet iemand de oplossing hiervoor?
Heb al behoorlijk rondgezocht, maar dit specifieke probleem nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econosto
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 12:57

Econosto

LOL

Misschien een rare vraag maar heb je katten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Econosto schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:24:
Misschien een rare vraag maar heb je katten?
Haha neen, gelukkig niet 8)7 . Betreffende monitor staat in mijn slaapkamer.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 381927 op 05-01-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 20:57
Heb ik ook wel eens dit, sluit ik de pc af en doe ik de monitor uit en dan even later knippert die van no signal terwijl ik hem uit had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry dat ik dit topic een schopje geef, maar heb er momenteel overdreven veel last van! Monitor springt nu zelfs plotseling meteen weer aan, direct nadat ik 'm op stand-by heb gezet. Dit gebeurd niet telkens, maar vaak genoeg dat ik me er aan erger.

Dat van het uit stand-by modus weer áán gaan is ook nog steeds sprake. Behoorlijk tergend. Heb afgelopen week maar is een keer gewacht op het moment dat hij weer aan springt. Mijn bureaublad verschijnd op dat moment, vervolgens wil de monitor na een tijdje in schermbeveiliging, knippert dan 13 (!) keer, springt dan op zwart met alleen de stand-by knop nog knipperend (juiste schermbeveiliging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zelfde probleem hier met mijn P2470HD. Gebeurt alleen als ik m'n 40" Samsung LED TV met de afstandsbediening uitzet. Dan springt die P2470HD weer aan na 5 minuten. Lijkt me een software bugje :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anders wel een behoorlijk vervelend 'bugje' hoor :P Als ik met mijn bloedeigen vinger op de power button van de monitor druk, mag ik er toch vanuit gaan dat het scherm uit BLIJFT?! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 381927 op 29-01-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit er niet nog een uit uit knopje op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Een standby killer werkt prima

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zou toch absurd zijn zoiets erbij aan te schaffen bij een zo goed als nieuwe monitor? Het zou in eerste instantie toch gewoon moeten werken? Of op te lossen d.m.v. een software-update?

Vreemd dat er zo weinig klachten hierover zijn. Misschien toch even contact opnemen met Samsung... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Het kan ook je muis zijn ;) Daar heb ik namelijk ook wel eens last van... mijn muis gaat op de een of andere manier weleens 'lopen' terwijl ik niet achter de pc zit; dan kruipt de aanwijzer heel langzaam naar de rechterbovenhoek. Tikje tegen de muis en het is weer weg, maar zolang je de muis niet beweegt blijft deze langzaam kruipen ook al kan de aanwijzer op een gegeven moment niet verder in de hoek. Daardoor gaat de monitor ook niet in standby en/of een screensaver aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:34:
Het kan ook je muis zijn ;) Daar heb ik namelijk ook wel eens last van... mijn muis gaat op de een of andere manier weleens 'lopen' terwijl ik niet achter de pc zit; dan kruipt de aanwijzer heel langzaam naar de rechterbovenhoek. Tikje tegen de muis en het is weer weg, maar zolang je de muis niet beweegt blijft deze langzaam kruipen ook al kan de aanwijzer op een gegeven moment niet verder in de hoek. Daardoor gaat de monitor ook niet in standby en/of een screensaver aan.
Ja, maar ik heb echt dat de monitor weer aangaat hé. Ik druk 'm echt uit. Dan is in eerste instantie er van een screensaver geen sprake, dat komt pas later, wanneer de monitor weer aanspringt.

Zo vreemd, alsof je het licht uitdoet met de lichtschakelaar, en die naar een half uur plotseling weer aanspringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Zelfde probleem met een Samsung T260HD hier, eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Anoniem: 381927 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:30:
[...]

Ja, maar ik heb echt dat de monitor weer aangaat hé. Ik druk 'm echt uit. Dan is in eerste instantie er van een screensaver geen sprake, dat komt pas later, wanneer de monitor weer aanspringt.

Zo vreemd, alsof je het licht uitdoet met de lichtschakelaar, en die naar een half uur plotseling weer aanspringt...
Ahh, zo had ik het niet helemaal begrepen...

Loop de instellingen van de monitor eens na, misschien dat je in het OSD ergens het gedrag van de power-button kan wijzigen? Met mijn LG monitor kan ik in het OSD instellen of de monitor standby gaat of echt uit...

Of misschien iets meer in een aanwezig functie als een wake-up zodra er signaal binnenkomt op de monitor? Mijn tv gaat ook aan als ik er een signaal naartoe stuur via een digitale aansluiting. Ook dat kan ik gewoon uitschakelen in het OSD en gaat dan alleen nog maar aan als ik echt de knop indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Hallo, ik heb ook hetzelfde probleem met mijn Samsung P2450.

Het gebeurd regelmatig dat hij snachts aanspringt en er elke keer vakje door mijn beeldscherm huppelt met het zoeken naar HDMI, Analog of No signal Cable. Erg vervelend omdat mijn monitor tegenover mijn bed staat en mijn kamer dus oplicht. Helaas zit er geen Power knop op de achterkant.
Ook in het menu heb ik hier nog niks van kunnen vinden wat effect had.

Het tweede probleem sinds net:
Nou was ik net even beneden, kom ik terug is het beeld helemaal zwart. Op mijn tweede monitor heb ik nog wel gewoon beeld. De P2450 staat wel gewoon aan. Als ik hem uit en weer aanzet heb ik ongeveer 3sec beeld en daarna weer zwart beeld. Het rode lampje van de monitor blijft onverstoord branden. Ik heb andere kabels geprobeerd en zowel de HDMI als de VGA uitgang geprobeerd. Beide zelfde probleem.

Ik heb dus het idee dat de monitor kapot is, doordat hij constant in schermbeveiliging schiet. Kan ik dit misschien testen? Het menu blijft maar 3sec zichtbaar, dus kom hier vrijwel niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sprunky schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:55:
en er elke keer vakje door mijn beeldscherm huppelt met het zoeken naar HDMI, Analog of No signal Cable. Erg vervelend omdat mijn monitor tegenover mijn bed staat en mijn kamer dus oplicht
Idd precies wat ik ook heb. Waarschijnlijk een productiefout dus. Zou je binnen de garantie een ander scherm kunnen claimen? Of zouden die schermen hetzelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
Gebruik de ultieme uit-knop: stekker eruit.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
Ja dat schiet natuurlijk ook niet op. Het moet niet zo zijn, dat elke keer ik mijn monitor uit wil zetten ik achter mijn bureau moet kruipen om de stekker eruit te trekken.

Aangezien mijn monitor helemaal niks meer doet, en ik hem gelukkig nog geen jaar heb wordt deze opgehaald door het service center van Samsung. Dit zal waarschijnlijk wel een aantal weken duren, maar hopelijk wel weer een werkende terug. Hopelijk is dan ook gelijk het probleem opgelost dat hij onverwachts aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sprunky schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:16:
Hopelijk is dan ook gelijk het probleem opgelost dat hij onverwachts aanspringt.
Als je dat in dit topic zou willen posten ter zijner tijd zou mooi zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Mijn oude SyncMaster 226BW heeft dit ook wel eens, mn hoofdscherm (BenQ G2420HDB) gaat automatisch uit, maar mn samsung blijft knipperen. Ik heb alles aangesloten op een stekkerdoos dus knoppie omzetten en alles is uit.

Misschien moet je teruggaan naar de winkel als je ontevreden bent met het product wat je nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149146

Met de service van samsung heb ik momenteel alleen nog maar erg goede ervaringen (3x beeldscherm retour gestuurd, 2 met backlight probleem, 1 met wat strepen door het beeld, van een van de beeldschemen met backlight probleem had ik zelfs geen bon meer). Gerepareerde scherm 2 dagen na opsturen (met de strepen duurde een dagje langer) weer compleet gerepareerd thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
Goed om te horen dat de service goed is.

Hopelijk ga ik dit ook zo ervaren. Ik laat het weten als mijn monitor terug is. (kon tot 4 weken duren gaven ze aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
Ik heb mijn monitor ondertussen alweer een weekje terug.

Uitstekende service van Samsung. Hij doet het weer zoals die moet doen. Tevens is ook het probleem opgelost van het onverwachts aanspringen.

Ze hebben de voeding vervangen staat er op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:17
Dit is een bekend probleem met samsung schermen ;-) Als je googled zal je heel veel tegenkomen. Het schijnt veroorzaakt te worden door een back-up batterijtje o.i.d. (net zo een die je bios settings bewaard in je PC) die niet correct werkt. Ik denk dat als deze niet goed functioneert (of leeg is), de spanningsschommelingen op het stroomnetwerk niet goed worden opgevangen en daardoor de tv als het ware 'reset'. Dat is wat ik ervan denk, de reden kan ook heel anders liggen ;-).

Een van de redenen waarom ik geen Samsung scherm koop ^^. Ik kwam deze ervaring namelijk regelmatig tegen :p

[ Voor 25% gewijzigd door IceBlackz op 31-03-2011 12:23 ]

Pagina: 1