pc start niet op als printer aan staat

Pagina: 1
Acties:

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Hi,
Mijn printer is een HP Photosmart C6280 all-in-one. Heb pas windows 7 geïnstalleerd en heb voor de printer een driver van de HP-site gehaald. Maar nu:

Als de priter aan staat en ik wil de pc opstarten, dan kom ik niet verder dan het moederboard-bios-scherm..... irritant !!! Had ik hiervoor niet met Vista en de oude driver....
In de all-in-one printer zit een geheugen - in het BIOS heb ik daarom al naar de bootsequence gekeken maar die is gewoon dvd-harddisk-foppy. Daar staat dus niets geks tussen... Maar dat het probleem daar ergens moet zitten lijkt me wel... In apparaatbeheer komt de printer voor als printer maar ook als draagbaar apparaat F:\ en in Computer staat ie naast de harddisk als verwisselbare schijf F:..... Dat was voorheen niet zo...

Hopelijk weet iemand een oplossing want er steeds aan denken je printer uit te zetten als je even je pc uit zet..... neu... gaat nie lukken....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet je zeker dat er ook niet ergens in je BIOS iets staat over het booten van cardreader/USB? Kijk ook even in de handleiding van je moederbord over Legacy USB of iets dergelijks.

Volgens mij moet je er dan wel zijn en anders HP even bellen?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2011 09:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
Of je nou win7 + driver of vista + oude driver installeerd. Dat heeft geen invloed op wat er gebeurd in jou bios. Ben met MAX3400^, ik zou toch even je bios voor iets dergelijks checken. Zet anders ook even diagnostic logging aan, dan kun je precies zien op welke regeltje hij blijft hangen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Kan je in de bios onder harde schijf zien of hij kiest uit meerdere schijven. Misschien ziet hij de cardreader in de printer wel als je eerste hard disk en je schijf waar je win7 op geïnstalleerd hebt als tweede.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
Typisch, ik heb thuis ook een pc staan die hier last van heeft. Al is dat met een oude HP psc 2110 die niet beschikt over kaartlezers et cetera. Ik heb het opgelost door de printer aan te sluiten op mijn router, kan ik meteen vanuit het hele huis printen ;)

Desktop | Server | Laptop

• eeyore98
Thanks voor de reacties - ben nu weer thuis en kan dus even verder erop ingaan..

Max3400 en JanW: wat het BIOS betreft strekt mijn kennis tot het bekijken van de boot sequence, en die staat op:
1. dvd, 2. sata harde schijf, 3. floppydrive. What's Legacy USB ??? HP wilde ik online via chat raadplegen maar dit ding is nie meer in garantie...

Craven: Opstaren zodat je kan zien wat er gebeurt (diagnostisch dus) hoe doe ik dat ? Leer ik ook weer wat bij en kan ik zien waaaaar dat hij stopt...

Verwijderd

eeyore98 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:49:
Thanks voor de reacties - ben nu weer thuis en kan dus even verder erop ingaan..

Max3400 en JanW: wat het BIOS betreft strekt mijn kennis tot het bekijken van de boot sequence, en die staat op:
1. dvd, 2. sata harde schijf, 3. floppydrive. What's Legacy USB ??? HP wilde ik online via chat raadplegen maar dit ding is nie meer in garantie...

Craven: Opstaren zodat je kan zien wat er gebeurt (diagnostisch dus) hoe doe ik dat ? Leer ik ook weer wat bij en kan ik zien waaaaar dat hij stopt...
Ik denk dat je het bij dat Legacy USB moet zoeken, Hij ziet jouw card reader in je printer als boot schijf. Doordat je printer uit staat verdwijnt deze "bootable schijf" en gaat hij door naar je Boot Sequence instellingen. Zit er misschien een geheugenkaartje in? Als je een mogelijkheid ziet om dat legacy USB uit te schakelen, probeer dat dan eens.

• eeyore98
thx kermit - wat mis ik verder als ik Legacy USB op disabled zet ? ik heb een ps/2 muis en keyboard, dus dat maakt niet uit...

• eeyore98
oh ja wat ik me nog afvroeg is waarom dat probleem zich voordien niet heeft voorgedaan in Vista maar pas na installatie van Windows 7 ......
Pagina: 1