Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Hallo tweakers,
Ik heb onlangs een webcam gekocht met led lichtjes op de voorkant.
Alleen verlicht deze ´s nachts een groot deel van mijn kamer, doordat mijn mobo schijnbaar stroom blijft doorgeven aan de usb poorten. Is het mogelijk om deze instelling te veranderen. Dus geen stroom meer als de pc uitstaat? Ik heb in de bios gekeken maar daar staat niks over onder ´power´. Het betreft een Asus P5QL Pro.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:17
gewoon de power knop van je voeding uitzetten?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
In de handleiding zoeken naar een USB-power of 5V jumper. Die moet je omzetten en de USB gaat uit met de voeding mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
ligt dit niet aan de "power on" opties? Dus de apparaten die je ingesteld hebt die je pc uit slaapstand/off stand mogen halen. Volgens mij als je keyboard/mouse en andere peripherals uit zet, worden de usb poorten ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Of je koopt zoiets :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_48412_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
dbm_ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:23:
ligt dit niet aan de "power on" opties? Dus de apparaten die je ingesteld hebt die je pc uit slaapstand/off stand mogen halen. Volgens mij als je keyboard/mouse en andere peripherals uit zet, worden de usb poorten ook uitgeschakeld.
Kan, maar op mijn P5Q moest ik ook een jumper omzetten. Overigens wel in combinatie met windows-settings ja.
Het verschilt ook per USB-aansluiting. De eerste 2 blijven standby (alleen met jumper uit te zetten), de andere aansluitingen gaan altijd uit. Iets in die orde in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb wel een schakelaar op mijn voeding en ook zo'n ding als wat Flying Bobman zegt, maar het is moeilijk om daarbij te komen voor mij. Ik zal eens op mijn mobo kijken of er een switch uit te zetten is. Geen enkele apparaat mag mijn pc uit slaapstand/off halen. Dus daar ligt het ook niet aan.

Bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb door middel van jumpers een aantal USB poorten uitgezet als de pc uitstaat. Dit werkt inderdaad. Echter kan ik mijn pc dan niet opstarten doordat een USB apparaat de ''Current status'' overschrijdt, ook al doe ik alle usb apparatuur eruit. Zodra ik de jumpers weer naar hun default stand zet kan ik de pc weer gebruiken.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
Welke jumpers heb je omgezet? Als het verwijderen van alle USB-apparaten niet helpt, heeft het dan met USB te maken? En wanneer krijg je die melding dan? Tijdens POST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
De jumpers van de USB 5V. Het staat ook in de handleiding, ik weet zeker dat het de goede zijn. Er staat toch echt USB Device exceeded Current Status. Tijdens POST inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
Gebruik je toevallig een USB-hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
NMNN schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:50:
Gebruik je toevallig een USB-hub?
Nee, ik heb al 8 poorten in de pc, dus genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan gewoon de knop van de voeding uitzetten? De stekker er aan de achterkant uitttrekken? Iets voor hetgeen dat licht geeft zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS kan ook een stekkerdoos kopen met aan/uit schakelaar, voorkomt gelijk het stand-by verbruik van de PC, monitor en ander spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Fridgeman: beter lezen, die heeft ie al maar daar kan ie(moeilijk) bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ met fridgeman.
Al dat andere "moeilijke" gedoe hierboven kan dan wel werken, maar die voeding blijft deels gewoon sluip stroom verbruiken. Schakel die voeding gewoon hard uit, of koop een stekkerblok met een schakelaar. Je hebt ze ook met een losse externe schakelaar die je op of aan je buro kan maken zodat je er makkelijk bij kan. Bespaar je meteen wat stroom.
beatboxx schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:41:
@Fridgeman: beter lezen, die heeft ie al maar daar kan ie(moeilijk) bij
Er werd een USB powerswitch getoont, geen 230V powerswitch of blok.

[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 09-01-2011 11:44 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
* GENETX neemt de compleet andere benadering:
stukje ductape op het ledje van de webcam :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik weet ook wel allemaal dat ik de voeding uit kan zetten etc. Dat doe ik nu ook maar het ik kom er gewoon wat moeilijker bij. Ik vroeg me af of het dus op een andere manier kon, dat kan blijkbaar, maar het werkt niet. Dus zit er niets anders op inderdaad of ductape op het ledje, of toch iedere keer de voeding uitschakelen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
En als iemand de oplossing weet waarom mijn pc niet start als ik de jumpers omzet dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
GENETX schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:43:
* GENETX neemt de compleet andere benadering:
stukje ductape op het ledje van de webcam :Y)
GENETX is gepromoveerd naar de volgende ronde! _/-\o_

EDIT:
-Edwin- schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:54:
De jumpers van de USB 5V. Het staat ook in de handleiding, ik weet zeker dat het de goede zijn. Er staat toch echt USB Device exceeded Current Status. Tijdens POST inderdaad.
Zover ik in de handleiding kan zien heb jij alleen jumpers om USB apparaten de mogelijkheid te geven de PC uit een van de slaapstanden te halen.

Dan nog is het raar dat hij niet start, maar die jumper interpreteer jij volgens de handleiding verkeert.

Dus mischien kun je er nog iets van in je BIOS aan en uit zetten, maar ik denk dat je niet veel geluk gaat hebben.

BTW, de laatste BIOS update voor jouw bord heeft wel een aparte beschrijving, maar ik denk niet dat het er mee te maken heeft:
Fix system hangs at post when using Logitech illumination series keyboards.

[ Voor 62% gewijzigd door Toettoetdaan op 09-01-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb een Logitech MX toestenbord/muis. Nu je het zegt over die jumpers, ik zie dat je gelijk hebt. In de BIOS staan ook alleen maar instellingen voor het uit de slaapstand halen van de pc. Dus die mogelijkheid zit er een beetje dubbel bij dan :S
Pagina: 1