Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasEck
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Ik wil mijn HIFI set op mijn PS3 aansluiten. Ik wil mijn audio van de PS3 via de A/V kabel laten lopen, deze heeft dus 2 uitgangen een rode en een witte tulp.
Mijn HIFI set heeft maar 1 uitgang en dat is ook een stekkertje.
Ik moet het dus ergens mee splitten.
Nu heb ik deze op internet gevonden:
http://www.yagoda.nl/female-female-tulp-splitter-p-4317.html
Het is dus een tulp splittertje.
In de beschrijving staat dat het een mono audio signaal split terwijl het een stereo signaal moet zijn neem ik aan..?

Nu is mijn vraag of ik deze toch kan gebruiken of dat ik iets anders moet gebruiken?

Alvast bedankt!

Greetz,

Seb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
Je moet de optische uitgang van de ps3 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SebasEck schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:32:
Als je HIFI-set alleen een uitgang hebt dan gaat het sowieso niet werken. Je gaat dan de uitgang van de PS3 koppelen aan de uitgang van de HIFI-set.

Is die ene uitgang van de HIFI-set niet voor de subwoofer? Die heeft namelijk altijd maar één RCA/cinch voor audio out.

Verder is cinch/RCA altijd mono. Dus van mono RCA naar stereo RCA is niet mogelijk door middel van een adapter. 3,5mm jack kan wel stereo zijn, maar RCA is altijd mono.
EMDB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:36:
Je moet de optische uitgang van de ps3 gebruiken...
Op een set waarvan helemaal niet duidelijk is of deze wel S/PDIF in ondersteunt? :F

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 05-01-2011 09:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:14

Garyu

WW

Dat tulp-splittertje gaat je in ieder geval zeker niet helpen.

Je hebt, als ik je beschrijving goed begrijp, een tulp-naar-3.5mm-jack verloopje nodig. Die kosten ook niet veel, maar doen tenminste wat je nodig hebt.

Als je nou eens een fotootje van je hifi-setje post, dan kunnen we je net ietsje makkelijker helpen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
hmm ik zie net in een revieuw dat die set een 3.5mm jack heeft
dus zoek een kabel met ingang voor 3,5mm en een rood wit ingang, daarmee zou het moeten lukken
alleen kan ik dit nog niet vinden

edit: zoiets dus? Mastermind-- in "3.5mm speakers en TV?"

[ Voor 18% gewijzigd door ramonlambal op 05-01-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

SebasEck schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:32:
Geen idee of het een typo is, maar de PS3 moet worden verbonden op een ingang van je HIFI set. Niet de uitgang...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasEck
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
mieJas schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:26:
[...]

Geen idee of het een typo is, maar de PS3 moet worden verbonden op een ingang van je HIFI set. Niet de uitgang...
Ja het was idd een typo...
Het is natuurlijk de ingang van mijn hifi zet, een 3,5 mm aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Even een paar dingetjes: noem voortaan in de TS ook gewoon de producten waar je het over hebt. Lang niet iedereen heeft de productkoppelingen boven het topic aan staan.

Gaarne de volgende keer wel wat duidelijker zijn, want een in- en een uitgang zijn toch heel wat anders. Idem met dat "een stekkertje" in het eerst een RCA was en nu is het opeens weer een 3,5mm jack. En wat voor 3,5mm jack is het? Een male of een female? Op deze manier schiet het echt niet op. Wat eigen inzet mag ook wel...

Als de Philips een female ingang heeft koop dan gewoon een adapter als deze of deze. Mocht de set een male stekker hebben dan moet je er nog een 3,5 mm jack female - female hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 14:49
PS3 naar hifi -> 2 oplossingen.
1. SPDIF naar hifi.
Als deze dat niet ondersteund/heeft
2. component kabel halen voor de PS3 en de rood/witte plug (RCA) doorsluizen naar je hifi. Hierdoor kan je alleen full HD gaan vergeten.

Als je een LCD hebt, zou je ook nog het geluid vanuit de PS3 naar de LCD kunnen sturen en daarvandaan naar je hifi. Voordeel dat je ook meteen je tv over de speakers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

barry457 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:57:
2. component kabel halen voor de PS3 en de rood/witte plug (RCA) doorsluizen naar je hifi. Hierdoor kan je alleen full HD gaan vergeten.
Klinklare onzin: de PS3 kan gewoon 1080p over component uitsturen. Of de TV het 1080p signaal accepteert en ook in Full HD laat zien is een tweede. Het hangt meer van de TV af dan van de PS3. Verder is component alleen beeld, de rode en witte RCA die er altijd bij worden gezet zijn geen onderdeel van het component signaal.

Verder heeft de PS3 standaard een Multi AV-Out uitgang en bijbehorende kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.genius-versand.de/shop/images/hama/00034/00034305abb.jpg

Vanaf daar heb je al de rode en de witte RCA die je nodig hebt om de PS3 het geluid analoog uit te laten voeren. Met behulp van een paar verloopstukjes en converters naar 3,5 mm mini-jack kom je dan vanzelf bij de aansluiting om een PC-set op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:52
Als er op jouw HIFI set een 3,5 mm aansluiting zit dan heb je deze nodig.

http://www.yagoda.nl/tulp...reo-composite-p-1775.html

Aan alles komt een eind.

Pagina: 1