Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 23:07
Weet iemand al de launchdate voor SBS 2011?

Schijnt deze maand te zijn, maar ik krijg van niemand een definitief antwoord.

[update]

http://www.facebook.com/WindowsSBS/posts/167658979936929

Bericht van 13 december waarin ze aangeven dat de software die dag in productie gaat en ze verwachten binnen enkele weken te kunnen gaan leveren.

[ Voor 47% gewijzigd door TheSiemNL op 05-01-2011 00:21 . Reden: Nieuws gevonden ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik gok de dag na 31 maart..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
System Builders (zoals Dell en HP) kunnen vanaf Februari 2011 OEM licensies aanbieden van de standaard editie. De essentials editie (welke in feite een lokale file server met koppeling naar BPOS is) komt in 2011 H1. BPOS zelf is al enige tijd beschikbaar en ook enige vorm van koppeling met een lokale fileserver is mogelijk. Naar welke oplossing ben je op zoek?

[ Voor 26% gewijzigd door 0fbe op 05-01-2011 00:22 ]

• TheSiemNL
simplendi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:21:
System Builders (zoals Dell en HP) kunnen vanaf Februari 2011 OEM licensies aanbieden van de standaard editie. De essentials editie (welke in feite een lokale file server met koppeling naar BPOS is) komt in 2011 H1.
Het gaat mij inderdaad om de standaard versie voor op een HP server.

• 0fbe
jantje.vlaam schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:22:
[...]

Het gaat mij inderdaad om de standaard versie voor op een HP server.
Deze zijn dus in princiepe vanaf Feb 2011 beschikbaar, mits HP en Dell (etc) op dat moment ook daadwerkelijk de software verkoopwaardig vinden. De standaard versie zal echter gezien de komst van BPOS in veel gevallen (waar er geen speciale eisen worden gesteld aan de omgeving) pas aantrekkelijk zijn vanaf ongeveer 20-25 gebruikers.

[ Voor 21% gewijzigd door 0fbe op 05-01-2011 00:26 ]

• TheSiemNL
simplendi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:24:
[...]

Deze zijn dus in princiepe vanaf Feb 2011 beschikbaar, mits HP en Dell (etc) op dat moment ook daadwerkelijk de software verkoopwaardig vinden.
Uit welke bron heb je dat? Copaco kan me nog niets vertellen. Heb 3 orders lopen en het is niet goed voor de handel als er terwijl ik implementeer een nieuwe versie uitkomt.

[edit]

Vanochtend nog even gebeld met Copaco. Ze staan al wel op de lijst voor deze maand.

T72-02880 Win Small Bus Svr Std 2011 64Bit Dutch 1pk DSP OEI DVD 1-4CPU 5 Clt
T72-02881 Win Small Bus Svr Std 2011 64Bit English 1pk DSP OEI DVD 1-4CPU 5 Clt

[ Voor 22% gewijzigd door TheSiemNL op 05-01-2011 09:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jantje.vlaam schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:28:

Heb 3 orders lopen en het is niet goed voor de handel als er terwijl ik implementeer een nieuwe versie uitkomt.
Niet goed voor de handel?
Wasdanouweer.

Dan geef je het advies mee dat je nog even wil afwachten hoe de online component voor de Nederlandse markt gaat uitwerken alvorens het als serviceable in den mik te schuiven bij je afnemer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheSiemNL
alt-92 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:13:
[...]

Niet goed voor de handel?
Wasdanouweer.

Dan geef je het advies mee dat je nog even wil afwachten hoe de online component voor de Nederlandse markt gaat uitwerken alvorens het als serviceable in den mik te schuiven bij je afnemer.
Ik ga niet voor de instapversie, ik neem minimaal de standaard versie met Exchange en bij.

Copaco krijgt de 21e de eerste leveringen binnen, ik heb mijn klanten inmiddels op de hoogte gesteld. (en dat is weer goed voor de business)

• 0fbe
jantje.vlaam schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:38:
[...]

Ik ga niet voor de instapversie, ik neem minimaal de standaard versie met Exchange en bij.

Copaco krijgt de 21e de eerste leveringen binnen, ik heb mijn klanten inmiddels op de hoogte gesteld. (en dat is weer goed voor de business)
De essentials versie kan net zo goed met Exchange gebruikt worden. Daarvoor is deze editie zelfs ontworpen. Het verschil is echter dat in dit geval deze services extern bij Microsoft gehost worden om zo goedkopere hardware te kunnen gebruiken en onderhoud te minimaliseren. SBS 2011 Essentials draait dan ook al op servers met 1GB intern geheugen.

Verwijderd

simplendi schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:47:
[...]

De essentials versie kan net zo goed met Exchange gebruikt worden. Daarvoor is deze editie zelfs ontworpen. Het verschil is echter dat in dit geval deze services extern bij Microsoft gehost worden om zo goedkopere hardware te kunnen gebruiken en onderhoud te minimaliseren. SBS 2011 Essentials draait dan ook al op servers met 1GB intern geheugen.
wat ik begrepen heb is de bedoeling dat deze versie gaat werken met Office365, de nieuwe naam voor BPOS die over ongeveer 6 maanden pas online komt.

Ik vind dit echter hetzelfde als een 'net niet' server, en zou dan toch eerder gaan kiezen voor een degelijke NAS, als ik toch al 'hosted exchange' ga gebruiken......
(nog goedkoper ook waarschijnlijk)

• TheSiemNL
Hier de specs van de Essentials versie.

Windows Small Business Server 2011 Essentials

Designed for people who never thought they could use a server.

Easy to set up and use.

Supports up to 25 user accounts.

Automatically back-up your computers and Server.

Organize and access files from virtually anywhere.

Manage internet applications from your Windows Small Business Server 2011 Essentials console with a simplified, easy to set up connection.

Hier die voor de standaard.

Windows Small Business Server 2011 Standard

Designed for people who want enterprise class technology in an affordable, all-in-one suite.

Supports up to 75 Client Access Licenses.

Automatically back-up your server.

Advanced e-mail, calendar, and document sharing capabilities.

Een eigen Exchange omgeving en zeker met Exchange 2010 heeft vele voordelen.Met de online versie ben je toch weer afhankelijk van MS. En laatst stonden de adresboeken al open voor een ieder. Nee, eigen beheer is zo slecht nog niet.

• 0fbe
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:00:
[...]

wat ik begrepen heb is de bedoeling dat deze versie gaat werken met Office365, de nieuwe naam voor BPOS die over ongeveer 6 maanden pas online komt.

Ik vind dit echter hetzelfde als een 'net niet' server, en zou dan toch eerder gaan kiezen voor een degelijke NAS, als ik toch al 'hosted exchange' ga gebruiken......
(nog goedkoper ook waarschijnlijk)
Een NAS heeft geen Active Directory met GPO.
jantje.vlaam schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:10:
Hier de specs van de Essentials versie.

Windows Small Business Server 2011 Essentials

Designed for people who never thought they could use a server.

Easy to set up and use.

Supports up to 25 user accounts.

Automatically back-up your computers and Server.

Manage internet applications from your Windows Small Business Server 2011 Essentials console with a simplified, easy to set up connection.

Hier die voor de standaard.

Windows Small Business Server 2011 Standard

Designed for people who want enterprise class technology in an affordable, all-in-one suite.

Supports up to 75 Client Access Licenses.

Automatically back-up your server.

Advanced e-mail, calendar, and document sharing capabilities.

Een eigen Exchange omgeving en zeker met Exchange 2010 heeft vele voordelen.Met de online versie ben je toch weer afhankelijk van MS. En laatst stonden de adresboeken al open voor een ieder. Nee, eigen beheer is zo slecht nog niet.
Wat is relevantie van deze specificaties?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SWS

Tijd voor een nieuwe sig..

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Gaat lekker! SBS 2011 Standaard is uit, en HP ondersteund het nog niet voor de ML 350 G6!

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Klopt. Ik kan hem sinds vrijdag bestellen :) Vd week installeren

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik ben de trial eens aan het downloaden, ben benieuwd :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1